Gå till innehåll

Hitta en kurs till mig!


ebisumaru

Recommended Posts

Ansökningstiden för högskolan går ut imorgon. Just nu håller jag på att plugga juridik men har smått tröttnat så jag skulle vilja ha lite alternativ till våren. Det jag letar efter är nån kurs som är inte så tidskrävande och rolig. Gärna nåt ekonomisk eller kanske smått filosofiskt:lol: . Helst i Lund. Alla tips uppskattas jättemkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det där låter som väl ansträngande kurser. Själv håller jag på att ta en kandidat i nationalekonomi vid sidan av min riktiga utbildning och det är rena dagiskurserna. I NEK A hade vi inga obligatoriska moment bortsett från tentorna så för 20p räckte det med en dags tentaplugg till var tenta, dvs 4 dagars plugg och 4 tentaskrivningar var tiden som behövdes läggas ner totalt. Om det är särskilt kul vet jag dock inte men grundkursen är ganska allmänbildande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön text man fick upp nu.

 

"Dina Sidor och Hitta utbildning är tillfälligt stängda för tekniskt arbete. Arbetet beräknas vara klart den 12 oktober senast klockan 9:00."

 

EDIT: Den var ju ännu skönare på engelska

 

"Your Pages and Search for courses are temporarily closed due to technical support. These pages will be open no later than 9 am on October 12th."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Till er som vet hur det är att läsa MYCKET samtidigt.

 

Jag läser utbildning på helfart på annan ort och undrar hur krävande det är att ta någon distanskurs som exempelvis dessa samtidigt?

 

*Varning för dum fråga* Vad händer om man känner att det blir för ansträngande och får U? Kan man bara skita i att man någonsin läst den utan några konsekvenser?

 

Andra frågan ställer jag mest för att jag känner att det annars är dumt att inte prova, man har ingenting att förlora :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nån som vet om man behöver nån form av snitt eller det är fritt för alla.

Hade gärna läst dessa kurser men jag gick ut gymnasiet med ett ig i ett kärnämne

 

Fan hittade nu

Behörighet: Endast grundläggande behörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmält mig till Teoretisk Filosofi nu även fast jag inte riktigt fattar vad det innebär. Menmen det ger sig väl så småningom. Har ett par frågor bara:

 

1. Tänkte gå på inskrivningen och nån föreläsning i början för att se om det verkar. skoj. Hur är det, behåller jag min plats på Juridicum samtidigt?

 

2. Letar efter den sidan där man kan se antagningspoäng för tidigare år. Finns den överhuvudtaget för kurser, hittar nämligen bara för program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmält mig till Teoretisk Filosofi nu även fast jag inte riktigt fattar vad det innebär. Menmen det ger sig väl så småningom. Har ett par frågor bara:

 

1. Tänkte gå på inskrivningen och nån föreläsning i början för att se om det verkar. skoj. Hur är det, behåller jag min plats på Juridicum samtidigt?

 

2. Letar efter den sidan där man kan se antagningspoäng för tidigare år. Finns den överhuvudtaget för kurser, hittar nämligen bara för program?

Jag har läst Argumentation 10p. (Teoretisk filosofi med PE Malmnäs)... och det är inga problem att behålla platsen på Juridicum.

Jag har läst en hel del sidokurser samtidigt som juristlinjen, inga problem.

GL med flummarna!!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...