Gå till innehåll

Varför så många obehöriga


sharken

Recommended Posts

Sharken - du verkar vara riktig haj på dessa turneringar, såg dig på anmälningslistan innan starskottet i går - Hur gick det !? Var det du som lag beslag på 1:a placeringen på 600 -700 dollar ?!

Själv åkte man ut runt 90:e plats -110:e och får man säga sin mening, var det en riktig trevlig turnering under torsdages inköp som var värd att satsa på ett par timmar, nästa gång ska dessa ca 700 dollar ner i min ficka !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sharken - du verkar vara riktig haj på dessa turneringar, såg dig på anmälningslistan innan starskottet i går - Hur gick det !? Var det du som lag beslag på 1:a placeringen på 600 -700 dollar ?!

Själv åkte man ut runt 90:e plats -110:e och får man säga sin mening, var det en riktig trevlig turnering under torsdages inköp som var värd att satsa på ett par timmar, nästa gång ska dessa ca 700 dollar ner i min ficka !

 

Var nog mer ströming än haj åkte tidigt i turneringen, håller med ett tidigare inlägg här dom här freerollerna och billiga inköpen är inte lätta att spela men lite roliga, det är nog så att det finns lättare sätt att kamma hem lite dollar.

Vi blir två dom där 700$ nästa turre:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar frirullar hos pokerstars med prispengar för oss som bor i Frankrike!

 

Tackar på förhand!

 

PS. Jag är en svensk från Sverige, men bor i Frankrike.

 

Våra freerolls är en del av riktade marknadsföringskampanjer. Det är alltså väldigt troligt att det kommer freerolls för spelare som bor i Frankrike så småningom. Det sagt så har såklart ditt förslag vidarebefordrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem till Poker Star Martin alla dessa sitting out vid borden, finns det ingen möjlighet att plocka bort dessa efter låt säja 2 blindsperioder, iriterande

när så där 35-40% och mer t.o.m av bordet inte är med från början gör ju spelet orättvist mot fulla bord?

 

Vi strävar efter att ha samma regler i freerolls som i turneringar med $-inköp, och i dem så kan vi inte ta bort spelare som har betalat sitt inköp och fått marker. Spelare som är sitting out kan betraktas som aktiva spelare som lägger sig varje hand, vilket såklart är en fullt tillåten strategi. Vid turneringens början så slumpas det vid vilket bord man hamnar, så alla spelare har samma förutsättningar.

 

Det här problemet har diskuterats i den här tråden:

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/38438-daglig-500-freeroll-foer-spelare-fran-norden.html

 

Ett sätt att delvis lösa detta var att flytta fram registreringsperioden till en timme före turneringen börjar, för att minimera antalet spelar som anmäler sig lång tid i förväg "ifall de skulle råka vilja spela turneringen sedan". Detta har verkat få bukt med problemet till viss del, och jag har vidarebefordrat detta förslaget när det gäller dessa turneringar också. Tyvärr så kan jag inte garantera att det ändras, då dessa turneringar körs i samarbete med Aftonbladet som en affilliate-parter, till skillnad från Nordic Freerolls som vi kör helt på egen hand.

 

Jag kan också rekommendera dig att prova våra turneringar med riktiga pengar, då vi har inköp från så lite som $0.10. I dessa turneringar är sitting out-fenomenet väldigt mycket mindre utbrett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså väldigt troligt att det kommer freerolls för spelare som bor i Frankrike så småningom.
Komplettering av Martins svar: Det finns redan, leta efter Direct Poker Freerollsen i clienten, freerolls för de som bor i Frankrike, Belgien, Monaco och Luxemburg, dvs i huvudsak Fransmän.

 

Hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplettering av Martins svar: Det finns redan, leta efter Direct Poker Freerollsen i clienten, freerolls för de som bor i Frankrike, Belgien, Monaco och Luxemburg, dvs i huvudsak Fransmän.

 

Jo, direct poker rullen känner jag till, men där finns det ju inga riktiga dollar i potten... ;-)

Jag skulle vilja ha frirullar där man kan vinna pengar. Det finns ju hos andra siter än pokerstars, så jag bara undrade varför...

 

Och hos pokerstars ser jag frirullar med dollar i potten typ: Only for people living in the nordic countries, spain, italy, germany, denmark, switzerland, austria, poland, hungary, britain, irelend, sweden och jag har kanske missat något. Frågan är bara varför ingen för Frankrike?

 

PS. Jag har spelat direct poker rullen och lyckades hamna bland de 24 av 3500 deltagare som säkrade en plats i onlinefinalen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Så kan man se på det. Och andra sidan ser du inga frirullar med pris av det slaget som Direct Poker Frirullen för de som befinner sig i: "the nordic countries, spain, italy, germany, denmark, switzerland, austria, poland, hungary, britain, irelend, sweden" heller.

 

Lycka till i finalen.

 

Hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Måste man bo i Sverige för att spela Aftonbladets turnering, för pratade med en som sa att han är "halft" svensk men kan inte prata svenska och har en morsa från danmark och bor i holland...låter lite orimligt....

 

Jag är helsvensk och pratar svenska, men jag bor inte i Sverige nu.

Jag kan till och med sluddra på svenska när det behövs och jag läser svenska tidningar på webben. Det borde väl räcka med ett lösenord eller en gåta/rebus som i det här forumets frirulle till exempel!?

(Men jag kunde ju inte spela i forumets frirulle på PokerStars i söndags heller, eftersom det var både rebus och landsspärr...

Det tragikomiska i situationen är att jag skapade mitt PokerStarskonto via länken här på forumet just för att kunna delta i forumets aktiviteter... :roll: )

 

Jag har skrivit in mig på Expressens frirulle som går på BetWay i morgon kväll, så jag utbrister i ett fyrfaldigt leve för Expressen och BetWay! Må de leva! Hurra, hurra, hurra, hurra!

