bumbum Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 drog på mig en fortkörarböter i morse, den första, dum som man är så saktar man inter ner tillräckligt när det på 90 väg blir 70 i 300m.. 85 på 70 väg = 2000 i böter och en mindre bra start på dagen . . . tänkte kolla hur många böter ni andra dragit på er genom åren och om någon kanske har en bra historia när man på håret klarat sig udan en lapp .. . Citera
EL_FishkO Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Fick en bot på 1500,- när jag körde båt i 15 knop där det var 7knop:-P Den enda bot jag fått konstigt nog8-) (är 21 år) Citera
tobas Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag drog på mig 1200 kr i dag på tunnelbanan när man är girig nog att inte betala för en vuxenremsa och i stället tar en reducerad för man tänker " ähh kommer aldrig komma någon kontrollant " men se på fan så kommer det på 4 st och då var det bara att öppna upp lädret Citera
emilio_15 Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag drog på mig 1200 kr i dag på tunnelbanan när man är girig nog att inte betala för en vuxenremsa och i stället tar en reducerad för man tänker " ähh kommer aldrig komma någon kontrollant " men se på fan så kommer det på 4 st och då var det bara att öppna upp lädret Hoppas verkligen du skojar, 5krs skillnad eller? Moget. Citera
inkassera Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Hoppas verkligen du skojar, 5krs skillnad eller? Moget. Snarare typ dubbelt upp. duktig koll du har Citera
emilio_15 Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Snarare typ dubbelt upp. duktig koll du har ??????????????????????????????????????????????????????? Om du med dubbelt upp menar dubbla priset, liksom vad kan det skilja en tjuga LOL? Ganska så "Hej jag är 9år och snattar kexchoklad" Citera
MarX80 Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Inga här ännu - jo en liten rackare för felpakering för något år sedan Men måste berätta om en smart f.d arbetskollega till mig Han skulle köra igenom ett litet samhälle och hade väl ingen tanke på att det skulle finnas någon poliskontroll i ett sådant litet samhälle. rena rama byhåla,,..tji fick han, han blev stoppad precis innan samhället han skulle igenom och fick en kraftig bot ! ....eftersom han nu tyckte att han hade fått betala för sig, så ansåg han sig kunna dra på...risken för en ny poliskontoll var obefintlig på en sådan lite ort.... tji igen...strax efter utfarten från det lilla samhället var det en ny poliskontroll ....och ny bötetslapp för fortkörning..allt detta inom 5 minuter Det var allså fartkontroller på båda sidorna av samhället Dagens sanning. ( Detta hände för ca 10 år sedan ) ..och än idag kör han numera inte över 70 km ....på motorvägarna... ..om han inte lagt körkortet på hyllan Citera
Klyka Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Hoppas verkligen du skojar, 5krs skillnad eller? Moget. På tåget Uppsala/Sthlm är det iaf sjukt EV- att köpa ungdomsbiljett ist för vuxen. Kostar typ 62 kr ist för 59. Förstår mig verkligen inte på folk som orkar riskera det för de tre kronorna.. Citera
KneckeHexxaN Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag har ännu inte fått några men har en god vän som körde om civilpolisen i 140 km/h.. Med släpvagn Blev fina böter och indraget körkort. Citera
AdslVerbe Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Efter 16 år med körkort har jag (det är faktiskt sant) ALDRIG ens fastnat i en rutinkontroll. Däremot fick jag 300:- i böter när jag cyklade på en gågata en gång i tiden:oops:. Edit: Fick nog fasen en p-bot en gång också. Citera
Nojjby Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Har bara fått böter en gång (parkeringsbot) men det var i lumpen med militärreggat fordon en vecka före muck. Så den antar jag att vi alla här delade på... Citera
PsychicIor Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Massor ..... Har sjukt svårt att hålla hastigheter, parkerar som ett arsle och slarvig med att ha nummerplåten monterad ordentligt (särskilt nu med tullarna ) Citera
Ripperkof Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag trodde ingen på PF hade körkort. Citera
