Gå till innehåll

Recommended Posts

okerStars Game #12625032590: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/14 - 15:08:10 (ET)

Table 'Aneas II' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: dennisa ($24.10 in chips)

Seat 2: 2mains ($16.65 in chips)

Seat 3: radmanjeff ($19.40 in chips)

Seat 4: auburnrugby ($15.70 in chips)

Seat 5: tomg61 ($26.65 in chips)

Seat 7: ManU-roma7-1 ($23.45 in chips)

Seat 8: HitMePat ($51.15 in chips)

Seat 9: RPT.Snake ($7.45 in chips)

HitMePat: posts small blind $0.10

RPT.Snake: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 Ace of DiamondsJack of Clubs

dennisa: folds

2mains: folds

radmanjeff: folds

auburnrugby: calls $0.25

tomg61: folds

ManU-roma7-1: raises $0.75 to $1

HitMePat: folds

RPT.Snake: folds

auburnrugby: calls $0.75

*** FLOP *** 5 of DiamondsJack of Spades6 of Clubs

auburnrugby: bets $0.85

ManU-roma7-1: raises $2.15 to $3

auburnrugby: raises $11.70 to $14.70 and is all-in

ManU-roma7-1: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer sätter ni Fi på? Dels när han bettar ut och sen när han reraisar all-in?

 

Nu lirar jag nästan bara på SvS men....

 

Frågan är om det går att sätta folk på den här nivån på en HD. Hade en liknande hand på SvS 1/2 igår och då hade FI 94 som han iofs synade sig all in med träff på 4 på flopp efter att jag trebetat. Så man slutar aldrig att förundra sig.

 

Så syn måste väl vara självklart tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar jag nästan bara på SvS men....

 

Frågan är om det går att sätta folk på den här nivån på en HD. Hade en liknande hand på SvS 1/2 igår och då hade FI 94 som han iofs synade sig all in med träff på 4 på flopp efter att jag trebetat. Så man slutar aldrig att förundra sig.

 

Så syn måste väl vara självklart tycker jag.

 

Jo, visst är det fiskigt på låga nivåer, men jag tycker ändå att man måste försöka sätta Fi på en HD när man spelar annars blir det väldigt chansartat. Och är Fi fisk så blir ju hans HD vidare, och ger störe vikt åt sämre händer, men att bara ställa/betta utan att tänka efter känns kallt.

 

När Fi bettar ut mindre än halvpott in i pfr på floppen brukar det väl oftast betyda att han vill se en billig turn eller att han vill att du höjer. Om man då höjer och Fi sedan ställer tycker jag ofta det är svaret på vad han ville med sitt svaga bet, vilket naturligtvis inte behöver betyda att vi är slagna. Men på en så här pass torr bräda där vi "endast" sitter med TPTK tror jag därför vi ofta är slagna. Nu ska vi väl betta typ 12 för att vinna ca 30 så då får man väl fundera på om man vinner 40% av gångerna här.

 

Vad sätter vi honom på när han bettar ut? vilket pp som helst + 43, 65, 87, Jx? 5x, 6x? Fler?

 

Vilka händer synar en raise från oss? Gör verkligen 5x, 6x det? pp som vi leder mot?

 

Vilka händer ställer han med som vi slår? Känns inte som det är många vi leder mot här, och även om de naturligtvis finns borde de vara i stor minoritet i hans HD tycker jag, även på NL25...

 

Vi är inte rädda för många turn, är det helt fel att endast syna för att inte riskera att han går all-in, just för att brädan är så torr? Hoppas på att han bettar sina händer som vi slår, eller synar ett bet till.

 

Bara lite tankar eftersom (nästan) alla verkar tycka att OP:s spel är standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst är det fiskigt på låga nivåer, men jag tycker ändå att man måste försöka sätta Fi på en HD när man spelar annars blir det väldigt chansartat. Och är Fi fisk så blir ju hans HD vidare, .

 

Nu menade jag inte att man inte ska sätta Fi på en HD under normala omständigheter. Uttryckte mig nog lite galet.

Vad jag menade var att utan att veta något om FI, hur många händer lirar han etc. så är det väldigt svårt att sätta HD. OP ger inga som hellst referenser till FI´s spel. Kan ju va att han inte har det men att utifrån enbart en HH sätta FI på en HD går nog inte.

 

Sen tror jag att på den här nivån så lirar de KJ,QJ, JT lägre PP, eller draget på det här sättet tillräckligt mycket för att det ska va lönsamt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv på NL25 och kan säga det här; När en liknande situation händer mig så spelar motståndarens stack lika mycket stor roll som mina kort. För jag har kommit fram till en sak på NL25 och det är att shortis aldrig har något.

