Gå till innehåll

Reraise preflop. Hur mycket?


_ante_

Recommended Posts

Det jag hade tänkt fråga är hur mycket ni höjer om ni vill reraisa någon preflop. När jag själv reraisar brukar jag tripla deras raise så om de t ex raisar till 20 så reraisar jag till 60. Är det en bra storlek på en reraise eller borde man beta mer/mindre?

 

Sen tänkte jag också höra lite om ni raisar olika mycket beroende på vad ni har för hand. Själv försöker jag att raisa lika mycket med alla händer så att de inte ska veta när man sitter med något bra.

 

Den sista saken jag undrar är om ni raisar till olika mycket beroende på vad ni har för position. Har hört något om att det kan vara bra att raisa mer när man sitter ur position. Stämmer dte och varför i såna fall?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört något om att det kan vara bra att raisa mer när man sitter ur position. Stämmer dte och varför i såna fall?

Tacksam för svar.

 

Iden med att raisa mer är att ta hem potten direkt så man slipper spela stora potter från dålig pos. Foldar de inte så är det bara dåligt att reraisa mer såvida du inte har ett högt pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar mer om jag sitter ur poss, dock rr jag betydligt färre händer. Har själv svårt att veta hur högt man ska 3 betta när man sitter med riktigt djupa stackar o har tex AA/KK. Ska man reraisa mer/mindre, pottkontroll?(kanske inte är speciellt bra att snacka om det preflop) Känns ju om att man ligger efter nästan alltid om man får syn på en ev c.bet postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar mer om jag sitter ur poss, dock rr jag betydligt färre händer. Har själv svårt att veta hur högt man ska 3 betta när man sitter med riktigt djupa stackar o har tex AA/KK. Ska man reraisa mer/mindre, pottkontroll?(kanske inte är speciellt bra att snacka om det preflop) Känns ju om att man ligger efter nästan alltid om man får syn på en ev c.bet postflop.

 

potcontrol pre med aa/kk? ^^ djupa stackar, reraise pre, det är ju poker när det är som bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...