Bogust Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Hej! En hand här från NL300 på Prima. Har tyvärr inte till gång till någon HH men det ska nog fungera ändå Bordet har nyss blivit 3-handed och spelet är hyffsat aggro. FI är TAG med statsen 21/13/3 typ. Effektiva stackar 100bb. Här kommer handen då: Knappen raisar till 12$, SB foldar, Jag på BB slår om till 40$ med KK. Knappen synar. Floppen kommer upp: JhJc4s. Potten är på ca 80 och jag bettar ut 60, FI synar. Turn: 5d. Hero gör??? Bet eller check? Tycker inte alls om den här situationen. Finns inte många händer som slår mig men inte heller många händer jag kan få värde av. Är ju egentligen bara QQ som det känns som att jag överhuvudtaget kan få ut något av. Kan inte riktigt sätta honom på en knekt heller eftersom jag tror han hade foldat t.ex. AJ och KJ pre. Känns på nåt sätt som att AA är den troligaste handen han kan ha här. Någon som håller med? Citera
jackbalsam Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Är väl helt okej att checka här. Inte många kort man är rädda för samtidigt som man hatar omslag. Citera
JohnH Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Turn: check check River: bet o fold mot omslag Turn: check syn River: check fold mot bet Är det för mycket station med det? Citera
Bogust Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Är väl helt okej att checka här. Inte många kort man är rädda för samtidigt som man hatar omslag. Jo, tycker också det känns okej. Vad gör vi om han bettar mellan 2/3 och hel pott då? Citera
jojje2k Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 bet/syn och crai är båda bra alternativ. Citera
Bogust Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Turn: check checkRiver: bet o fold mot omslag Turn: check syn River: check fold mot bet Är det för mycket station med det? Kan vi verkligen folda rivern om vi check-synar turnen? På turn är potten 200 och om han bettar typ 140 och vi synar har vi bara 60-70 kvar när rivern kommer. Känns iofs som att vi inte slår många händer men tycker potten är för stor för att vi ska kunna vika där när vi har så lite kvar. Citera
Bogust Postad 10 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Blev visst inte så mycket action här. Hur som helst gick det så här: Checkade turnen, FI bettade 130 och jag pushade. Han blixtsynade med AJ. Är väl kanske inte så mycket att göra åt, men i ärlighetens namn kändes det att jag inte kan få syn av många händer som jag har slagna. Men känns ändå väldigt svårt att hitta en fold nånstans. Citera
_ekan_ Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Omöjligt komma ifrån den handen. Citera
boman Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Omöjligt komma ifrån den handen. Ok. Citera
Elitloppet Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Känns som man ger alldeles för mkt cred till folk om man sätter deras range till AA eller en J här. 77-TT finns alldeles säkert i hans range, kanske ännu lägre par beroende på fi. Jag hade nog checkraisat ai på turn eftersom femman är mindre trolig att hjälpa honom. Går det check check på turn värdebettar jag river. Citera
dlinder Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Nu spelar jag inte cashgame, men är det inte så att man ska hålla fast vid KK HU om man fått in >10% pre och inget äss faller? Citera
strater Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Postad 10 Oktober , 2007 Nu spelar jag inte cashgame, men är det inte så att man ska hålla fast vid KK HU om man fått in >10% pre och inget äss faller? japp, oavsett om det är QJ9 enfärgad flop mot 15/14/1 och man får all-in c/r mot sig. Citera
dlinder Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 japp, oavsett om det är QJ9 enfärgad flop mot 15/14/1 och man får all-in c/r mot sig. Eller 1/1/1 kanske, om vi nu ändå ska tramsa. För övrigt är crai på enfärgad flopp sjukt ofta nötfärgdraget, så jag vettefan om det var nåt bra motexempel. Citera
Gavve Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Check turn, o cr all in när han bettar ut, som han gör med ungefär alla händer =) Här får man betalat av sjukt mkt mer än man tror. Citera
Recommended Posts