Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 ** Game ID 1670010542 starting - 2007-10-15 14:40:35 ** Andvari [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - kizzzen sitting in seat 1 with $586.50 - Modafinil sitting in seat 2 with $1164.00 - AK64 sitting in seat 3 with $632.00 - chatoune2B sitting in seat 4 with $2973.25 - Supertequila sitting in seat 5 with $1428.25 - Torskus sitting in seat 6 with $2222.00 [Dealer] kizzzen posted the small blind - $5.00 Modafinil posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to Supertequila: , AK64 folded chatoune2B called - $10.00 Supertequila called - $10.00 Torskus raised - $60.00 kizzzen folded Modafinil folded chatoune2B folded Supertequila called - $60.00 ** Dealing the flop: , , Supertequila checked Torskus bet - $50.00 Supertequila raised - $200.00 Torskus called - $200.00 ** Dealing the turn: Supertequila bet - $400.00 Torskus called - $400.00 ** Dealing the river: Supertequila checked Torskus bet - $850.00 Supertequila ???? När han synar turn känns han väldigt stark. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Inga som helst reads eller stats? med nuvarande info viker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 1000kr eller 1000dollar? iaf om han ar set på den brädan 3bettar han inte flop då? du kan ju ha en massa färdiga händer han slår + en massa kombodrag. 78 kanske han synar men gillar inte det riktigt heller. och synar han 400 på turn med färgdrag? typ AcKc? han kan ju itne räkan med att A/K är outs. å andra sidan lär han väl checka ner alla överpar. hans flopbet 50 i en 145 pot är ju bra skumt med. är han fiskig så är u en kåk mycket troligt för fiskar ska ju alltid trappa/slowplaya. såna här lägen är ju jättejobbiga utan reads, ingen uppfattning alls om hur han spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Så sjuuukt svårt utan bättre read här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheMenace Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Det här känns verkligen som kåk. Färgdrag kan han inte syna turn med och överpar har jag svårt att se att han värdebetar så på river för jag antar att du har rätt tight image oxo. Floppbeten från Torskus tyder på monster oxo, han är tight och lite halvt fiskig emellanåt. Checkar du river får du folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Jag hade lite bråttom när jag postade den här handen så här är väl lite kompletterande info o svar på ställda frågor. Det är 1000$, inte kr, som det väl framgår av HHn. Floppen 3bettar jag (check raise), så det är väl 4bet i så fall, och det behöver han väl inte göra med set, utan kan nog vänta på turn innan han comittar sig på en rätt så farlig bräda. Vad gäller read uppfattar jag honom som rätt så tight weak och lite halvfiskig som någon annan skrev. Vad gäller mitt eget spel så är jag ganska loose pre, men spelar jag en stor pott så har jag i princip en stor hand. Jag har suttit vid bordet nån timme och plussat bra. Spelet pre och på floppen är jag nöjd med. På turn undrar jag om jag ska checka parat bord, men anser väl att bet är mer rätt än check i de flesta lägena, mot t ex AA lr AKs. På river är jag inte orolig för flushen så klart, utan frågan är om han fått kåken på turn då han kallsynar. Sen ser jag väl inte någon sämre hand som han kan syna river med om jag värdebettar här, möjligen triss i sjuor, men tror inte att han synar min checkraise på floppen med någon hand som innehåller 7 förutom pocketsjuor då. Och sannolikheten att han bluffar river är väl rätt låg. Men men men men.. kan jag verkligen folda stegen här???? Så jävla svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Varför i hela friden behöver ni reads här? Also, bluffcatch med nötstege? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asken Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Floppen 3bettar jag Nej, det gör du ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Varför i hela friden behöver ni reads här? Also, bluffcatch med nötstege? Jag hänger inte med riktigt här i det koncista resonemanget. Menar du att jag ska betta ut på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 betta ^400 på river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Jag tycker handen är bra spelad, river hade jag släppt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 ** Dealing the river: Supertequila checked Torskus bet - $850.00 Supertequila went all-in - $768.25 Supertequila shows: , Torskus shows: , Torskus wins $2878.50 from the main pot Känns som jag har en stor läcka i mitt spel för jag kan inte släppa stora händer i stora pottar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2007 Varför i hela friden behöver ni reads här? Also, bluffcatch med nötstege? que? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 all-in river, c/c känns ju totalt värdelöst då det uppenbara draget (förutom nåt typ a9 givetvis) satt river och han knappast bettar många (någon) hand som är sämre än din Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 detta foldar jag knappast, jag ställer nog river själv. visst är han supernit så kan man folda men normalt så blixtsynar man eller ställer själv. vad ska man sätta han på liksom..fyrtal e ju grymt ossanolikt och mellan och top set torde slå om igen på flop ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Så sjukt enkel fold mot Torskus:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Mmm möjligen. Som du vet är jag ganska ny på prima, så jag har inte hunnit få en uppfattning om alla spelare. Men som sagt, jag har redan hunnit uppfattat honom som tight weak, så det om nåt borde ha väckt larmklockorna. Vad jag är intresserad av att utveckla nu är väl frågan huruvida jag borde ha pushat river som flera här antyder, o om jag har förstått det rätt, även Hjort menar. Om man sätter honom på en HD på river som omfattar kåk, fyrtal, men även överpar (kanske nån flush och splitstraight) är frågan vilken handling som är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Push river???? För, mot? Åsikter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Machmalo Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Jag hade pushat river. Spelar dock mest NL$400-$600 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 raisa preflop. pusha river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 folda pre pusha river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheMenace Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 detta foldar jag knappast, jag ställer nog river själv. visst är han supernit så kan man folda men normalt så blixtsynar man eller ställer själv. vad ska man sätta han på liksom..fyrtal e ju grymt ossanolikt och mellan och top set torde slå om igen på flop ofta. Han är tight och småfiskig, betar $50 på flopp, synar omslag, synar turn och ställer river.. Ja, vad ska han ha? Pusha river är iaf mycket bättre än checksyn, men mot Torskus kan man spara $800 och göra nåt roligare för det. Finns inte en hand han ställer river med som inte slår nötstegen där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts