Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Session 1 - Cash game

Datum: 12e November-07

Blinds: NL25

Start- och sluttid: 16.00 - 18.10

Antal H: 2.10H

Antal bord: 6

Resultat: -29 dollar plus

Bankrulle: 652 dollar

Kommentar: Sessionen börjar lite knackigt med 15 dollar minus men jag lyckas repperera det och spelar upp mig till lite över 710 dollar. Sen kommer en hand som förstör hela min session[Hand 1]. Den här handen gör att jag tiltar skiten ur mig. Jag synade två shortisars all in dumt och var nere på 620 innan jag skärpte mig och spelade upp mig till runt 670. Därefter åkte jag på flera utdragningar men som tur var såg jag dem så jag förlorade inte riktigt stora potter som jag borde ha gjort. Han som spelade Hand1, jag bokstavligt talat jagade honom men fick aldrig en bra nog hand för att ta slut på fisken. Han försvann och f.o.m nu så kommer jag att leta upp honom innan varje session. Men jag var uppe i 670 ett tag men som sagt så åkte jag på lite skit mot slutet vilket gjorde att jag efter 20 minuter av jojo mellan 649 och 655 till slut valde att stänga av då jag kände att jag började tappa fokus.

Kommentar: Jag vet att det var dåligt spelat man fiskar på den här nivån synar all in med högsta paret. Triss satt han ABSOLUT INTE på. Men jag visste att jag var slagen när jag synade hans all in. Ändå gjorde jag det, jag kände då för tillfället att jag lagt in för mycket för att folda. Och att han satt på 4-5 OF SUIT. Fucking 4-5 of suit gjorde att jag tappade fokus helt och hållet. Men men, its poker8-)

PokerStars Game #12582779064: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/12 - 10:40:43 (ET)

Table 'Klymene II' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Viper_ex ($26.90 in chips)

Seat 2: SirHecktor ($10.40 in chips)

Seat 3: nunotg ($27.95 in chips)

Seat 4: tuition$ ($80.65 in chips)

Seat 5: IfoolU ($31.35 in chips)

Seat 6: Liryq ($26.10 in chips)

IfoolU: posts small blind $0.10

Liryq: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of SpadesAce of Hearts

Viper_ex: folds

SirHecktor: calls $0.25

nunotg: folds

tuition$: raises $1.25 to $1.50

IfoolU: raises $1.75 to $3.25

Liryq: folds

SirHecktor: folds

tuition$: calls $1.75

*** FLOP *** 4 of Clubs8 of HeartsJack of Clubs

IfoolU: bets $4

tuition$: calls $4

*** TURN *** 4 of Clubs8 of HeartsJack of Clubs5 of Spades

IfoolU: bets $10

tuition$: raises $10 to $20

IfoolU: raises $4.10 to $24.10 and is all-in

tuition$: calls $4.10

*** RIVER *** 4 of Clubs8 of HeartsJack of Clubs5 of Spades10 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Ace of SpadesAce of Hearts (a pair of Aces)

tuition$: shows 4 of Spades5 of Hearts (two pair, Fives and Fours)

tuition$ collected $60.20 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Å betta mer preflopp för att sänka hans implicita när ni är hyffsat djupa..

A det är sant. Jag höjde tyvärr för lite vilket gör att han kan syna mig. Vad är korrekt raise här. 2.5-3 dollar?

Blir lite grind snart. Kommer med all sannolikhet att spela 11$ buyin NL(10-minute levels). Det har gått bra för mig när jag tagit turneringar seriöst vilket jag planerar på att göra med den här. Blir med all sannoliket även lite grind.

Länk till kommentar

Tjaa jag hade nog repoppat upp till 4-5 iaf, då får han inte oddsen att tillexempel setmina, han behöver typ 10:1 för att kunna göra det som ett korrekt spel..

A det är sant. Jag höjde tyvärr för lite vilket gör att han kan syna mig. Vad är korrekt raise här. 2.5-3 dollar?

Blir lite grind snart. Kommer med all sannolikhet att spela 11$ buyin NL(10-minute levels). Det har gått bra för mig när jag tagit turneringar seriöst vilket jag planerar på att göra med den här. Blir med all sannoliket även lite grind.

