Gå till innehåll

Sadgirls Omaha-dagbok


SadGirl

Recommended Posts

Som ni säger så är det ju inte bara pga utdragningar, eller ja, de allra största enskilda förlusterna är väl just de...men dålig självkontroll som jag har ibland så kokar blodet i mig och plötsligt spelar jag allt för loose och då kan ganska snabbt extra inköp ryka...:cry:

 

En annan orsak är kanske också att jag lirar 6-7 bord samtidigt och börjar sessionen med ett par utdragningar så blir det snabbt allt mycket jag backar :rolleyes:

 

Det där med HH:s är jättemysko, mitt ex använde just poker tracker i våras när vi spelade på samma konto och då funkade det med everest. Att det inte gör så nu förstår jag inte varför, jag har ju testat med alla tips jag fått. Tror jag får använda klipp och klistra metoden, blä usch och uärk. Fast det klart, vill jag vinna så måste jag nog det.

 

Hursomhelst, jag är nere på NL10 nu och ska inte testa NL25 förrän jag har 300$ i rullen igen. Sedan gäller mina regler igen.

 

Lycka till nu (ut och skinna fransmän-dags!)

 

ps. Varför skulle jag inte vara en tjej? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp, okidoki, nu har jag gjort mina sessioner (eller mer korrekt: jag gjorde dem igår fast jag gick upp nu för att gå till skolan...fast det spelar väl ingen roll), och jag gjorde mitt yttersta för att inte känslorna skulle svalla...efter ett par minuter in händer detta på ett bord:

 

 

 

Blind_Curve sitter vid 0 med $12,11.

wolfigm sitter vid 1 med $4,97.

Hero sitter vid 2 med $11,45.

Leinad8 sitter vid 3 med $5,42.

fox95210 sitter vid 4 med $6,50.

riverratje sitter vid 5 med $12,02.

 

Dealern sitter vid 0.

 

wolfigm lägger en blind på $,05.

Hero lägger en blind på $,10.

 

(Hero ges Qr Qk.)

 

Före floppen:

Leinad8 synar med $,10.

fox95210 höjer med $,35.

riverratje foldar.

Blind_Curve foldar.

wolfigm foldar.

Hero höjer med $1,05. (Rätt att återhöja här? Min tanke var att försöka få honom all-in helst pre-flop. Rätt tänkt?)

 

Leinad8 foldar.

fox95210 höjer med $1,05. (Mini-höjer tillbax...borde jag egentligen vara orolig här? Med tanke på att han har en liten stack och min inslagna linje så trycker jag)

 

Hero höjer med $5,25.

fox95210 går all-in med $3,95.

$1,30 skjuts över till Hero.

Kortvisning:

 

Qr Qk

 

Ak 10k

 

Floppen kommer upp

7s Jr 7h.

Turnkortet kommer upp 7k.

Riverkortet kommer upp 7r.

 

Hero visar: Qr Qk

7s 7h 7k 7r Qr

Fyrtal i sjuor

 

fox95210 visar: Ak 10k

7s 7h 7k 7r Ak

Fyrtal i sjuor

 

fox95210 vinner potten på ($12,50).

 

Inte så mycket att säga om den här handen. Borde kanske inte ha tryckt, bara synat för att gå all-in på floppen. Annars har jag med handen mest för att visa hur det brukar se ut, och ja, han är fransk :-)

 

Jag fick lite semitilt och ett par händer senare kastar jag bort ett helt inköp med QQ mot AA trots att jag borde ha varit uppmärksam pre-flop. Fast nu vänder det trots allt...även om jag fortsätter drabbas av utdagningar till höger och väster så vinner jag ändå mer.

 

 

Lite senare utspelar sig den här handen som jag funderade lite på:

 

 

Ponet sitter vid 0 med $8,24.

Hero sitter vid 1 med $18,65.

Pencho.sxm sitter vid 2 med $5,45.

cedcedced sitter vid 3 med $2,94.

Raoulinho sitter vid 4 med $11,12.

BigjulS sitter vid 5 med $8,92.

 

Dealern sitter vid 0.

 

Hero lägger en blind på $,05.

Pencho.sxm lägger en blind på $,10.

