Gå till innehåll

Musarm


xyztobbe

Recommended Posts

lol, detta diskuterades i en annan tråd med. Sitter man bara tillräckligt länge vid datorn så nöter man bort allt som har med musarm att göra. Att köpa massa fjollartiklar som dämpar smärtan och gör allt för att kringgå den lär inte hjälpa i längden. Ungefär som att köra färre bord för att sänka variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Har börjat få problem med musarm osv. Byta till vänster hand, NSAID-behandla, massage och stretcha är självklarheter. Samma med arbetsmiljön.

 

Jag har gjort allt (tror jag) utom att byta till en annan sorts mus.

 

Jag har ingen möjlighet att testa i någon affär så jag vill gärna ha tips innan jag beställer.

 

Det finns en hel del olika sorter. Trackball (för tummen eller pekfingret), vertikala, pennfattade, touchpad, styrstav mm

 

 

Går det bra att spela typ 6-8bord med någon? Precision verkar vara det största problemet på de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Evoluent Vertical! :heart: Tar ungefär en kvart att vänja sig men sedan känns det precis som vanligt. Inga som helst problem med precisionen för min del.

 

Läste i någon tråd att du hade en sådan.

Har du använt trackball någon gång och kan jämföra?

 

Med Evoluent så rör du ju fortfarande handleden och armen. Sen ser den väldigt stor ut (bara sett på bild).

 

Har dina "besvär" försvunnit helt?

 

En blandning av trackball och Evoluent, kan det va något som funkar?

 

http://www.youtube.com/watch?v=bwdTvvzS_6U

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i någon tråd att du hade en sådan.

Har du använt trackball någon gång och kan jämföra?

 

Med Evoluent så rör du ju fortfarande handleden och armen. Sen ser den väldigt stor ut (bara sett på bild).

 

Har dina "besvär" försvunnit helt?

 

En blandning av trackball och Evoluent, kan det va något som funkar?

 

http://www.youtube.com/watch?v=bwdTvvzS_6U

 

Petat på en någon gång och tyckte det kändes hemskt.

 

Jag började få ganska ont i underarmen ett tag och det försvann direkt när jag bytte till Evoluent. Verkligen direkt.

 

Ja, man rör fortfarande handleden och armen men den vanligaste orsaken till problemen lär vara att radius och ulnar (de två benen i underarmen) börjar vrida sig. Det uppstår av det onaturliga läget man måste vrida handleden i när man sitter med en vanlig mus. Med en vertikal mus hamnar underarmsbenen i neutralt läge istället. Självklart är det omöjligt att säga att det kommer funka för alla, det beror helt på anledningen till problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...