Gå till innehåll

Vad tiltar du loss på?


Ignatius

Recommended Posts

Spelar bara på hur jag mår... är jag trött och hungrig så tiltar jag. Är det strul med känslolivet tiltar jag.

Sen har man alltid en initialtilt där man tiltar första tusen händerna i varje session.

Tiltar även när jag backar en del. Tiltar också när jag vunnit mycket.

Tiltar när jag spelar för länge samt när jag spelar för många bord. Spelar fler bord ju mer tiltad jag är.

Är i övrigt tiltfri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Äsch, menade inte att vara otrevlig. Tyckte bara det var lite roligt då det du beskrev med utvisning på en pokerklubb lät så främmande för mig, speciellt eftersom det den du citerade verkade skriva om cg.

 

Ok. Nu brukar vi inte spela cg utan bara SnG´s och MTT´s men reglerna bör väl vara om samma....?

Vi har satt dessa, till synes kanske hårda, reglerna för att slippa allt tjafs vid bordet. Just vad det gäller "show one - show all"-principen verkar den ju vara allmänt vedertagen, åtminstone på alla live-event jag varit på, även på mindre klubbar och homegames....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara på hur jag mår... är jag trött och hungrig så tiltar jag. Är det strul med känslolivet tiltar jag.

Sen har man alltid en initialtilt där man tiltar första tusen händerna i varje session.

Tiltar även när jag backar en del. Tiltar också när jag vunnit mycket.

Tiltar när jag spelar för länge samt när jag spelar för många bord. Spelar fler bord ju mer tiltad jag är.

Är i övrigt tiltfri.

 

Ja, det verkar ju som du är en stabil ickepåverkbar spelare....;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara på hur jag mår... är jag trött och hungrig så tiltar jag. Är det strul med känslolivet tiltar jag.

Sen har man alltid en initialtilt där man tiltar första tusen händerna i varje session.

Tiltar även när jag backar en del. Tiltar också när jag vunnit mycket.

Tiltar när jag spelar för länge samt när jag spelar för många bord. Spelar fler bord ju mer tiltad jag är.

Är i övrigt tiltfri.

Det e ju kanon. :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar loss på mig själv!!?? :oops:

När jag klonkat något av större karaktär (typ en resa till Bahamas), så tiltar jag flera veckor efter det och kan inte vinna någonting.

Jag tror det beror på att mitt micro-/lowlimit spel tråkar ut mig då värdet är så otroligt litet jämfört med klonken.

Detta har hänt vid minst 3 olika tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk. Tiltar så enormt lätt på fiskar som synar hela vbägen till rivern där han får något.

 

Häromdagen sa en snubbe "ty" till mig när han vann en stor pott, jag sa bara "yw". Han sa sen "ok sry". Snacka om ägd :D

 

He he. Tycker det är en del som missbrukar chatten. Som att skriva ty när man vunnit utan att någon sagt nh.

 

Jag såg en grej förresten för ett tag sen när jag spelade. Jag var inte själv inblandad i handen. Spelet var NLHE och en fisk limpade in utg med 43o. En spelare i sen position höjde kraftigt och fisken synade. Floppen var något i stil med Q83. Fisken checkar, den andra spelaren bettar ut och fisken synar med bottenparet. Turn blank, samma sak, fisk check, motståndaren bet, fisk syn. River 4 ger fisken två par och han bettar ut. Den andra funderar lite och synar sedan. Fisken visar upp två par och den andra ska välja om han vill visa sin hand eller mucka. Det ser ut som att han blir riktigt arg och han väljer till slut att visa upp sin hand. Han hade AA.

 

När fisken ser att motstånaren visar AA går han in i chatten och skriver "NH".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar kraftigt på mig själv när jag försöker bluffa en callingstation och han självklart synar ner mig med bottenparet.

 

Och då har jag skrivit i noterna: CALLING STATION, KAN INTE SLÄPPA EN HAND, BLUFFA HONOM INTE!!!!!!!!

 

Känner igen mig till 100%.

 

Jag försöker meditera över mitt mantra "Värdebetta, värdebetta, värdebetta" ett tag innan varje session men ibland hjälper det inte. Särskilt inte om det gått tungt ett tag och alla foldar dom få gånger jag har nåt. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går runt i lägenheten och svär åt mig när jag har spelat som en idiot. Förklarar för mig själv hur dum i huvudet jag är och att jag förtjänar att gula... Schizo-varning?

 

Annars tiltar jag såklart på hit-n-runners (speciellt HU) och äckliga minihöjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar kraftigt på mig själv när jag försöker bluffa en callingstation och han självklart synar ner mig med bottenparet.

 

Och då har jag skrivit i noterna: CALLING STATION, KAN INTE SLÄPPA EN HAND, BLUFFA HONOM INTE!!!!!!!!

 

..Och sedan nästa hand så callar han ner mot bordets meganit med bottenpar igen, bustar sedan och lämnar bordet alternativt börjar tilta totalt och droppar minst 4-5inköp som han är noga med att förlora till vemsomhelst utom just du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar kraftigt på mig själv när jag försöker bluffa en callingstation och han självklart synar ner mig med bottenparet.

 

Och då har jag skrivit i noterna: CALLING STATION, KAN INTE SLÄPPA EN HAND, BLUFFA HONOM INTE!!!!!!!!