Länk till kommentar

Session 1 - Turneringar

Namn: $11 NL Hold'em [10-minute levels]

Prispott: $8,840

Buy in: 10+1 dollar

Antal med: 884

Placering: 446a

Antal H: 40 minuter

Resultat: -11 dollar

Kommentar: Lite stor lol. Började med att tappa 600 marker med A-K då jag höjde och fick syn av SB som satt på 10-10. Han vann den och senare lyckades jag vinna upp till 2K. A-A på SB som såklart blev roundfoldad. Jag höjer två händer som blir omslagna vilket jag blir tvungen att folda till. Sen bestämmer jag mig för att steal så jag höjer med A-9 suited UTG och får syn av BB. Flopp kommer Q-9-4 med två ruter. Jag CB och han ställer mig. Jag tänker lite och har bara 1K kvar med brejk runt om hörnet. Jag bestämmer mig för att antigen göra en bra syn eller hoppas på suckout. Han hade K-Q och ganska rätt förlorade jag. Rätt så förlorade jag och åkte ut.

Nu 11 dollar buy in som jag reggade för och inte kunde ångra:(. Blir lite CG senare.

EDIT: Ställde med 7-7, fick syn av fyra personer. Vann mot tre men torskade mot en av dem som hade A-9 och fick in triss på floppen. Stor risk att lira den. Blir tre Sitngoes nu.

-11

Länk till kommentar

Session 3 - Sit & Go

Antal SG: 3

Antal ITM: 0

Placeringar: 4, 5, 8

Resultat: -$33

Rulle: 601 EDIT: Spelade CG i 2 minuter.

När det gäller Ladbrokes så har de höjt sin rake så det blir ingen Ladbrokes för mig. Ska leta efter andra sidor. Kommer att lira NL25 fram till dess. -80 ungefär för idag. Inget jag oroar mig över så mycket. Blir nog lite NL25 så att man går plus 3 dollar sen ska jag fixa allt det här med Netteller så att man får igång grindet tidigare. Någon som läser den här dagboken, har ni tips på en bra sida? Jag lirar NL25, 600 dollar rulle. Everest har en trevlig bonus man kan klara av. Men finns det andra sidor som kanske erbjuder bra rakeback eller så?

Kommentar: Fel move men tre personer synar så det ligger ganska mycket i mitten. Jag ställer för döda handen men får två syn. Det intressanta med den här handen är-> Downclub skriver att han hade "AQ" efter att jag skrivit "two Aces left in the deck". Det fanns ett A kvar och den kommer för att döda mig. Ti-mother fucking-hi. Blir med all sannolikhet ingen mer poker idag.

PokerStars Game #12588335760: Tournament #63888353, $10+$1 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/10/12 - 16:38:24 (ET)

Table '63888353 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: ptimart (2040 in chips)

Seat 2: killborg (1980 in chips)

Seat 4: cococat92000 (695 in chips)

Seat 5: krazygeke (1830 in chips)

Seat 6: Kamichi (1380 in chips)

Seat 7: Linde.44 (2740 in chips)

Seat 8: downclub (1335 in chips)

Seat 9: IfoolU (1500 in chips)

ptimart: posts small blind 15

killborg: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Jack of HeartsJack of Clubs

cococat92000: raises 60 to 90

krazygeke: folds

Kamichi: folds

Linde.44: calls 90

downclub: calls 90

IfoolU: raises 1410 to 1500 and is all-in

ptimart: folds

killborg: folds

cococat92000: calls 605 and is all-in

Linde.44: calls 1410

downclub: folds

*** FLOP *** 3 of SpadesAce of Clubs6 of Hearts

*** TURN *** 3 of SpadesAce of Clubs6 of Hearts5 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of SpadesAce of Clubs6 of Hearts5 of Diamonds7 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Linde.44: shows King of ClubsAce of Spades (a pair of Aces)

IfoolU: shows Jack of HeartsJack of Clubs (a pair of Jacks)

