Gå till innehåll

Fusk i EPT? Någon som vet något?


MikeTime

Recommended Posts

Det var ju förstås den där incidenten, för något år sen, där Tuan Le fick vik av en snubbe som hade procent i honom när han pushade 3-hänt för typ 2-3bb.

 

Om jag kommer ihåg rätt så var situationen 3 personer kvar, The Grinder, Le och en snubbe till. Le har väldigt lite pengar kvar och pushar typ allt på knappen. Den här handen pushar han, Grinder viker och bb viker KJ(!).

 

Detta alltså när bb har 10-20% i Le.

 

Paul Phillips analyserade hela grejen i sin blogg och kom fram till att det kostade Mizrachi i storleksordning $10 000 i EV.

 

Iaf, med tanke på alla procent som byts och stejkningar som görs skulle jag bli väldigt förvånad om det inte förekom något fusk. Särskilt inte som det är en "liten" grupp spelare med hangers-on som anser sig vara proffs och därmed anser sig ha rätt att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju förstås den där incidenten, för något år sen, där Tuan Le fick vik av en snubbe som hade procent i honom när han pushade 3-hänt för typ 2-3bb.

 

Om jag kommer ihåg rätt så var situationen 3 personer kvar, The Grinder, Le och en snubbe till. Le har väldigt lite pengar kvar och pushar typ allt på knappen. Den här handen pushar han, Grinder viker och bb viker KJ(!).

 

Detta alltså när bb har 10-20% i Le.

 

Paul Phillips analyserade hela grejen i sin blogg och kom fram till att det kostade Mizrachi i storleksordning $10 000 i EV.

 

Iaf, med tanke på alla procent som byts och stejkningar som görs skulle jag bli väldigt förvånad om det inte förekom något fusk. Särskilt inte som det är en "liten" grupp spelare med hangers-on som anser sig vara proffs och därmed anser sig ha rätt att vinna.

 

Håller helt med dig om detta. Om spelare köper andelar i andra så är det ju klart att de undviker att spela ut dem så långt det går.

Historier som denna kommer på sikt att döda folks intresse för pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig om detta. Om spelare köper andelar i andra så är det ju klart att de undviker att spela ut dem så långt det går.

Historier som denna kommer på sikt att döda folks intresse för pokern.

 

Satt och kollade på hela EPT London-finalen via webben och tyckte att libanesen och tysken spelade mycket konstigt mot varandra. Deras spel mot de övriga vid bordet såg helt normalt ut men de själva verkade bara byta marker med varandra hela tiden.

Finalhanden som avgjorde det hela var märklig, tysken ställer in med 2-nd pair och libanesen svarar med topparet men en usel kicker.... Trodde dessa grabbar spelade bättre än så....Det gällde ju faktiskt en hel massa slantar. Jag kan acceptera att man ställer in med andraparet i ett homegame med 1500:- som insats men detta....

 

Var det fler som kollade på finalen och tyckte det såg skumt ut?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Libanesen och (den ena) tysken var ju storstackar i början och clashade ändå med AK mot 44. Den sista handen berodde väl kanske på att de gjort en deal och ville ha slut på det.

 

Tråkigt isf..... Skulle vara helt förbjudet med deals i stora live-event. Men det kanske det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Libanesen och (den ena) tysken var ju storstackar i början och clashade ändå med AK mot 44. Den sista handen berodde väl kanske på att de gjort en deal och ville ha slut på det.

 

Tycker de verkar konstigt att "vilja ha slut på det" när det står en EPT titel på spel. Säkert lika mycket värt som pengarna för många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade på hela EPT London-finalen via webben och tyckte att libanesen och tysken spelade mycket konstigt mot varandra. Deras spel mot de övriga vid bordet såg helt normalt ut men de själva verkade bara byta marker med varandra hela tiden.

Finalhanden som avgjorde det hela var märklig, tysken ställer in med 2-nd pair och libanesen svarar med topparet men en usel kicker.... Trodde dessa grabbar spelade bättre än så....Det gällde ju faktiskt en hel massa slantar. Jag kan acceptera att man ställer in med andraparet i ett homegame med 1500:- som insats men detta....

 

Var det fler som kollade på finalen och tyckte det såg skumt ut?:roll:

 

Men hur mår du?

Heads up så kan mycket väl 2nd pair vara bra. Och sen syn med toppair är väl inget att gnälla över. Standard för guds skull...

 

Och sen varför ska de vara olagligt med deals?

Det kan ju vara en del av spelet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt ovanligt att korten får nagelmärken, speciellt om man "smyger" på fel sätt. Vad jag förstod så tröttnade tävlingsledningen på att byta ut kortleken, och sa till på skarpen. Jag satt vid bordet bredvid, och hörde att han sa ungefär "nu har jag satt en kamera på det här bordet, ni har fått en varning, den som märker kortleken medvetet eller omedvetet blir diskad".

 

Hade de misstänkt fusk "på riktigt" så hade de knappast varnat i förväg. Det är så jag uppfattar situationen i alla fall. Sedan sprids sladder och tjafs väldigt fort i den här branchen....

 

 

Flyttar den här tråden till livepoker förresten, passar bättre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur mår du?

Heads up så kan mycket väl 2nd pair vara bra. Och sen syn med toppair är väl inget att gnälla över. Standard för guds skull...

 

Och sen varför ska de vara olagligt med deals?

Det kan ju vara en del av spelet tycker jag.

 

 

Javisst kan 2nd pair duga långt men att riskera en EPT-titel (för att inte tala om alla £) med dessa kort verkar vara väl riskfyllt.

 

Om vi ska anse att EPT, WSOP, WCOP å allt vad de heter är publik-event så kanske det inte alls är en självklarhet med deals. Hur kul vore det om du betalade en massa stålar för att gå och titta på en livepoker-final och när de är fem kvar på bordet ger de upp spelet och delar på stålarna...?!

Verkar som en stor del av "sporten" går förlorad då.

Jag har inget emot att folk gör upp på $100K turrar på nätet, är ju ingen som pröjsar för att raila dessa iaf - där har du skillnaden imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar heads up så handlar det väl inte om att riskera titeln utan om att ta chansen och våga vinna. Jag såg heads up-spelet med ena ögat och tyckte att det var en standardsituation.

 

Libanesen hade dessutom överbetat all-in i flera potter innan det här enligt vad jag kommer ihåg och nu när den andre killen äntligen träffade floppen så är det inte konstigt att han slår om eller checkraisar all-in själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...