 

1. Vad har du för read på honom?

2. Hur mycket kom han in med?

 

För som jag ser det just nu så är jag redo att syna hans all in med K-J och det kommer från mig som utan problem foldar TPTK.8-)

 

En shortis säger dagen efter till sina polare; "Jag åkte på sjukaste badbeaten. Jag hade J-9 och gick all in och han synade mig med A-J. Fyfan vilken otur jag har". Så som du förstår så är de redo att ställa med högsta paret alla dagar i veckan. Men de två frågorna jag ställde är nog de viktigaste. Sen har du svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu menade jag inte att man inte ska sätta Fi på en HD under normala omständigheter. Uttryckte mig nog lite galet.

Vad jag menade var att utan att veta något om FI, hur många händer lirar han etc. så är det väldigt svårt att sätta HD. OP ger inga som hellst referenser till FI´s spel. Kan ju va att han inte har det men att utifrån enbart en HH sätta FI på en HD går nog inte..

 

Men, om man inte spelar (eller ger råd om en HH) utifrån den HD man sätter sin Fi på, hur spelar man (eller ger råd) då? Utan att veta något om Fi får man väl försöka sätta Fi på en HD som är rimlig för en random Fi på denna nivå? Hur man skulle spelat om det är första handen man någonsin spelar mot denna Fi, och då tycker jag ändå att man måste försöka spela mot hans HD, och inte bara titta på sina egna kort. I detta exemplet kan man kanske sålla bort 92o när han ställer, typ? ;-)

 

 

Sen tror jag att på den här nivån så lirar de KJ,QJ, JT lägre PP, eller draget på det här sättet tillräckligt mycket för att det ska va lönsamt att syna.

 

Det kanske är så, det är förstås svårt att veta. Men man måste ju redan när han bettar ut fundera på hur man maximerar sin vinst, och minimerar sin förlust mot hans HD. Inte bara fokusera på det ena eller andra. När vi höjer floppen måste vi ju räkna in att Fi slänger en del händer som vi kanske kunde fått mer värde ur genom att syna. Vi måste samtidigt räkna med att om vi höjer kommer Fi ställa med många händer som slår oss. Att få in pengarna mot händer som slår oss är ju inget problem även om vi synar, men vi borde väl fokusera på att få ut så mycket som möjligt ur de händer vi slår? Jag är inte så säker på att vi maximerar våra vinster/minimerar våra förluster genom att försöka få in hela stacken på floppen här.

 

Låter kanske som jag överanalyserar handen, men jag tycker ofta att många på forumet koncentrera sig väldigt mycket på att maximerar sin vinst, men glömmer att minimerar sina förluster. Naturligtvis beror mycket på den spelstilman har också, vilket gör att en sak kan vara "rätt" för någon men "fel" för någon annan.

 

Okej, mycket svammel som jag inte hinner läsa igenom igen - föräldramöte på dagis :-) Hoppas några tar sig tid att svara iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Många kloka ord...............

 

Okej, mycket svammel som jag inte hinner läsa igenom igen - föräldramöte på dagis :-) Hoppas några tar sig tid att svara iaf...

 

Tycker inte alls du har fel på något sätt och ditt resonemang tycker jag är helk ok. Dock tror jag att det är en smula för avancerat för nivån. Ungefär som

- Jag vet att du vet att jag vet att du är tom, men jag kan inte syna din allin ändå.

Den fungerar inte heller på dessa nivåer då spelarna överlag är alldeles för dåliga (inkl mig själv) för det.

 

Sen är det självklart bra att redan på denna nivå börja utveckla sin förmåga att tänka i olika nivåer för framtida bruk (om man planerar att gå i nivåer). Men jag tror att de flesta spelarna inte tänker mer än på nivå 1 och därför kan man trassla till det för sig genom att tänka för djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej alltså antingen har han QQ-AA här, eller så är han tom/sketet mellanpar.

 

Du hittar ytterst sällan två par eller set här och runt 50% av gångerna är han tom.

 

Okej, så du menar att han ställer med 88 men inte med 2par, set eller drag? Tvärtemot vad man bör göra, typ? Jag har ju iofs inte den erfarenheten från 0.5/1 och 1/2 på SvS, men det kanske är så på andra sidor. Är det alltså endast hans lilla stack som gör att han spelar mot alla "regler".

 

Jag tycker HD:n låter liiiiite väl optimistisk, men är det så finns det ju inget annat sätt att spela på. Om han foldar mot vårat raise, vad har han då - set? ;-) Skämt åsido, det kanske ligger nåt i vad du skriver, men jag tycker iofs samma resonemang brukar föras även på lite högre nivåer och mot okända Fi med större stackar, men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är man hemma efter föräldramöte på dagis med sånger och lekar... :roll:

 

Tycker inte alls du har fel på något sätt och ditt resonemang tycker jag är helk ok. Dock tror jag att det är en smula för avancerat för nivån. Ungefär som

- Jag vet att du vet att jag vet att du är tom, men jag kan inte syna din allin ändå.