 

(Hero ges Js Jr.)

 

Före floppen:

cedcedced synar med $,10.

Raoulinho synar med $,10.

BigjulS synar med $,10.

Ponet höjer med $,55. (har sett honom raisa med mycket tvivelaktiga händer så fort det är ett antal limpare i potten)

 

Hero synar med $,60. (syn..bra? dåligt? borde kanske valt mellan fold och raise här?)

 

Pencho.sxm foldar.

cedcedced foldar.

Raoulinho foldar.

BigjulS synar med $,55.

 

Floppen kommer upp

9k 3s 4h.

 

Hero checkar

BigjulS checkar

Ponet satsar $1. (c-bet? eller markerar att han har överpar?)

Hero synar med $1. (igen, borde jag valt mellan re-raise eller fold?)

BigjulS foldar.

 

Turnkortet kommer upp Qk.

 

Hero checkar (hm...svaghet? eller ett mellan-PP?)

Ponet checkar

 

Hero kommer upp 7h.

 

Hero satsar $1,80. (halvt pottbet ungefär...bra? jag tänkte som så att fransosen nu skulle ha ungefär lika stor stack som potten är på, dvs. ca 6$ och därmed inte riktigt ha odds för t.ex. par i damer med dålig kicker. samtidigt så blir inte jag committad till potten om han skulle gå all-in...tänker jag rätt?)

 

Ponet går all-in med $0. (kör en typisk frans grej när han blir osäker och diconnectar)

$1,80 skjuts över till Hero.

 

Kortvisning:

 

Hero visar: Js Jr

Js Jr Qk 9k 7h

Par i knektar

 

Ponet visar: 8k 8r (ser man på)

8k 8r Qk 9k 7h

Par i åttor

 

Hero vinner potten på ($4,04).

 

 

Ja, nu fick ni två händer att diskutera. Den första är väl mest lite klagande men den andra vill jag gärna veta om jag tänker rätt eller fel i.

 

 

Resultat: +28$

 

BR: 168$

 

ps. Idag vann jag äntligen igen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är det väl bäst att jag skriver lite igen. Var ju borta några dagar men återupptog spelet igår och idag. Måste säga att jag spelar mycket bättre än på bra länge, men i takt med det så blir jag utdragen allt oftare...börjar bli helt sjukt det här. Min favorit-minut var när jag först förlorade en floppad triss i kungar mot en kille med A2 som hade ett par i tvåor. Vi båda hamnar all-in och han får ess och ess och han tar mitt inköp. Nästan direkt på ett annat bord får jag AA och hamnar all-in innan floppen mot samma kille som visar upp A7...resten kan ni ju gissa själva. Nämnde jag att han var fransman?

 

I chatten skrev han direkt efter andra vinsten: Learn to play bitch!

 

Ja, vad ska jag säga eller göra...löjligt drygt just nu...enda trösten är att jag trots allt tycker mig spela bra...får in pengarna som favorit i princip varje gång även om jag lyckas förlora hela tiden.

 

Problemet är att jag nu inte ens har tillräckligt på rullen för att ta ut därifrån...

 

Resultat sista två dagarna : -230$

 

Bankrulle: 140$

 

Är nu nere på NL10

LOL.. Så klockrent!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen kommer upp

9k 3s 4h.

 

Hero checkar

BigjulS checkar

Ponet satsar $1. (c-bet? eller markerar att han har överpar?)

Hero synar med $1. (igen, borde jag valt mellan re-raise eller fold?)

BigjulS foldar.

 

Jag tycker du ska höja här. Du leder ofta men det finns många läskiga överkort som kan hjälpa Fi - ofta är det ju standard c-bet med överkort (AK, AQ etc) här av henom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på om du har någon uppfattning om hur Fi brukar spela - är det så att h*n continuationbettar som standard på en sådan flopp (vilket inte är ovanligt) så gillar jag checkraise. Annars är det nog att föredra att betta ut direkt själv så att man inte låter Fi checka bakom gratis med överkort. Men som sagt, det är lite readberoende, finns ju många som aldrig nånsin kan låta bli att betta där med AQ/AK när de höjt preflop, och då ska man väl låta dem göra det ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

PT, patchen som nån hänvisar till på första sidan i dagboken ska fungera. Annars är det snarare ett handhavandefel.

