Gå till innehåll

NL50 6-manna AKs


Recommended Posts

- Hero sitting in seat 1 with $47.09

- alebac sitting in seat 2 with $58.22

- pablo_eskoba sitting in seat 3 with $45.67

- blizkaa sitting in seat 4 with $14.17

- AlexBG sitting in seat 5 with $97.13

- heli88 sitting in seat 6 with $28.99 [Dealer]

Hero posted the small blind - $0.25

alebac posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: Ace of Clubs, King of Clubs

pablo_eskoba folded

blizkaa folded

AlexBG folded

heli88 raised - $2.00 ------ spelar löst och c-bettar mycket.

Hero called - $2.00 ------- Tror inte knappen går med hyfsat tight

alebac raised - $12.50 ------- asch då men sätter honom på TT-QQ

heli88 folded

Hero called - $12.50 ------- sitter kungen eller esset så tror jag att jag leder.

** Dealing the flop: 2 of Clubs, 3 of Clubs, 10 of Hearts

Hero went all-in - $34.84 ----- floppar nöt draget och trorligtvis 2 överkort och vill ha hela stacken om jag träffar färgen , kanske han lägger sig för jag är tight eller så räcker K eller A för att vinna handen.

alebac called - $34.84

** Dealing the turn: 3 of Spades

** Dealing the river: Jack of Hearts

Hero shows: Ace of Clubs, King of Clubs

alebac shows: King of Hearts, King of Diamonds

alebac wins $93.68 from the main pot

 

 

Rätt spelat eller kunde jag gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, inte särskilt förtjust i all-inen på flopp faktiskt, skriker ju bluff/färgdrag (då alternativet typ är set och svårt att se du ställer rakt ut med set här...). nu lär du ju få in degen oavsett men han foldar nog inget här (förutom typ aq/ak). iaf, folda preflop går ju (offpos och comitta 1/4 av stack med ak är inte jättebra faktiskt), på flop är du körd ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda rätta som jag kunde ha gjort var att jag skulle ha lagt mig preflop och funderade på det bra länge men tyvärr hade jag suttit och foldat ett bra tag och tyckte väl att jag skulle spela handen. Hann dock resonera mig till hans range och sen kommer färgdraget och mina sk överkort...... men endå känns inte som jag spelat galet.....jag vet inte......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En syn pf måste väl ha bättre värde än ett lägg? Ioförsig hyfsat irrelevant.

 

knappast... standard fi på nl50 har här i sin bredaste range (och oftast är det nog endast kk/aa) JJ+/AK/anytwocardstilt och att syna med 1/4 av stacken mot den rangen offpos är garanterat inte ev+ (kan ju inte ens räkna med att stacka av den andre vid träff).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om BB vet hur man squeezar trots nivån gillar jag ett backraiseshove annars 3-betta originalraisern direkt alt. att som spelat folda mot BB:s omslag.

 

Att sätta fi på TT-QQ bara för att få så många outs som möjligt är retarded men om du gör det bör du shove preflop och flippa redan där istället för att bara få in mer deg på floppar som denna då det e ett coin-flip, du lär ju inte få TT:s stack på en A hög flop direkt.

 

Att stoppa öppet på floppen e ju ett riktigt kallt alternativ om du inte gör samma cp-donk med topset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter inte honom på TTQQ för outsen skull utan sannolikheten för att han har nån AA eller KK inte är lika stor för att jag sitter på AK.

Du har ju AK att väga in också, det finns ju nio möjliga AK-varianter. Sen att du har AK halverar ju bara antalet möjliga AA- och KK-kombinationer så "AA eller KK" är ju lika sannolikt som "QQ".

 

Sen måste du förstås räkna med hur ofta han gör en reraise med respektive hand och jag är ganska säker på att TT är bra mycket mindre sannolik än AA om man tar med alltihop i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt enkel kast preflop mtp nivån.

 

Antingen krossar du hans range, typ, 20-25% av gångerna, eller så har han AA eller KK, som krossar dig.

 

Att då stoppa in 1/4 av stacken är bara så sjukt kasst så jag vet inte vad. Jag förstår att många här tycker annorlunda men på NL50 och under så innebär en så star 3bet i princip ALLTID AA, KK eller luft, till skillnad ifrån NL100 och över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...