Linde.44 collected 1610 from side pot

cococat92000: shows 10 of HeartsAce of Hearts (a pair of Aces - lower kicker)

cococat92000 is sitting out

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game

Datum: 13e oktober-07

Start- och sluttid: 17:06 - 17:24

Antal H: 18 minuter

Resultat: 16.92 dollar plus

Bankrulle: 616.92 dollar

Jag har funderat på att göra ett prov med start idag. Eftersom att päronen ska åka iväg till familjevänner så kommer jag att lira 15K daily(den jag klonkade 1K| 11 dollar buy in) Men förutom just den här turneringen IDAG så kommer jag att ENBART spela cashgame under tre dagar. För jag har märkt att jag oftast plussar på cash game för att senare skita borta pengarna på annat skit som jag spelar non-chalant. Så förutom den här turneringen kommer jag under tre dagar att enbart lirat cashgame för att se hur resultaten slutar osv.

Nyss drog jag igång en snabb session där jag plussade ganska bra innan jag rusch-tappade runt 10 dollar pga missade kort. Sedan även A-A som hamnade tre manna all in med stege och färgdrag på bordet. När jag ställde så tänkte jag; "En har triss och den andra har färgdrag, vinner jag mot färgdraget vinner jag mer än om jag foldar." Han som jag satte på färgdrag hade mer än den andra. Enda sättet jag satte honom på draget var pga han bara ynade min raise på flopp och han med triss dubblade det. Det slutade med bra resultat och totalt backade jag runt 5 dollar på handen när det kunde ha varit 8-9 dollar :). Lite lol på den handen men det slutade smart i slutändan haha.

Sen kommer jag även att börja med daguppdateringar. Alltså att jag har EN POST per dag som jag gör edit på. Där jag även kommer att ha resultet som jag haft under hela månaden. Så att ni läsare orkar läsa igenom allt och kommentera.

När det gäller byte av Pokerklient så ser det ut att bli Titan Poker. Jag har alltid diggat iPokers turneringar och har vunnit över 2-3K på dem. Alltid övervärde. Inte nog med det så erbjuder Titan Poker 100 dollar direkt in i kontot och bonus på 500 dollar vilket är perfekt för mig. Så det blir nog Novembergrind på Titan Poker. Det blir nog så att jag blir kvar på sidan ett tag framöver till man lirar NL100 för att senare försöka sig på Full Tilts bonus. Men men det är ett bra tag framöver och till dess hoppas jag bara på att allt går enligt planera.

Sedan har jag även tänkt på att spela in en video av när jag spelar Cashgame, SitNgo och en turnering. Jag vill verkligen bli bättre och det här är ett bra sätt för er att höra hur jag tänker medan jag spelar. Men till något viktigt; Någon som vet vad programet som man spelar in med heter?8-)

Länk till kommentar

Nu får vi ju inte diskutera rakeback på forumet och även fast jag kan tipsa dig om en bra sida med RB så tjänar du mkt mer på att jaga bonusar när du spelar NL25.. Empire poker bonusen är riktigt lätt att klara om de har kvar samma villkor som tidigare, så ett tips kan vara att kolla upp den..

Session 3 - Sit & Go

Antal SG: 3

Antal ITM: 0

Placeringar: 4, 5, 8

Resultat: -$33

Rulle: 601 EDIT: Spelade CG i 2 minuter.

När det gäller Ladbrokes så har de höjt sin rake så det blir ingen Ladbrokes för mig. Ska leta efter andra sidor. Kommer att lira NL25 fram till dess. -80 ungefär för idag. Inget jag oroar mig över så mycket. Blir nog lite NL25 så att man går plus 3 dollar sen ska jag fixa allt det här med Netteller så att man får igång grindet tidigare. Någon som läser den här dagboken, har ni tips på en bra sida? Jag lirar NL25, 600 dollar rulle. Everest har en trevlig bonus man kan klara av. Men finns det andra sidor som kanske erbjuder bra rakeback eller så?

Kommentar: Fel move men tre personer synar så det ligger ganska mycket i mitten. Jag ställer för döda handen men får två syn. Det intressanta med den här handen är-> Downclub skriver att han hade "AQ" efter att jag skrivit "two Aces left in the deck". Det fanns ett A kvar och den kommer för att döda mig. Ti-mother fucking-hi. Blir med all sannolikhet ingen mer poker idag.

Länk till kommentar

Att bara skriva EN post per dag blir nog inte så bra.

