Gå till innehåll

Är shortstacks onda?


jinxad

Recommended Posts

 

Det här är ju i princip exakt Ed Millers system för full-ring bord (förutom att man aldrig pushar TPGK, utan bara 2p+ från blinds).

 

Det känns absolut som att blindsen kommer att äta upp en om man kör det här systemet på 6-max. Har jag fel? Man är ju nere på 3-4 BB ofta innan man har sett en enda hand värd att spela

 

Du måste sitta vid aggressiva bord där någon hela tiden höjer, helst direkt till vänster om ngn som höjer ofta, du ska inte höja lite utan pusha rakt av.

Du måste hela tiden fylla på till den startstack du började på.

Det finns väl andra varianter på shortstackspel där shortstacken hela tiden minihöjer pre på ganska mycket bredare range. Dock verkar det endast fungera på riktigt höga nivåer.

Fördelen med 6max vs fullring är att spelarna på 6max har väldigt svårt att lägga par eller halvhyffsade "snygga" händer.

Det blir otroligt hög varians kortsiktigt, så du måste spela ganska många tusen händer innan du kan se det sanna resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilken pre-flop-raise-percentage pratar vi på han som vi vill sitta bredvid? 30%? Mer?

 

Om du hittar en sån så är det ju ett enkelt val :)

Men on du är inloggad på 2-3 sajter samtidigt så brukar inte det var svårt att hitta bra bord med 3 st med pre raise på 20+% eller fiskar med extrem VPIP som ska se en flop till vilket pris som helst.

Glöm inte att gå ifrån bordet när du har ca 1,5ggr (eller mer) din ursprungliga BI sitt dock kvar tills blindsen kommer, men spela de händerna ännu tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade just åtta bord NL20 6-max för att testa. Svårt att dra några slutsatser, annat än att det kändes mycker mer svåradministrerat än åtta bord full-ring eftersom det hände så mycket.

 

Om man skulle försöka översätta Ed Miller till 6-max så skulle det bli:

 

UTG: 99-AA, AK, AQ

HijacK. ´99-AA, AK, AQ

Cutoff: 77-AA, AK, AQ, AJ, AT

Knappen: 77-AA, AK, AQ, AJ, AT

Blinds: Oklart

 

Jag köpte in för 17 BB och satsade så mycket att jag blev synad av en person (4BB +1BB/limper i princip) och gick sedan all-in på floppen (precis enligt skolan) mot en motståndare oavsett vad jag floppade

 

Provade även att lägga till lite fler händer, 66 på knappen, 44 någon gång när jag var lite kortare, A8s etc MEN det är ju kärnfrågan - vilka fler händer ska man spela?

 

Optimalt kortstackspel är ju mycket lösare än så.

 

Att folk inte kan/vill justera sig och fortsätta öppna lika löst som om det inte vore en bra kortstack vid bordet borde stå för mycket av vinsten, då du kan pusha mycket mot deras öppningar.

 

Det gäller ju bara att spela bättre poker med den stack som du sitter på än vad dom andra spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...