Den fungerar inte heller på dessa nivåer då spelarna överlag är alldeles för dåliga (inkl mig själv) för det.

 

Sen är det självklart bra att redan på denna nivå börja utveckla sin förmåga att tänka i olika nivåer för framtida bruk (om man planerar att gå i nivåer). Men jag tror att de flesta spelarna inte tänker mer än på nivå 1 och därför kan man trassla till det för sig genom att tänka för djupt.

 

 

Tja, kanske är så det är, men i en analys av en hh försöker jag ofta tänka ganska djupt, annars är det ju inte så mycket till analys. Fast jag förstår förstås precis vad du menar, och är spelarna över lag så kassa som Dead-Inside försöker påskina så vill man ju få in degen på floppen. Men jag är schkeptisk... ;-)

 

Mitt resonemang behöver ju heller inte leda till att vi inte vill få in pengarna i mitten, kanska bara få det på ett annat sätt för att även få pengar från Fi:s sämsta händer. Även om Fi endast tänker på nivå 1 och bara ser sina 2 kort tycker jag det borde finns någon hejd i vad han ställer/synar med. Tror det är väldigt viktigt att alltid försöka spela mot en Fi:s hela HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så du menar att han ställer med 88 men inte med 2par, set eller drag? Tvärtemot vad man bör göra, typ? Jag har ju iofs inte den erfarenheten från 0.5/1 och 1/2 på SvS, men det kanske är så på andra sidor. Är det alltså endast hans lilla stack som gör att han spelar mot alla "regler".

 

Jag tycker HD:n låter liiiiite väl optimistisk, men är det så finns det ju inget annat sätt att spela på. Om han foldar mot vårat raise, vad har han då - set? ;-) Skämt åsido, det kanske ligger nåt i vad du skriver, men jag tycker iofs samma resonemang brukar föras även på lite högre nivåer och mot okända Fi med större stackar, men men...

 

Mer A5 än 88 som inte bör finnas här speciellt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer A5 än 88 som inte bör finnas här speciellt ofta.

 

Okej, men det är ju lite min poäng. När han bettar ut floppen in i pfr måste väl 88 finnas i hans HD? Men den handen lägger han kanske hyfsat ofta om vi slår om? Om vi istället synar finns ju en möjlighet att han synar ytterligare bet på turn och kanske till och med river. Och att sätta händer som A5/A6 som lika troliga eller troligare än 55/66 när han han ställer känns lite främmande för mig.

 

Ja, ja, vi ser säkert olika på det utifrån olika erfarenheter, och vilken spelstil man har spelar ju också stor roll för hur man spelar i denna situation. Tror jag fått sagt det jag ville iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä man tycker ju inte det, men på den här nivån är det inget som direkt skulle förvåna. Tycker man ser det hända titt som tätt.

 

What he said. Sa på föregående sida att vi "Är slagna av FiskAA".

 

Och att sätta händer som A5/A6 som lika troliga eller troligare än 55/66 när han han ställer känns lite främmande för mig.

 

Jo men du måste förstå att fiskar ofta synar med randomkort och helt plötsligt får dom för sig att vara aggro/bluffa. A5/A6 är en sådan hand på denna flopp och då skulle han spela precis som han gör om han tror Hero är tom eller får för sig att de vore kul o se om han kan få Hero att folda oavsett Heros kort.

 

Det enda som talar för fold är att fiskar på denna nivå i allra högsta grad går all in för värde utan tanke på att man kan få mer värde ur sin hand på andra sätt. Men de han värdebettar kan lika gärna vara KJ eller QJ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som talar för fold är att fiskar på denna nivå i allra högsta grad går all in för värde utan tanke på att man kan få mer värde ur sin hand på andra sätt.

 

Men jag argumenterar inte nödvändigtvis för fold, utan försöker göra just det du beskriver - att maxmimera värde, genom att maximera vinst men samtidigt minimera förluster då vi är slagna. Känns som det blir lite invecklat det här, och jag är inte helt säker på att jag lyckas förmedla hur jag tänker :roll: fast det kanske är glasklart :-)

 

Kunde inte hålla mig borta från en kommentar till... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tittar på hans spel:

 

limp-syn pf

bettar ut på floppen på den brädan - rerais all-in.

 

så tolkar jag det som att han sätter oss på ett stöld försök och vill bluffa bort oss efter floppen.

 

Det är ett ganska avancerat spel ( med tanke på nivån ) att beta ut på floppen med ett monster och förvänta sig en raise tillbaka. Så med tanke på HEROs position så anser jag det ganska troligt att fi sätter oss på AK, KD eller pp under J.

 

Börjar bli lite intressant att se hur det gick i handen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...