sturedenstore Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Fi är fiskig och har spelat dåligt i stort sett hela sessionen och gjort konstiga syner osv. Hur spelar vi turn? Bör vi spela annorlunda på flopp? ***** Hand History for Game 471195181 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, Oct 11, 20:43:47 ET 2007 Table Britta 79 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: FI ( $128.38 ) Seat 2: Roppe ( $168.75 ) Seat 3: Bajen51 ( $285.32 ) Seat 4: classhjelt ( $662.75 ) Seat 5: HERO ( $446.9 ) Bajen51 posts small blind [$1]. classhjelt posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9h 9c ] HERO raises [$8]. FI calls [$8]. Roppe folds. Bajen51 folds. classhjelt folds. ** Dealing Flop ** [ 6c, 5h, 6d ] HERO bets [$12]. FI raises [$24]. HERO calls [$12]. ** Dealing Turn ** [ 7s ] HERO ? Citera
skalle88 Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 c/c ner eller c/r AI? Fi har position på dig på floppen och tar ett billigt stab på potten vare sig det är bluff eller inforaise så kommer han inte lika ofta ha en 6a. Jag betalar av till 6orna eller TT-JJ här (för att inte tala om 77 uggh). EDIT: En spelare som synar för mkt gillar ofta att slowspela bätte händer och infohöja/bluffa med svagare eller luft efter erfarenhet. Citera
strater Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 svs är iofs svs å finns säkert en massa höga PP i hans range men degar nog flop, ser ingen direkt vits i att syna mot hans lilla stack med "uber-fisk, konstiga syningar" readsen. som spelat crai Citera
sturedenstore Postad 12 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Bara två pers som har en åsikt? Citera
LilleKatt Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Ta en mycket låg satsning på turnen så att han raisar. Då reraisar du rejält! Han kommer antagligen att syna, men du har bästa hand om inte han han har nåt högre par på handen eller trissen. Men jag tror att han bluffar Citera
DrRoland Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Eftersom du skriver att han har en svag HD+plus att vi har hålpipa, kåkdrag och överpar så blir det nog craise all-in. Citera
Machmalo Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Med den stacken och readen på Fi push flop, nu CRAI. Citera
sturedenstore Postad 12 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Verkar vara ganska eniga svar. Jag check raisade all in och blev synad av AA. Citera
skalle88 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Verkar vara ganska eniga svar. Jag check raisade all in och blev synad av AA. okej Citera
jog76 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Jag tycker faktiskt att fisken lirar denna handen riktigt bra. Först synar din raise på pre, antagligen för att maskera den vilket kan tyckas konstigt men okej. Sedan reraisar han dig på floppen, vilket gör att synen känns som ett måste. Denna aggressiviteten gör det ännu svårare för dig, Sedan synar han din checkraise på turn, dvs han fick in alla pengarna med bäst hand. Riktigt bra faktiskt. Men vad gjorde du på turn igentligen? Menar hans signal på floppen samt brädans utseende gör ju att du med största sannorlikhet är slagen i denna handen. Den ända händerna som du kan hoppas på är 88 eller 99. Men det känns föga troligt. Tycker faktiskt att du lirade dåligt efter flopp trots att du mötte en fisk. Citera
Dead-Inside Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Du menar att han ska släppa handen eller vadå? Citera
DrRoland Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Verkar vara ganska eniga svar. Jag check raisade all in och blev synad av AA. Det är ju det som är fördelen med att vara kass. Man kan ju förvänta sig att få bättre action på sina bra händer än en bra spelare. Citera
sturedenstore Postad 14 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Jag tycker faktiskt att fisken lirar denna handen riktigt bra. Först synar din raise på pre, antagligen för att maskera den vilket kan tyckas konstigt men okej. Sedan reraisar han dig på floppen, vilket gör att synen känns som ett måste. Denna aggressiviteten gör det ännu svårare för dig, Sedan synar han din checkraise på turn, dvs han fick in alla pengarna med bäst hand. Riktigt bra faktiskt. Men vad gjorde du på turn igentligen? Menar hans signal på floppen samt brädans utseende gör ju att du med största sannorlikhet är slagen i denna handen. Den ända händerna som du kan hoppas på är 88 eller 99. Men det känns föga troligt. Tycker faktiskt att du lirade dåligt efter flopp trots att du mötte en fisk. Hur föreslår du att jag ska spela då? Citera
jog76 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Hur föreslår du att jag ska spela då? Jag hade spelat som du gjorde fram till tom floppen men när han slår om på floppen då måste man vara uppmärksam. Jag hade synat omslaget och checkat turnen omgående. 7:an på turn hjälper oss inte utan snarare tvärt om. Nu slår vi inte 77 längre. Betar han på turn så lägger jag handen för att det finns för få tänkbara händer som jag slår. Ett alternativt spel hade varit att återhöja på floppen. Om han återhöjer mig igen så lägger jag handen för då är jag troligen slagen. Skulle han syna så spelar jag turn likadant som ovan, check samt folda vid bet. Skillnaden nu är att vi vet att han har en riktigt bra hand. Citera
Dead-Inside Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Så 99 har inget showdown värde här alltså? Citera
AAAKK574821 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 ett par är ett par (inte triss /2par koommihåget) Citera
Recommended Posts