davelin Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Grisabilen har fått vara med om en del nu bum . Själv invigde jag min bötes-karriär i somras (haft kortet i snart 4år tror jag), 300kr i P-böter i malmö. Fast hittade ingen skyllt om att jag skulle pröjsat nåt för att stå där o inte fan pröjsar man då iom att så få P-böter "följs upp" haha. Fast känns ändå som dom där blåa har ett horn i sidan på mej, stoppas i rutinkontroller konstant, "varningar" för cykel utan lyse, kröka på fel ställe, ha sönder saker. Men som sagt bara varningar Citera
MarX80 Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Har bara fått böter en gång (parkeringsbot) men det var i lumpen med militärreggat fordon en vecka före muck. Så den antar jag att vi alla här delade på... Jaha, då vet man var skattepengarna har gått till .... :evil: Citera
Klyka Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jaha, då vet man var skattepengarna har gått till .... :evil: Stort problem att skattepengar förs från en myndighet till en annan... Citera
iwer Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Totalt sett har jag två stycken, bägge förra sommaren. Den första åkte jag 33 på 30 väg i centrum så det var väl bara att punga upp med 1000 spänn (innan höjningen!). Sen ett par dagar senare låg jag 140 på 90 väg (E20 i höjd med Göta Kanal norrut. Blåste om en civilare med en gammal skakig Caddy. Verktygen flög i bakluckan men jag var glad i hågen. Någon smög upp bakom och började blinka. Tack ochh ej tänkte jag med plåten men jag fick behålla. Dom var snälla och sa att dom skjutit mig med lasern när jag "bara" åkte 118. Phew. 2000:- till och tilten var där. Citera
Sylwester Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 800 spänn för plankning på tuben. That's it tror jag. Citera
Emilio Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Hoppas verkligen du skojar, 5krs skillnad eller? Moget. tror det skiljer mellan 100 och 200 kronor typ.. Citera
jensax Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Snittar väl 1 p-bot i veckan:oops: Sen har det väl blivit ett par för speeding varje år, men tack försäkring som gör det billigt. Är såna försäkringar egentligen helt lagliga? Dom funkar åtminstone. Citera
Aequitas Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 En bot för fortkörning för ett par år sedan (45 på 30-väg) och fler p-böter än jag kan räkna. Citera
Matteprof Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Stort problem att skattepengar förs från en myndighet till en annan... touché Själv: Inga! Citera
kalle111 Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Skummaste saken hände mig i lördags. Jag hade vart inne i sthlm o festat och skulle köra hem till västerås med polaren (vi är där ofta så jag har koll på vart fartkamerorna sitter). När vi kommr fram till hummelsta så växlar hastigheten från 70 till 50 och det finns en kamera ca 100m efter d, det visste jag och jag såg den på lång väg... så jag kör i exakt 50km/h men kameran tar kort?!?! Det fanns varken bilar bakom eller framför mig. jag ringer till polisen i västerås för att fråga vad som hände, jag sa då att det var en kompis som berättat att samma sak hänt fast att han körde i 53km/h (bara för att ha lite marginaler till sen ). Fick svaret att det inte kan stämma eftersom att kamerorna har vissa marginaler dom med och tar inte kort när man kör 3km/h för snabbt på en 50 sträcka. Fattar noll nu så väntar på boten så får man se hur d blir. Ingen aning om varför ja sa till polisen att d va en kompis, jändes bara rätt då Nån som vart me om liknande? Citera
Patfor Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 I mina ungsomsår åkte jag med kompisens 240, han la en härlig burnout utanför Folkets Park precis som bylingen kommer. 100 kronor per meter i böter, tror det blev strax undet tusingen. Fast kollegans 18-åriga grabb gjorde nog skönaste movet i våras. Köpte sig en SAAB 9000 turbo samma dag som han fick körkortet. Skulle bara ut och köra en sväng sa han till mamman. Kom tillbaka en timme senare och sa till mamman; "Jag har en bra och en dålig nyhet, den goda är att bilen går jättebra. Den dåliga är att jag åkt fast för fortkörning." Hur fort körde du då frågade mamman? "140" svarade grabben varpå min kollega gick i taket och undra hur i h-lvete han kunde köra i 140 på 90-väg(finns inga 110-vägar runt Motala). "Var inte en 90-väg, var en 50-väg." svarade grabben. Han körde inte bil i somras... /Patfor Citera
Recommended Posts