wizzo Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Denna hand har jag funderat mycket över, beslutet på turn känns verkligen jättesvårt då jag kan tänka mig att alla alternativ dvs fold, syn och raise kan vara "rätt". Players: 95l4m19 (EUR 129,47 in seat 1) wizzo (EUR 96,50 in seat 2)Helena86 (EUR 100,00 in seat 3) tiptop1959 (EUR 71,93 in seat 4) rapi-d (EUR 109,40 in seat 5) Tiltkorven (EUR 116,03 in seat 6) Dealer: tiptop1959 Small Blind: rapi-d (0,50) Big Blind: Tiltkorven (1,00) wizzo was dealt: Jc - Ks 95l4m19 Call (1,00) wizzo Raise (4,00) Helena86 Fold tiptop1959 Fold rapi-d Fold Tiltkorven Call (3,00) 95l4m19 Call (3,00) Flop Js - 2c - 4c Tiltkorven Check 95l4m19 Bet (8,00) wizzo Call (8,00) Tiltkorven Call (8,00) Turn Js - 2c - 4c - 2d Tiltkorven Check 95l4m19 Bet (18,00) Vad gör jag här? Potten är på 54,5 och jag har 84,5 bakom är inne med 12,5. 95l4m19 betar flopp och får två syn, betar igen på turn. Han känns ganska stark men han skulle ju kunna ha typ J10 eller QJ som jag slår. Eftersom han limpade pre känns AJ inte så trolig. 44 är möjlig men då känns det som han borde checka och låta någon som ev drar på färg få köpa in den. Han kan naturligtvis själv ha ett färgdrag han betar. Tiltkorven är en lös (men bra) spelare som kan ha lite vadsomhelst, men det känns som färgdrag är mest troligt då han checksynar floppen och borde väl checkraisat/betat ut med en hand som slår min (förutom AJ då kanske). Jag tycker det känns väldigt svårt och tänker lite såhär: Syn - Jag har troligtvis bäst hand, men får jag omslag av tiltkorven måste jag lägga och med en syn bjuder jag in ev färgdrag. Dessutom ser det väl ut som att jag själv är på drag och bjuder in till bluff på river, det känns inte helt lätt att syna om någon går allin på river även om den är blank. Raise - Analysen av syn talar ju för raise, jag har troligtivs bäst hand men vill inte bjuda in drag. Å andra sidan är jag inne med 12,5 och har 84,5 bakom. Potten är på 54,5. En raise här bör ju hamna nånstans kring pott och då är jag i det närmaste committad. Vill jag verkligen in med hela stacken med toppar med KJ i en trevägspott? Fold - Känns egentligen för vekt, men eftersom jag hittar så många problem med både syn och raise så tar jag det i beaktande. Jag vill säga att jag gillar min syn på flopp även om det är lite för att jag bara synar där som jag har problem nu. En raise på flopp känns värdeförstörande då jag bara får syn/omslag av bättre händer och driver ut sämre händer. Att jag bjuder in ev färdrag på flopp kan jag leva med. Men kommentera gärna även det spelet. Ja, som ni märker är jag verkligen vilse. Men jag antar att det för vissa är ett mycket lättare beslut än vad jag upplever. Så vad ska man göra??? Citera
jeneqvist Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 har du nån koll på motståndarna? utan reasds eller stats kastar jag turn Citera
wizzo Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Tiltkorven, wtf? Vad? Fått fel uppfattning om honom eller? Citera
skalle88 Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Beroende på slaskigheten vid bordet hade jag nog foldat/ställt. Eftersom du checkar floppen antar jag att fienderna är ganska aggro vilket leder mig till slutsatsen att jag ofta ställer, du är rädd att vara uppemot AJ eller 44 och med 44 hade nog många spelare låtit motsåndarna dra lite billigare. Jag fattar inte din linje bara, du öppnar KJo ur tidig position för att c/c floppen och checka turn? Verkar som dålig planering. Citera
wizzo Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Beroende på slaskigheten vid bordet hade jag nog foldat/ställt. Eftersom du checkar floppen antar jag att fienderna är ganska aggro vilket leder mig till slutsatsen att jag ofta ställer, du är rädd att vara uppemot AJ eller 44 och med 44 hade nog många spelare låtit motsåndarna dra lite billigare. Jag fattar inte din linje bara, du öppnar KJo ur tidig position för att c/c floppen och checka turn? Verkar som dålig planering. Jag är wizzo inte tiltkorven Citera
jeneqvist Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Beroende på slaskigheten vid bordet hade jag nog foldat/ställt. Eftersom du checkar floppen antar jag att fienderna är ganska aggro vilket leder mig till slutsatsen att jag ofta ställer, du är rädd att vara uppemot AJ eller 44 och med 44 hade nog många spelare låtit motsåndarna dra lite billigare. Jag fattar inte din linje bara, du öppnar KJo ur tidig position för att c/c floppen och checka turn? Verkar som dålig planering. hero har position postflop. Citera
_zed_ Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 har du nån koll på motståndarna?utan reasds eller stats kastar jag turn Jag hade nog känt på mig att jag borde gjort som jeneqvist... Jag hade synat turn också. ...men hade kanske gjort som jojje2k. Citera
Dead-Inside Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 -> Syn blank river sen antar jag? Citera
honest99 Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Borde inte en min-raise på turn klargöra läget? Har svårt att se en autosyn från tiltkorven och mr Better borde också bekänna färg. (Fold vid omslag även om mycket i potten nu...) Citera
ulaf Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Vad? Fått fel uppfattning om honom eller? Tiltkorven is typ young gun pro, överraskande att se honom på nl100, om det nu är han. Citera
Recommended Posts