Gå till innehåll

Vem vinner allsvenskan?


Verbal__Kint

Recommended Posts

Å andra sidan har det relativt sett gått mkt bra för de svenska lagen i år...

 

Hammarby har tex inte förlorat en match på 9 spelade. Slog tom Braga (Utan S. Eguren!) som stundtals spelade mkt bra.

 

Nja i kvalet till Europas bakgård och andra division UEFAcupen möter man väl inte direkt erkänt starka lag direkt. Men jag hoppas verkligen att Bajen håller i returen (imorgon va?) å får chansen i UEFAcupen. Tycker det är ett härligt lag med ganska god potential.

 

GL

 

Meningslösa KFF? Tycker dom ofta spelar bra sett till deras material och visade också att Ari inte behövdes denna säsong.

 

Allsvenskan har hållit pinsam nivå ett bra tag och kommer göra det ett bra tag till.

 

Sry:oops:, tar tillbaka det. Mina ögon är nog lite Blåvita;-). Cupfinalen har inte riktigt bearbetats än heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

DIF såg starka ut idag mot Gefle. Imponerande att prestera som de gjorde utan Jonson och på konstgräs. Usch vad detta är jobbigt... Vi får se om KFF hakar på imorgon.

 

Heja Blåvitt!

 

Heja!

Känslan i magen är bra, visst kommer det att gå hela vägen!

Lite spänning gör det bara lite roligare...

Allt avgörs på Nya Ullevi mot Trelleborg. Vilken fest det ska bli!

:-D:lol::-D:lol::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja!

Känslan i magen är bra, visst kommer det att gå hela vägen!

Lite spänning gör det bara lite roligare...

Allt avgörs på Nya Ullevi mot Trelleborg. Vilken fest det ska bli!

:-D:lol::-D:lol::-D

 

 

Jag hoppas att du har rätt, men det känns ruskigt ovisst. Men nu hinner ju Alex blir frisk och kry till AIK matchen, det kommer ju hjälpa till. Nu är ju AIK helt avhängda också och kanske inte är superintresserade av att hjälpa DIF mot SM guldet. Men det är väl jämnt skägg i plågor för en AIK: are om DIF eller IFK tar guldet, så kanske det inte spelar in alls?

 

*Edit*Men å andra sidan...*

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/aik/article955070.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju AIK helt avhängda också och kanske inte är superintresserade av att hjälpa DIF mot SM guldet. Men det är väl jämnt skägg i plågor för en AIK: are om DIF eller IFK tar guldet, så kanske det inte spelar in alls?

 

*Edit*Men å andra sidan...*

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/aik/article955070.ab

 

Skojar du med mig? Är ju som att jämföra en örfil på kinden med ett bollträ i roten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du med mig? Är ju som att jämföra en örfil på kinden med ett bollträ i roten.

 

 

Oj då, é det såpass alltså? Har själv lite svårt att relatera till rivaliteten som råder mellan de olika 08 gängen. Själv skulle jag ju lätt sluta upp bakom ett annat GBG lag om inte Blåvitt haft chansen själva.

 

Allt för att få knäppa 08 lagen på näsan. Lillebrorskomplex kallas det visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, é det såpass alltså? Har själv lite svårt att relatera till rivaliteten som råder mellan de olika 08 gängen. Själv skulle jag ju lätt sluta upp bakom ett annat GBG lag om inte Blåvitt haft chansen själva.

 

Allt för att få knäppa 08 lagen på näsan. Lillebrorskomplex kallas det visst.

 

men så är alla i göteborg hjälpsamma goa gubbar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, é det såpass alltså? Har själv lite svårt att relatera till rivaliteten som råder mellan de olika 08 gängen. Själv skulle jag ju lätt sluta upp bakom ett annat GBG lag om inte Blåvitt haft chansen själva.

 

Allt för att få knäppa 08 lagen på näsan. Lillebrorskomplex kallas det visst.

 

Det finns inte att man håller på ngt av de andra stockholmslagen. Vilket annat lag som helst är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, Kalmar är heta...jag känner flåset:-(.

 

Samtidigt var ju Örebro det sämsta jag sett på väldigt länge. De har en kreativ spelare (Barsom) och honom gömmer de undan på en kant?:shock:

 

Trodde innan att Örebro skulle kunna rubba Kalmar men det var liksom inget snack.

 

Nervpersen blev ju inte mindre av det här direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det pinsamt för att matcherna brutits, eller har det alltid varit pinsamt att kasta in saker? Om det senare gäller, föreslår jag att supportrar till ICA tittar till sitt eget lag innan man sitter och pratar strunt om andra lags supportrar!

 

Förklara gärna skillnaden mellan de TVÅ gånger det öht hänt på allsvenska arenor att domaren beslutar att avbryta matchen på grund av inkastade föremål, från övriga matcher detta händer?

 

Att som domarbas uttala sig om "att det var för lite tid kvar för att bryta matchen mellan aik-gais" är ju direkt besvärande. Av förståeliga skäl står det inget om sådana klausuler i tävlingsreglerna. Vad som skiljer den situationen från den igår är ivf jag direkt frågande inför! Vad sklijer ICA:s supportrar som varit inne på innerplan upprepade gånger från gårdagens övertramp av regelverket?

 

Vad exakt är det som var pinsamt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...