Gå till innehåll

Vem vinner allsvenskan?


Verbal__Kint

Recommended Posts

Är det pinsamt för att matcherna brutits, eller har det alltid varit pinsamt att kasta in saker? Om det senare gäller, föreslår jag att supportrar till ICA tittar till sitt eget lag innan man sitter och pratar strunt om andra lags supportrar!

 

Förklara gärna skillnaden mellan de TVÅ gånger det öht hänt på allsvenska arenor att domaren beslutar att avbryta matchen på grund av inkastade föremål, från övriga matcher detta händer?

 

Att som domarbas uttala sig om "att det var för lite tid kvar för att bryta matchen mellan aik-gais" är ju direkt besvärande. Av förståeliga skäl står det inget om sådana klausuler i tävlingsreglerna. Vad som skiljer den situationen från den igår är ivf jag direkt frågande inför! Vad sklijer ICA:s supportrar som varit inne på innerplan upprepade gånger från gårdagens övertramp av regelverket?

 

Vad exakt är det som var pinsamt?

 

Ingen skillnad alls....varför skulle det vara det. Men denna gången var det bajensuportrar.

 

Försvarbart????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte för att fösvara något men när skedde detta?

 

 

Efter derbyt mot GAIS! jag tycker dock inte det är samma sak, då IFK supportrarba ibte utgjorde något hot mot varken spelare, domare eller säkerhets personal på arenan!....Tycker däremot att det är förjävligt att inte matchen AIK-Gais bröts när det regnade snusdosor och mynt över en skadad Gaisspelare.

 

Synd att Sveriges bästa och trognaste supportrar på Söderstadion skämmer ut sig på detta sätt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vem som kastar in föremål på en arena så är det oacceptabelt. Sen om det är en ängel eller råtta spelar mindre roll imo.

 

Sen är det ju lite lustigt om domarkåren svetsat ihop sig och kommit överens om att bara stoppa Bajens matcher? Tydligen är det så mycket skit som kastas in så domaren bedömer det som en säkerhetsrisk?

 

Hade det varit på Ullevi (nu finns det ju ingen som kan kasta så långt) hade jag tyckt att straffet skulle vara att spela inför tomma läktare i X antal matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vem som kastar in föremål på en arena så är det oacceptabelt. Sen om det är en ängel eller råtta spelar mindre roll imo.

 

Sen är det ju lite lustigt om domarkåren svetsat ihop sig och kommit överens om att bara stoppa Bajens matcher? Tydligen är det så mycket skit som kastas in så domaren bedömer det som en säkerhetsrisk?

 

Hade det varit på Ullevi (nu finns det ju ingen som kan kasta så långt) hade jag tyckt att straffet skulle vara att spela inför tomma läktare i X antal matcher.

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men som sagt så är ju det en helt annan sak, matchen va slut, dommarna och motsåndarna (gais) hade la om jag mins rätt försvunnit från planen... och

 

Detta gjordes för att visa sin tacksamhet till laget, inte för att skada någon...

 

Tror du att pitch invasion är okej bara för att några vill visa klubben tacksamhet? Kolla regelverket igen!

Det är helt uppenbart att klubbarna i allsvenskan inte behandlas lika.

Sen har jag aldrig försvarat myntinkastning, blir bara så våldsamt trött på att vissa kan häva ur sig saker, när alla är lika goda kolsupare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu va det inte riktigt så att dom stormade planen utan att dom ställde sig typ två-tre meter in på löparbanorna, efter slutsignal med vakter framför för att kunna stoppa om något skulle hända...

 

Var inte Skötets fans inne på planen i 5-0-matchen mot Kalmar också? Anledningen spelar ju ingen roll utan för konsekvensens skull tycker jag att de borde behandla lagen lika gällande detta oskick. Ofattbart att inte Gnägget-Gais avbröts f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte Skötets fans inne på planen i 5-0-matchen mot Kalmar också? Anledningen spelar ju ingen roll utan för konsekvensens skull tycker jag att de borde behandla lagen lika gällande detta oskick. Ofattbart att inte Gnägget-Gais avbröts f.ö.

 

Och om man går ännu längre bak i tiden finns det ytterligare exempel... Därav min reaktion att kalla vissa historielösa.

 

Bosse Karlsson får nog ta och sluta mumla om "från arena till arena", "från gång till gång" "för lite tid kvar för att avbryta matchen" osv. Kände sig den skadade Durmaz mindre rädd, än assisterande på SöS i måndags? Gör man en åtskillnad i bedömningen mellan spelare, ledare och domare? Det kan inte få vara helt godtyckligt hur det ska bedömas, då klubbarna kommer lida skada av detta (ekonomi och renommé).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att pitch invasion är okej bara för att några vill visa klubben tacksamhet? Kolla regelverket igen!

Det är helt uppenbart att klubbarna i allsvenskan inte behandlas lika.

Sen har jag aldrig försvarat myntinkastning, blir bara så våldsamt trött på att vissa kan häva ur sig saker, när alla är lika goda kolsupare!

 

Visst regler är regler. Men om någon tänder en bengal, som höjer stämningen plus att den är grann att se på och ingen tar skada så kommer jag inte ropa efter bödeln, för det hela är ju kul och festligt samt stämningshöjande?

 

Om fans kommer in på löparbanan, för att hylla sina hjältar efter matchen, utan någon som helst avsikt att skada någon, så gör jag det inte heller.

 

Men om någon gör något för att skada någon annan så reagerar jag, oavsett vilken lagtillhörighet puckot har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erling ska tydligen vara ett hett alternativ till att bli ny sportchef i Elfsborg hörde jag idag :roll:

 

Är det inte Andreasson som gör det jobbet idag? Tycker han verkar grym. Skumt att Erling inte söker sig till den blåvita organisationen, han borde ju vara garanterad en plats efter lång och trogen tjänst. Erling var väl bankman i det civila va?

 

Sen är det ju tyvärr så att Erling har så lite karisma så inte ens de automatiska dörrarna på ICA öppnas för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...