Gå till innehåll

Ni nybörjare som lirar poker på nätet;


Krissen

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började lira med $0 på Everest shasta-bord (ungefär som frirullar men i sng-format) för cirka 1,5 år sedan. De första 6 månaderna lirade jag någon gång i veckan på NL2 och hade uppehåll på några månader men höll BR-krav med minst 30 inköp från första början. Nu när jag de senaste månaderna har börjat lira seriöst så har det gått bra och idag så lirar jag NL400-NL1k med en rulle på $50k-$60k.:-)

 

//Kaffedopp

 

Jag började också på shastaborden och har inte stoppat in några pengar sen dess :) Har iofs ingen 50-60k rulle men iaf en rulle som duger till $NL200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag satte in $50 på Unibet och spelade .25/.50 FL för 3 år sedan. Bara ngn dag senare tog jag ut det då det alltid var fulla bord och bytte till Betsson (hade nu $62 och kände mig rik). Där gick det tyngre (hade ubertight/weak stil) till en början. En kompis som då spelade de "gigantiska highstakesnivåerna" $1/2 NL frågade om han fick prova att spela med $20 av min rulle (vilket var ungefär hälften av de jag hade kvar) och jag godkände. Han vann en pott med 88 på $56 dollar och jag var lyrisk över att man kunde vinna så mkt i poker...

 

Jag har jobbat mig upp sakta men säkert från low limit och har idag en rulle på $16,5k med uttag på totalt ca $60k under dessa år (varav drygt hälften i år)...

 

Det som lagt grunden för att jag äntligen kunnat få ett "break" och komma upp mig i år är MTTs (bl.a. vann jag en $20 rebuy på VC poker efter att ha testat deras $10 no deposit bonus här genom Poker.se och tog hem $8000 i januari)

 

Jag tror det är viktigt att inte alltid jämföra sig med sina vänner, jag tror att risken är att man blir besviken då och inte uppskattar sina egna resultat. Jag har många vänner med stabil bankrulle för $5/10 NL och uppåt och visst kan jag ibland bli avundsjuk på vilka summor dessa spelare tjänar, men samtidigt får man ju titta på vad jag gick in med. Räntan på mina $50 har varit bättre än något annat som jag kan tänka mig... däremot tänker jag nog aldrig räkna ut min timlön under de första 2 åren jag spelade poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 50 dollar för nått år sen på pstars och spelade på alldeles för hög nivå för min rulle och förlorade typ 46 dollar, häromveckan hittade jag de där sista 4 dollarna och började lira, fick upp dem till typ 40 dollar som mest men gulade igår. Funderar på att sätta 100-200 dollar någon annanstans nu. Just nu är jag en förlorande spelare på 1/2 cent borden vilket ju säger det mesta om mina skills :oops:. Jag jobbar på det.

 

Det slutade med att jag satte in 150 dollar på titan och kom tvåa i pfnu horse freeroll samma dag (vann kanske 50 dollar på pokerstars på den turren).

 

Jag började med att spela cashgame på titan för att sedan gå över till sng vilket inte fungerade särskilt bra och jag gick ned till cirka 90 dollar.

 

Sedan prövade jag på några MTTs och lyckades vinna en 5 dollar buyin och tog hem cirka 450 dollar. Därefter spelade jag lite fler MTTs och 2 veckor senare vann jag en 10 dollar buyin och tog hem cirka 650 dollar.

 

Just nu hittar man mig på titans 0.25/0.5 bord där det har gått bra hittils och min rulle på titan är 1250 dollar. Jag har även 30 dollar kvar av prispengarna jag fick från horse freerollen och lirar ibland 1-3 dollars MTTs eller SNGs + freerolls där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...