Ang progamet, http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

Ok då fortsätter jag med samma "format" :-)

Tack så mycket för länken, blir nog en film inom de närmsta 4-5 dagarna. Antar att det även står i länken vart man kan lägga upp filmen?

Nu får vi ju inte diskutera rakeback på forumet och även fast jag kan tipsa dig om en bra sida med RB så tjänar du mkt mer på att jaga bonusar när du spelar NL25.. Empire poker bonusen är riktigt lätt att klara om de har kvar samma villkor som tidigare, så ett tips kan vara att kolla upp den..

Ska genast kolla upp Empire pokers bonus och eventuellt ladda ner klienten för att raila lite grann innan man bestämmer sig för något. Just nu lutar det sig mot Titan Poker. Tänkte att jag ska grinda intensivt under november månad för att klara av bonuset. Har enbart grindat av Stars bonus så det ska bli skönt att grinda mot ett mål.

Drar nu igång en ny CG session och såklart hoppas man på att plussa minst två inköp så att dagens resultat ser bra ut.8-)

Länk till kommentar

Session 2 - Cash game

Datum: 13e November-07

Start- och sluttid: 18:20 (4 bord) 18.23(5) 18.29(4) 18.37(5) 18.40(6) - SLUT: 19.13

Antal H: 53 minuter

Resultat: 66 dollar plus

Bankrulle: 677 dollar

Kommentar: Hade en riktigt fin session där jag spelar mitt A-game. Blir utdragen här och där men lyckas slingra mig ur stora potter som jag hade förlorat på och det är prima för självförtroendet. Ändå så lyckades jag bli oversettad mot slutet och på samma bord stacka av en shortis med fyrtal i knecktar. Har sparat några händer som jag tyckte var intressanta. Handen där blir oversettad så är min första instinkt: "Han sitter på högre set". Men min giriga sida som kontrollerar mina händer valde att dumt nog blinda mig. Läskigt att mina reads har stämt så bra, även vid liknande situationer måste jag lära mig att lyssna på den. Postar handen här nere.

Hand 1

Kommentar: Det här är inget speciellt men ett exempel på en situation jag lyckades slingra mig ur. Två personer har limpat och sb complete. Jag sätter högsta par på floppen men när han pottar så har jag absolut ingen anledning till att fortsätta syna. Jag har investerat 25 cent i den här handen och har egentligen ingen stor anledning till att syna honom. Nu hade jag oavsett syn eller inte lagt ner handen vid turn men för några dagar sedan hade jag nog synat på flopp.

PokerStars Game #12603190710: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/13 - 12:37:39 (ET)

Table 'Eriphyla II' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: el dolfo ($24.55 in chips)

Seat 2: lofarrell ($41.50 in chips)

Seat 4: IfoolU ($25 in chips)

Seat 5: sol1ps ($13.30 in chips)

Seat 6: SaschaZogaj ($60.25 in chips)

lofarrell: posts small blind $0.10

IfoolU: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of Diamonds10 of Spades

sol1ps: calls $0.25

SaschaZogaj: folds

el dolfo: calls $0.25

lofarrell: calls $0.15

IfoolU: checks

*** FLOP *** 2 of Spades7 of ClubsQueen of Clubs

lofarrell: bets $0.75

IfoolU: folds

sol1ps: calls $0.75

el dolfo: folds

*** TURN *** 2 of Spades7 of ClubsQueen of Clubs4 of Clubs

lofarrell: bets $2.35

sol1ps: calls $2.35

*** RIVER *** 2 of Spades7 of ClubsQueen of Clubs4 of Clubs7 of Hearts

lofarrell: bets $5

sol1ps: raises $4.95 to $9.95 and is all-in

lofarrell: calls $4.95

*** SHOW DOWN ***

sol1ps: shows 9 of ClubsAce of Clubs (a flush, Ace high)

lofarrell: mucks hand (lofarrell (small blind) mucked 5 of Clubs 8c)

sol1ps collected $25.80 from pot

Hand 2

Kommentar: På flopp sätter jag minst en av dem på färgdraget. På river gör han en så pass stor bett att jag är säker på att jag har den här. När han den andra synar så tänker jag efter i några sek innan jag är övertygad om att potten är min :mrgreen:

