minucci Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Hittar inte HH så jag tar handen från minnet. Spelar inte omaha i vanliga fall så jag har fullt upp med att fundera ut vilka två hålkort jag ska placera vart. Därför vet jag inte så mycket om Fi:s aggressivitet osv. 5 spelare. Höjer upp till 3.5$ UTG med 3r4rKkQk, Co synar. Flopp 8h 10k Jk betar ut 7$ och Fi höjer till ~25$ Vi har båda lite över 100BB Vilket spel är bäst, syn eller raise och varför? Edit: kom på att det var stegechans på floppen. Ändrat nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Höj alla dagar i veckan, . du har ett för bra drag för att bara syna och sen lägga på blank turn, in med allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2007 Höj alla dagar i veckan, . du har ett för bra drag för att bara syna och sen lägga på blank turn, in med allt.. Kom på att 5h ska vara en 8h istället.. Så chansen för en floppad stege finns där. Ändrar det något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Kom på att 5h ska vara en 8h istället.. Så chansen för en floppad stege finns där. Ändrar det något? Ja, till det bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 ok.. så det var inte något tufft beslut verkar det som., Omaha är ju lätt Jag tryckte in allt och fick syn av 10 10 A J, klöver på turn och potten gick till mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 AI flop. Fold preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 - dubbel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 AI flop. Fold preflop. Ska man lägga preflop? varför? Vilka händer spelar man från UTG? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maple Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Ska man lägga preflop? varför? Vilka händer spelar man från UTG? Jag skulle tro KQs43s bara är marginellt bättre än en random hand. Varför tror du handen är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Ska man lägga preflop? varför? Vilka händer spelar man från UTG? Det finns bra sidor om hur man rankar starthänder i omaha. En ledtråd är att K4, K3, Q4 och Q3 är ganska kassa händer och 43 knappast är bra heller. Omahahänder mår bra av att alla kort hänger ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Jag skulle tro KQs43s bara är marginellt bättre än en random hand. Varför tror du handen är bra? Jag tror inte handen är bra, har ingen aning faktiskt. Det var därför jag frågade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Det finns bra sidor om hur man rankar starthänder i omaha. En ledtråd är att K4, K3, Q4 och Q3 är ganska kassa händer och 43 knappast är bra heller. Omahahänder mår bra av att alla kort hänger ihop. Nice, ska tänka på det i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts