Gå till innehåll

QQ på tråkig bräda


Recommended Posts

Bara att panga på eller?

 

 

PokerStars Game #12524619910: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/09 - 07:06:00 (ET)

Table 'Itha' 6-max Seat #2 is the button

Seat 2: Lampu ($22.45 in chips)

Seat 3: metalspork ($25.10 in chips)

Seat 4: ManU-roma7-1 ($33.65 in chips)

Seat 5: Jurian ($25 in chips)

metalspork: posts small blind $0.10

ManU-roma7-1: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 Queen of DiamondsQueen of Clubs

Jurian: raises $0.75 to $1

Lampu: folds

metalspork: folds

ManU-roma7-1: raises $1.50 to $2.50

kamuflaza has returned

Jurian: calls $1.50

*** FLOP *** 6 of HeartsJack of Hearts8 of Hearts

ManU-roma7-1: bets $4

Jurian: calls $4

*** TURN *** 6 of HeartsJack of Hearts8 of Hearts9 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att vid c/c så

1. gissningslek

2. check ger frikort om han vill, finns en massa händer som aj, TT, par+färgdrag som vi leder mot men inte med mycket och som gärna håller nere potten mot oss

3. icke-hjärter river? blir tvungen att checka men har ingen större aning om vad han har

 

pretty obvious reasons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av lite väl uppenbara orsaker va?

 

Skulle inte fråga i så fall...

 

Även om det finns bra många händer som vi slår så finns det som jag ser det också en hel del händer som redan slår oss (för många?). Dessa plus ett antal bluffar tvingar bort oss från potten vid bet (raise turn, plus river bet). Vid check har vi råd att syna (pot control). Fi har helt enkelt bättre koll på läget inbillar jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av lite väl uppenbara orsaker va?

 

 

Visst finns det ganska uppenbara orsaker att betta... men det behöver ju inte betyda att det inte finns uppenbara orsaker att checka också. Och vilket som är rätt tycker jag definitivt inte är uppenbart.

 

 

 

1. gissningslek

Tja, vad får du veta om du bettar då? Han synar och har då...? Han raisar och du gör vad, eftersom du fått veta vad...?

2. check ger frikort

Ja, det kan det göra, men om man alltid bettar varje gata OOP för att inte ge frikort, oavsett bräda, då tror jag det är svårt att bygga rulle...

3. icke-hjärter river? blir tvungen att checka men har ingen större aning om vad han har

Ja, det får du nog göra, men du kan ju lugnt syna ett eventuellt bet från honom, eller vinna potten om han checkar bakom.

 

 

 

Tycker som sagt inte det är givet hur man ska göra, men jag hade nog checkat utan read, eftersom jag inte är beredd att offra stacken med bara ett överpar på en så dragig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/c måste vara det sämsta vi kan hitta på här. b/c - c/r eller b/f är alla bättre i mina ögon.

 

Ok, varför?

 

av lite väl uppenbara orsaker va?

 

för att vid c/c så

1. gissningslek

2. check ger frikort om han vill, finns en massa händer som aj, TT, par+färgdrag som vi leder mot men inte med mycket och som gärna håller nere potten mot oss

3. icke-hjärter river? blir tvungen att checka men har ingen större aning om vad han har

 

pretty obvious reasons

 

Jag sa inte vilket som var rätt eller inte, bara vilka orsakerna bakom en dålig c/c vore ^^

 

 

Nej, du bara angav några uppenbara anledningar till att "c/c måste vara det sämsta vi kan hitta på här", och det tolkade jag som att du tyckte c/c var fel, men det kanske jag inte skulle gjort... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är ca 13 på turn och Fi har cirka 18,5 kvar. Hade han haft set, tvåpar, AA, (delvis undantages AhAx), KK så hade han förmodligen gjort nåt roligt på floppen...Har han floppad flush så betalar jag gärna(?).

 

Ni som förespråkar c/c på turn - hittar ni ingen torrare bräda att checka "för pottkontroll" eller för att vidga hans förlorande HD? Iaf en djupare Fi?

 

Att checka turn är att förstöra handen helt. Jag är commited till 100% efter hans floppsyn iaf. Bet...

 

Jag hoppas att anledningen till att detta ens diskuteras är att folk inte tittade på stackdjup eller har sovit dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag hoppas att anledningen till att detta ens diskuteras är att folk inte tittade på stackdjup eller har sovit dåligt...

 

hehe, grund stack är ett bra argument, men överdriver du inte lite med dålig sömn osv? Kan du tänka dig c/c med någon hand överhuvudtaget, eller är det fritt fram att ta potten om du checkar? Om ja, hur skall den handen se ut enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är ca 13 på turn och Fi har cirka 18,5 kvar. Hade han haft set, tvåpar, AA, (delvis undantages AhAx), KK så hade han förmodligen gjort nåt roligt på floppen...Har han floppad flush så betalar jag gärna(?).

 

Ni som förespråkar c/c på turn - hittar ni ingen torrare bräda att checka "för pottkontroll" eller för att vidga hans förlorande HD? Iaf en djupare Fi?