 

Aftonbladet och PokerStars kan jag bara uppmana att lära av sina konkurrenter...

 

Vänligen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man bo i Sverige för att spela Aftonbladets turnering, för pratade med en som sa att han är "halft" svensk men kan inte prata svenska och har en morsa från danmark och bor i holland...låter lite orimligt....

 

Turneringarna är till för de som *bor i* Sverige, och inte för svenskar som bor utomlands, som ju kurtan har fått erfara. Dessutom låter det onekligen misstänkt. Om du har ett användarnamn på spelaren ifråga så skicka mig ett PM så ska vi undersöka det. Om du inte kommer ihåg vad spelaren hette så räcker det med ditt eget användarnamn så kan vi hitta det i chatloggarna.

 

kurtan: du har PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att vi har diskvalificerat flera obehöriga spelare från dessa turneringar, och efter noggrann utredning bestämt oss för att stänga av dem från fortsatt spel hos PokerStars. De har fråntagits eventuella vinster och övriga spelare har kompenserats därefter.

 

Vi har vidtagit åtgärder för att försäkra oss om att ingen kommer undan med det, och vi kommer i framtiden att göra det betydligt svårare för obehöriga att lyckas registrera sig från första början.

 

Tack till er på PF (och till dem som har mailat oss om detta) som har hjälpt oss att uppmärksamma detta problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att vi har diskvalificerat flera obehöriga spelare från dessa turneringar, och efter noggrann utredning bestämt oss för att stänga av dem från fortsatt spel hos PokerStars. De har fråntagits eventuella vinster och övriga spelare har kompenserats därefter.

 

Vi har vidtagit åtgärder för att försäkra oss om att ingen kommer undan med det, och vi kommer i framtiden att göra det betydligt svårare för obehöriga att lyckas registrera sig från första början.

 

Tack till er på PF (och till dem som har mailat oss om detta) som har hjälpt oss att uppmärksamma detta problem!

 

jag kan intyga detta eftersom jag klagade på nån förra veckan precis innan pengarna i Aftonbladets han började slospela så att han kom till pengarna.

han var också oförskämd mot folk vid bordet och tyckte att det var roligt att en ungrare kunde slå ut svenskar när han inte ens skulle ha spelat.

han var alltså medveten om att han gjorde fel

han blev avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att vi har diskvalificerat flera obehöriga spelare från dessa turneringar, och efter noggrann utredning bestämt oss för att stänga av dem från fortsatt spel hos PokerStars. De har fråntagits eventuella vinster och övriga spelare har kompenserats därefter.

 

Vi har vidtagit åtgärder för att försäkra oss om att ingen kommer undan med det, och vi kommer i framtiden att göra det betydligt svårare för obehöriga att lyckas registrera sig från första början.

 

Tack till er på PF (och till dem som har mailat oss om detta) som har hjälpt oss att uppmärksamma detta problem!

 

 

Jag tycker ni på PokerStars har jobba på bra med detta problem, det syns numera dirket i anmälningslistorna, att oerhört många obehöriga inte finns med längre, det var inte tomma ord ni kom med när ni lovade att undersöka detta, , utan ni har visat att ni tar itu med problemen, när ni säger det

 

Jag säger det rakt av :

Bra Jobbat av PokerStars_Martin , PokerStars_Karl

 

Förtroendet för PokerStars har stärks ytterligare.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
)

 

Jag har skrivit in mig på Expressens frirulle som går på BetWay i morgon kväll, så jag utbrister i ett fyrfaldigt leve för Expressen och BetWay! Må de leva! Hurra, hurra, hurra, hurra!

 

Aftonbladet och PokerStars kan jag bara uppmana att lära av sina konkurrenter...

 

Vänligen

 

 

Tråkiga nyheter :-(

 

Expressen lägger ner sina turneringar tills vidare på Betway.

Deras frirullar blandat med inköp 1 dollar emellanåt var ju kanon, det ett stort övervärdet i dessa , b la ca 130 spelare - Prispott på nära 2500 dollar - där första placeringen var ca 670 dolllar - så var det i de flesta frirullarna jag deltog, högt värde, få spelare anmälda

 

Jag vill tacka direkt till Kurtan :-D som tipsade om dessa kanon turneringar i sitt inlägg, gav mig ett antal lättförtjänta dollar ( men kom aldrig på första plats, men finalbordets nåddes ett par gånger, gott nog det med, men som sagt, "slut i rutan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkiga nyheter :-(

 

Expressen lägger ner sina turneringar tills vidare på Betway.

Deras frirullar blandat med inköp 1 dollar emellanåt var ju kanon, det ett stort övervärdet i dessa , b la ca 130 spelare - Prispott på nära 2500 dollar - där första placeringen var ca 670 dolllar - så var det i de flesta frirullarna jag deltog, högt värde, få spelare anmälda

 

Jag vill tacka direkt till Kurtan :-D som tipsade om dessa kanon turneringar i sitt inlägg, gav mig ett antal lättförtjänta dollar ( men kom aldrig på första plats, men finalbordets nåddes ett par gånger, gott nog det med, men som sagt, "slut i rutan"

 

Kul att det gick bra för dig!

Du får gärna skicka % om du vill... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det gick bra för dig!

Du får gärna skicka % om du vill... ;-)

 

Egentligen borde jag ju göra det, för detta skulle inte ha skett om du inte hade nämnt detta om Expressen. :-)

 

Men ansvariga på Expressen och pokerturneringen, lät meddela att det är inte omöjligt att man startar upp turneringarna framöver igen - vi får hoppas!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...