Gå till innehåll

Vem vinner Elitserien?


LuckyStar5.1

Recommended Posts

Oj, vilket patriotiskt inlägg!

 

HV har ett bra lag men inte bra nog till att vinna guld. Grundstenen till att lyckas är att man har en bra målvakt, vilket HV definitivt inte har. Liv håller inte måttet helt enkelt. Ett, enligt min mening, orosmoment som gör grodor match efter match. Han platsade väl inte ens i AHL??

 

Att sedan påstå att ni har det bästa stödet av hemmapubliken är väldigt löjligt. Har du ens varit utanför Jönköping å kollat på hockey?

Visst, ni drar fullt hus match efter match och har en bra klack, men sittplatspubliken i Jönköping är skrämmande tyst som möjligtvis klappar i händerna åt ett mål. Det räcker med att du åker 10 mil västerut till Göteborg så får du se va ordet stöd innebär.

 

Åker man 10 mil väster ut hamnar man mer i Borås, men det kanske är sant att det är mer drag när BHC lirar hemma i Allsvenskan än när HV lirar hemma i Elitserien. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"derby" mot Luleå ikväll, vad tror ni? Jag säger 4-2 till AIK, Renberg matchhjälte 8-)

 

Fan va skönt att Renberg den gamle svikaren och mediehoran fick smaka! Ännu skönare att jag glömde att tippa på luleåförlust.

 

Pengar sparade, luleåvinst samt en Renberg utan byxor - Kan det bli bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det är ett rent nöje att redan nu bumpa den här tråden och säga, vad var det jag sa:-D

 

HV åker till Linköping utan Davidsson, Thörnberg, Petrasek och Gustafsson. Dessutom vilar man Liv och låter istället Andreas Andersson stå i mål. Och som han gjorde det sen.

Att han håller nollan är bara det riktigt starkt, t.ex. med tanke på att HV spelar halva första perioden i numerärt underläge.

Men att han sen först passar fram till ett mål och sedan gör mål mot ett annat "topplag" visar hur överlägsna HV71 är i årets elitserie.

Att andramålvakten i HV71 är mer produktiv framåt än hela Linköping skulle jag vilja säga återspeglar hela elitserien 07-08.

Det kanske är dags att Tedenby tar plats i målet för att de andra lagen ska ha någon chans alls i slutspelet.

 

Och sen publiken i Linköping...vilket skämt:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...