 

..Och sedan nästa hand så callar han ner mot bordets meganit med bottenpar igen, bustar sedan och lämnar bordet alternativt börjar tilta totalt och droppar minst 4-5inköp som han är noga med att förlora till vemsomhelst utom just du.

 

QFMFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yw = You are Welcome ;)

 

Jag blir tilltad när de på bublan synar med JT och man har sitt random A som man har degat från knappen också drar de ut en då blir man lite sur men Man drar och blir dragen så det är inte så mycket att göra.^^

 

Fast om jag blir lack så brukar jag tillta genom att spela extremt hårt mot den spelaren som drog ut trycka allt i hans blinds och liknande :mrgreen:

 

Men som klonkern sa till den utdragne - jag tilltar aldrig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, menade inte att vara otrevlig. Tyckte bara det var lite roligt då det du beskrev med utvisning på en pokerklubb lät så främmande för mig, speciellt eftersom det den du citerade verkade skriva om cg.

Det jag skrev gällde live MTT i en lokal "klubb" där en del bara är sååå jobbiga att spela med. Inte för att de är märkvärdigt bra men för deras beteende uppenbarligen är ett resultat av deras grindande online där de kunnat sitta bredvid varandra och kommentera.

 

Nu spelar jag som tur är inte bara med den typen av lirare och alla i det gänget är heller inte sådana men en del är sjukt jobbiga live.

 

Jag ska föreslå arrangören utvisning inför nästa turnering om man nu törs arrangera några fler då glinen fått för sig att man ska råna ställena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar kraftigt på mig själv när jag försöker bluffa en callingstation och han självklart synar ner mig med bottenparet.

 

Och då har jag skrivit i noterna: CALLING STATION, KAN INTE SLÄPPA EN HAND, BLUFFA HONOM INTE!!!!!!!!

 

dito, fast med 7 utropstecken istället för 8

 

jag funderar på att rakt av ändra alla sånna notes till nått rätt kul jag såg nånstans: "my note says kill this motherfucker"

 

hit n runs är nästan ändå värst, de har kommit o satt sig den 25e i månaden med halva lönen.. drar in en 150$ på nl 200 så man bara vet att de är fiskar. Så kommer utsuget, fan den är hemsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Och sedan nästa hand så callar han ner mot bordets meganit med bottenpar igen, bustar sedan och lämnar bordet alternativt börjar tilta totalt och droppar minst 4-5inköp som han är noga med att förlora till vemsomhelst utom just du.

 

aaaaa klassiker !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag skrev gällde live MTT i en lokal "klubb" där en del bara är sååå jobbiga att spela med. Inte för att de är märkvärdigt bra men för deras beteende uppenbarligen är ett resultat av deras grindande online där de kunnat sitta bredvid varandra och kommentera.

 

Nu spelar jag som tur är inte bara med den typen av lirare och alla i det gänget är heller inte sådana men en del är sjukt jobbiga live.

 

Jag ska föreslå arrangören utvisning inför nästa turnering om man nu törs arrangera några fler då glinen fått för sig att man ska råna ställena.

 

Ja, till vår klubb lär de inte hitta iaf....Ligger mitt ute i ingenstans. Har dessutom ett välfyllt vapenskåp p.g.a mitt andra intresse - jakten / sportskytte.:mrgreen:

Ja, ordentliga regler underlättar! Även vid spel på en liten klubb eller vid homegames...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man blir utdragen av en fisk på rivern varpå han säger "ty". Jag vet inte vad det är men jag blir så fruktansvärt förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

 

När jag ser en fisk vinna två inköp på raken i Omaha för att sedan vinna ett tredje mot mig, alla som rätt stor underdog, och han tror han är duktig och kallar oss andra för fiskar och idioter. Märkligt beteende.

 

Att människor överhuvudtaget är tillåtna att skriva i chatten är lite tiltande.

 

När man synar någons allin på flop med öppet stegdrag och färdrag, drar ut, och blir sedan kallad för fisk och att man är värdelös. Visst, man ska inte bli lack när man vinner, men jag vettefan varför jag blir sur här, haha.

 

När man synar en bet som motsvarar 5% av pottens storlek på turn med ett färgdrag och lyckas dra ut och sedan bli kallad dum i huvudet och fisk för att man synar med FÄRGDRAG PÅ TURN (!!!!!!!!!!!!!!) som tydligen är helt sjukt för honom.

 

När man synar preflop från BB med en medioker hand när UTG raisat och fått tre syn (exkl. mig) och jag floppar bra och får betalt och killen blir förbannad och undrar hur i helvete jag kan syna med en så dålig hand.

 

När jag förlorar allt, oavsett vad jag floppar. Finns en gräns för mycket man orkar med.

 

I samband med lite förluster så blir jag SJUKT förbannad när ens c-bets alltid bilr kraftigt re-raisade 9 av 10 gånger. Jag klarar inte av det riktigt. Men bara när självförtroendet är kass på grund av downswing. För då känns det som att det händer hela jävla tiden.

 

Mja, kan säkert göra listan längre. Och som ni ser så tiltar jag ofta på människors jävla beteende. Oavsett om jag vinner eller förlorar. Haha. Det är inte lätt alla gånger. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...