PokerStars Game #12603222103: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/13 - 12:39:51 (ET)

Table 'Eriphyla II' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: el dolfo ($24.40 in chips)

Seat 2: lofarrell ($27.85 in chips)

Seat 3: pocketyankee ($25 in chips)

Seat 4: IfoolU ($24.65 in chips)

Seat 6: SaschaZogaj ($60.25 in chips)

pocketyankee: posts small blind $0.10

Joakim22: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 9 of ClubsAce of Clubs

SaschaZogaj: folds

el dolfo: raises $0.75 to $1

lofarrell: folds

pocketyankee: calls $0.90

IfoolU: calls $0.75

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of Spades8 of Spades

pocketyankee: checks

el dolfo: bets $1.75

pocketyankee: calls $1.75

IfoolU: calls $1.75

*** TURN *** 3 of Diamonds9 of Spades8 of Spades5 of Hearts

el dolfo: checks

*** RIVER *** 3 of Diamonds9 of Spades8 of Spades5 of Hearts2 of Clubs

el dolfo: bets $4

pocketyankee: calls $4

IfoolU: calls $4

*** SHOW DOWN ***

el dolfo: shows 10 of SpadesKing of Diamonds (high card King)

pocketyankee: shows 8 of DiamondsAce of Diamonds (a pair of Eights)

IfoolU: shows 9 of ClubsAce of Clubs (a pair of Nines)

IfoolU collected $19.30 from pot

Hand 3

Kommentar: Utan read gör jag en riktigt dålig syn preflop. En person raise 50cent och två andra synar. Jag med J-J höjer 2 dollar och får en STOR omslagning som jag dumt nog synar. Vill bara säga det här; jag vet mitt eget misstag här och att synen var dum. Men när bordet senare kommer två A ser jag min stora chans att ta potten ifrån honom. Här sitter han på K-K eller Q-Q. Jag ställer direkt och tur nog så foldar han 8-)

PokerStars Game #12603584746: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/13 - 13:03:35 (ET)

Table 'Alfaterna' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: nvveen ($24.65 in chips)

Seat 2: chalia06 ($17.15 in chips)

Seat 3: IfoolU ($24.65 in chips)

Seat 4: JustFun[est] ($27.90 in chips)

Seat 5: Slipp1 ($36.35 in chips)

Seat 6: fugges71 ($12.55 in chips)

chalia06: posts small blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Jack of ClubsJack of Hearts

JustFun[est]: raises $0.25 to $0.50

Slipp1: folds

fugges71: calls $0.50

nvveen: folds

chalia06: calls $0.40

IfoolU: raises $2 to $2.50

JustFun[est]: raises $5 to $7.50

fugges71: folds

chalia06: folds

IfoolU: calls $5

*** FLOP *** Ace of Spades5 of DiamondsAce of Diamonds

IfoolU: bets $17.15 and is all-in

JustFun[est]: folds

IfoolU collected $15.20 from pot

Hand 4

Kommentar: Det här är väl också en ganska standard fold. Jag hade tyvärr ingen bra nog read på honom men det enda jag visste var att han var kapabel till att syna med t.ex K-10. Om jag ställer här måste jag nästan hoppas på K-J, vilket inte känns smart om jag ska investera hela min stack.

PokerStars Game #12603039253: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/13 - 12:26:55 (ET)

Table 'Mimosa IV' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: pocketyankee ($24.80 in chips)

Seat 2: OZ_cUpCaKe ($28.15 in chips)

Seat 3: IfoolU ($28.10 in chips)

Seat 4: hydrOpkr ($23.95 in chips)

Seat 5: Nahinu2 ($68.45 in chips)

Seat 6: ValueKill ($19.50 in chips)

ValueKill: posts small blind $0.10

pocketyankee: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of DiamondsKing of Diamonds