 

QQ. Wp.

 

JJ. Nog är du väl passiv med handen? Jag skulle förmodligen 3betta preflop med den readen på fi. Givet att jag bara synar preflop så kommer jag att höja på floppen. Problemet är att överkort inte bara är skrämmande för oss utan det är även detta för fi. Just den hand han har är ju en av dessa som inte vill se några överkort. Alltså kommer många av överkorten normalt sett att vara actiondödare.

 

Jag hoppas att du lade till paydaybonusen igår så du har en rätt ok bonus som väntar om 1500 sp?

 

 

Generellt sett om spel på microstakes. Folk synar för mycket, folk synar utan korrekta odds med drag och folk tror alltid att man bluffar.

Spela tight, spela dina bra händer hårt och försök dra billigt med draghänder. Du behöver generellt sett inte mixa upp med alltför mycket marginella händer preflop utan du ska rätt konfortabelt kunna spela lite mer passivt med just marginella händer före floppen.

Göra exakt samma starka spel med starka draghänder (överkort + färgdrag/stegdrag, kombodrag) som med nöthänder på floppen. Alltså kombohänder som oftast ger en ca 50% equity i potten. Det finns alltid stjärnor som kommer se dig som världens fisk som får in pengarna med en sån hand. Alltså kommer dom betala av dig inte bara när ni flippar på floppen utan även när dom i det närmaste dött.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handhavandefel? Vad är det för nåt???

 

Jag missade payday-bonusen igår, som vanligt...var upptagen med annat...som vanligt igen :shock:

 

Ja, i övrigt, hur har mitt spel gått idag? Jag tycker väl att jag har spelat bra, men det är som förgjort att plussa en längre period, idag var jag uppe på 200$ innan everest upptäckte det och gav alla fransoser i uppdrag att dra ut mig som i gamla tider.

 

Bla. bla. bla, jag ska inte klaga för mycket det leder nog inte till nåt bra ändå :oops:

 

Hursomhelst, dagens resultat: -25$

 

Br: 163$

 

 

Ps. Jag blir mer och mer sugen att dra ut i korståg mot de gemena grodätarna 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det är registrerat i Kanada.

Kanske ses vid borden snart, spelar mest NL100 på Everest.

 

 

 

Hehe, såklart det inte är riggat åt fransmännesns fördel :-) Känns bara som att det är skönt att ha lite fiender vid borden :P

 

Ja, tack för inbjudan...jag kommer kanske snabbare än du tror 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Igår gick det betydligt bättre...vet inte om det bla berodde på att jag överskred fyra-timmars-regeln :shock:

 

 

Enda missen jag gjorde var när jag satt på ett bord med 3xinköp och hade QQ och hamnade HU mot en kille med 4xinköp. Han var passiv och synade bara min re-raise pre-flop. Floppen kom med bara underkort och inga drag. Jag satsade ett försiktigt CB, han stekte länge och synade sedan. Turn en knekt, han checkar igen och jag trycker in degen, han steker tills tiden nästan är ute.

 

Synar och visar upp AA. God natt. Förutom det usla spelet gick det som sagt bra och jag plussade fint.

 

 

 

Resultat: +70$

 

Bankrulle: 233$

 

Fundering: jag behöver nog lära mig lite mer om spel med djupa stackar. En annan grej jag testade på ett bord med noll aktivitet var att i en hel runda så höjde jag varje pott pre och satsade på floppen om den verkade ofarlig eller om jag hade träffat. Resultatet blev som jag önsklat och plötsligt spelade alla toklöst och jag dubblade snabbt upp. Ska nog testa det här oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul för dig SadGirl! Jag har precis börjat läsa din Dagis och finner den läsvärd, kanske för att jag är lite i samma sits med liten BR och stora svängningar ;-)

 

Spelar dock inte på Everst utan för tillfället på CD Poker och känner inte till några evil frenchmen ;-) men lovar att hålla ögonen öppnaoch kräma till dem när jag kan! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet!