 

Att checka turn är att förstöra handen helt. Jag är commited till 100% efter hans floppsyn iaf. Bet...

 

Jag hoppas att anledningen till att detta ens diskuteras är att folk inte tittade på stackdjup eller har sovit dåligt...

 

:oops: kanske missade stackdjupet... och har inte sovit så bra senaste veckan heller ;-)

 

Men - jag tycker fortfarande inte att c/c är sämre än allt annat, eller att ett bet är självklart. Hur kan b/f vara bättre?? :shock:

 

Är det inte i så fall så att man måste bestämma sig på turn om man vill stoppa in stacken eller inte? b/c eller crai i så fall. c/f om Fi är otroligt passiv?

 

Anledningen till att checka är väl om vi inte tror att Fi synar ett bet här med något som inte slår oss. Vi kanske däremot tror att han betar med många händer som vi slår ifall vi checkar till honom. Om vi då c/r synar han endast med händer som slår oss, men om vi c/c och river blankar kan han kanske beta igen med händer som vi slår. Detta resonemang är förstås mer tillämplig med djupare stackar, då vi håller nere potten mot händer som slår oss, och får betalt av händer som vi slår.

 

Att få in pengarna i mitten mot händer vi slår är ju ingen konst, konsten är ju att få in så mycket som möjligt mot händer vi slår. Att brädan är så oerhört dragig gör ju att vi får större anledning att försvara vår hand på turn, men det är ju också en större risk att vi är slagna och en anledning att hålla nere potten.

 

För övrigt kan man väl säga att Hero skulle höjt mer preflopp, och då hade det blivit en lättare hand att spela med rådande stackar.

 

Så - (blev ett lång inlägg detta) som spelat till turn är kanske ett bet att föredra, förutom om Fi är väldigt aggro då crai borde vara bättre. Om fi är väldigt passiv kan c/f vara ett alternativ. Med större stackar c/c och c/c blank river.

 

Agree? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är ca 13 på turn och Fi har cirka 18,5 kvar. Hade han haft set, tvåpar, AA, (delvis undantages AhAx), KK så hade han förmodligen gjort nåt roligt på floppen...Har han floppad flush så betalar jag gärna(?).

 

Ni som förespråkar c/c på turn - hittar ni ingen torrare bräda att checka "för pottkontroll" eller för att vidga hans förlorande HD? Iaf en djupare Fi?

 

Att checka turn är att förstöra handen helt. Jag är commited till 100% efter hans floppsyn iaf. Bet...

 

Jag hoppas att anledningen till att detta ens diskuteras är att folk inte tittade på stackdjup eller har sovit dåligt...

Hur kan du vara pottbunden till 100% när du lagt in 6,50 och fi har 18 kvar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops: kanske missade stackdjupet... och har inte sovit så bra senaste veckan heller ;-)

 

Men - jag tycker fortfarande inte att c/c är sämre än allt annat, eller att ett bet är självklart. Hur kan b/f vara bättre?? :shock:

 

Är det inte i så fall så att man måste bestämma sig på turn om man vill stoppa in stacken eller inte? b/c eller crai i så fall. c/f om Fi är otroligt passiv?

 

Anledningen till att checka är väl om vi inte tror att Fi synar ett bet här med något som inte slår oss. Vi kanske däremot tror att han betar med många händer som vi slår ifall vi checkar till honom. Om vi då c/r synar han endast med händer som slår oss, men om vi c/c och river blankar kan han kanske beta igen med händer som vi slår. Detta resonemang är förstås mer tillämplig med djupare stackar, då vi håller nere potten mot händer som slår oss, och får betalt av händer som vi slår.

 

Att få in pengarna i mitten mot händer vi slår är ju ingen konst, konsten är ju att få in så mycket som möjligt mot händer vi slår. Att brädan är så oerhört dragig gör ju att vi får större anledning att försvara vår hand på turn, men det är ju också en större risk att vi är slagna och en anledning att hålla nere potten.

 

För övrigt kan man väl säga att Hero skulle höjt mer preflopp, och då hade det blivit en lättare hand att spela med rådande stackar.

 

Så - (blev ett lång inlägg detta) som spelat till turn är kanske ett bet att föredra, förutom om Fi är väldigt aggro då crai borde vara bättre. Om fi är väldigt passiv kan c/f vara ett alternativ. Med större stackar c/c och c/c blank river.

 

Agree? :roll:

 

Håller med dig!

Måste bara säga att jag tycker att b/f faktiskt är bättre än c/c om Fi är en förutsägbar och passiv spelare som inte raisar turn utan stål här vilket är ganska vanligt på denna nivån. En liten b/f isåfall. Är Fi något annat så suger ju b/f uppenbarligen!

 

Att vi vill ge Fi nåt att stoppa in pengar med som vi slår oroar jag mig inte för i mitt spel eftersom Fi nog kan hitta hjältesynen med lite allt möjligt här mot mig. Har man dock spelat konservativt själv blir det svårare antar jag.

 

Även med riktigt djupa stackar hade jag förmodligen b/f eller b/c beroende på Fi och blazyablazya, undantag om Fi är riktigt bra och balanserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...