 

Jag hoppas att mitt lilla poker tracker börjar funka snart så jag kan lägga upp lite händer också. Det var jättebra med alla tips när jag lade upp den senaste, jag tror att jag har vunnit lite extra tack vare den :-)

 

Nu har jag haft en paus och ska ta en liten fajt igen. (jag är lite sjuk så jag har lite mer tid än vanligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag har inte alls hunnit spela så mycket som jag hade velat...allt för mycket med skolan, labbar och projekt och en tenta som ska pluggas till också :-( Fast det är ju tur att lingvistik är så roligt :-)

 

Resultat sedan sist: + 12$

 

Br: 308$

 

 

Fast jag har lite funderingar: Jag har läst lite på forumet och sett att de flesta inte alls tycker om de som spelar med en så kallad short stack...jag förstår att de är jobbiga, det är ju jättesvårt att spela riktigt bra mot dem, men det jag inte förstår är varför de flesta verkar klaga på att shortstackisarna 'förstör' spelet! :shock: Som jag ser det så är väl poker i grund och botten ett spel om pengar (så är det för mig iaf) med kort? Om de inte klarar av att vinna mot shortisarna så är det väl de som förstör spelet för sig själva? Jag kan nästan tänka mig att de som spelar poker för att de gillar det som ett kortspel löper en större risk för spelberoende...eller tänker jag helt konstigt?:rolleyes:

 

Min andra fundering är lite kring hur jag ska välja vilka händer att spela på olika positioner och beroende på vilka andra som är kvar i handen? Vet att det är en stor fråga men det vore roligt med lite tankar kring det här, och kanske lite tips?

 

Simma lugnt! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstacks

De förstör spelet för att spelet går ut på att göra moves, info-höja etc etc. Mot en shortstack kan du inte "spela" utan bara välja att lägga dig eller spela för hela hans stack, i princip. Lite som Farha avslutar senaste HSP med när han kommenterar nästa avsnitts djupstacksspel, där han tycker att det är då man börjar spela poker, eller nåt liknande. Du kan ju till exempel inte spela draghänder då du inte får några implicita odds för att dra. Tänk dig att du höjer med 56s på knappen, shortstacks-BB gör fold/all-in aldrig syn...

 

Vilka händer du ska välja...

När du har position kan du spela lite fler händer... t ex om du har nån/några limpare före kan det vara värt att limpa in med en spekulativ hand. Är du UTG vill du kanske inte syna med 56s, troligen inte höja med den heller. Sitter du på knappen slipper du oroa dig för att någon ska höja bakom dig (typ) och har ju en massa info på floppen om vad de andra gör. Du ser lätt om du har odds att dra med din draghand, eller om det är läge att stjäla då alla checkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär! Nu börjar det likna nåt :-) Jag har spelat ett par timmar nu på morgonen på NL25, eftersom jag kommit tillbaka över 300$-spärren.

 

Det har flytit på jättebra och dessutom vann jag en sit'n'go så nu är jag extra glad :-D

 

Resultat: +90$

 

Br: 398$

 

 

Apropå shortstacks: för mig känns det som att position på shortisarna är extra viktigt, eftersom man aldrig vet när de går all-in, även om det verkar mer regel än undantag att de limpar in på låga nivåer :shock: Fast som jag ser det så är det ju inte direkt vinnande att höja med marginella händer mot en shortis, om man inte 'vet' att man får syn från andra vid bordet. På ett sätt kan det väl nästan vara en fördel med en dvärg i handen; potten har ju stor chans att växa sig stor ganska snabbt och dessutom brukar folk av någon orsak vara extra villiga att syna ner dem, vilket i sin tur ökar värdet för olika typer av händer. jaja, bara lite som jag själv tänker ;-)

 

Händer att spela: det du säger är bra, men jag tänkte lite mer konkret lite olika situationer. om man t.ex. är dealer med 8 6s och kanske fyra fem stycken har limpat och någon höjer sedan...hur mycket implicita odds kan man tänkas behöva för att syna då? om det är ett tight bord? eller loose?

 

Oj, nu kanske jag svamlade lite här, ni får inte bli onda på mig ii så fall :oops:

 

Lycka till all!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...