OZ_cUpCaKe: folds

IfoolU: raises $0.75 to $1

hydrOpkr: folds

Nahinu2: calls $1

ValueKill: calls $0.90

pocketyankee: folds

*** FLOP *** 10 of SpadesKing of Clubs2 of Hearts

ValueKill: checks

IfoolU: bets $2.25

Nahinu2: raises $7.75 to $10

ValueKill: folds

IfoolU: folds

Nahinu2 collected $7.40 from pot

Nahinu2: doesn't show hand

Hand 5

Kommentar: Här stackar jag nästan av och känner mig lite lite lite besviken. När han slog om så visste jag att jag var slagen. Finns inga drag eller något som jag kan hoppas att han sitter på(6-7 möjligt men det var ur hans range). Men det som fick mig att syna var tanken att folk på den här nivån inte vet hur man spelar höga pockets pre och han kanske fiskade sig med QQ+ och kände sig säker. Jag spelade riktigt dåligt post-flop, medvten om det :-D

PokerStars Game #12603630683: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/13 - 13:06:02 (ET)

Table 'Posnania V' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: IfoolU ($26.80 in chips)

Seat 2: Mangore ($19.70 in chips)

Seat 3: Grace Note ($18.15 in chips)

Seat 4: ZAXMUZSH ($18.30 in chips)

Seat 5: lindenlove ($29.85 in chips)

Seat 6: TonyRoZe ($13.45 in chips)

ZAXMUZSH: posts small blind $0.10

lindenlove: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 3 of Clubs3 of Hearts

TonyRoZe: raises $0.25 to $0.50

IfoolU: calls $0.50

Mangore: calls $0.50

Grace Note: folds

ZAXMUZSH: folds

lindenlove: folds

*** FLOP *** 8 of Spades3 of Diamonds5 of Clubs

TonyRoZe: checks

IfoolU: bets $1.25

Mangore: raises $2.75 to $4

TonyRoZe: folds

IfoolU: raises $4 to $8

Mangore: raises $11.20 to $19.20 and is all-in

IfoolU: calls $11.20

*** TURN *** 8 of Spades3 of Diamonds5 of ClubsQueen of Clubs

*** RIVER *** 8 of Spades3 of Diamonds5 of ClubsQueen of Clubs10 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 3 of Clubs3 of Hearts (three of a kind, Threes)

Mangore: shows 5 of Spades5 of Hearts (three of a kind, Fives)

Mangore collected $38.25 from pot

Länk till kommentar

Vilka jävla maratontpost. Keep it up.

Haha ja, brukar bli ganska långa posts. Kommer nog att dra ner på antal händer jag postar och enbart lägga upp |HELVETE VILKET MÅL AV SVENSSON| händer jag är osäker på.

Ty förhoppningsvis så kommer jag hålla på här ett bra tag framöver.:mrgreen:

Länk till kommentar

Session 3 - Turnering

Namn: 15K daily [10-minute level]

Prispott: $21,980

Antal med: 2198

Placering: 200

Antal H: 2H

Resultat: +$4.38

Rulle: $681

Kommentar: Precis innan brake, efter att ha ställt två gånger, foldat på flopp efter en raise och resten av tiden foldat händer, så fick jag en otrolig kort rusch och gick ifrån 800 marker till 6K. Efter brejk fick jag en enda duglig hand och det var 10-10. Med den lyckades jag syna ner en bluff och vann upp till 9K. Efter det fick jag inte en enda hand och varje gång jag täntek sno marker men ångrade mig så visade det sig att BB eller SB hade QQ+. Så jag helt enkelt foldade mig till ITM där jag åkte ut med 3-3(bästa handen på en timma). Gick plus 4 dollar iallafall :)8-)

Länk till kommentar

NoIqPoker

Det ser ut att bli NoIqpoker en bra tid framöver. En affliate till sidan tog kontakt med mig och det han skrev lät riktigt bra. Nu har jag skickat tillbaka ett Pm till honom med frågor och inväntar svar.

Så det ser ut att bli noIqPoker som ligger på iPokers nät. Alltså samma som Titan Poker som jag förövrigt både skickat mejl till Supporten och han som representerar dem här på Pokerforum utan svar. Det har gått ett par dagar sedan jag skickade mejlet så just för tillfället krävs det något riktigt bra för att locka mig över till en annan sida.

Edit: Fick svar från representaten här på forumet och om inget drastiskt händer så blir det noiqpoker.

På noIqpoker får jag en bonus på 600 dollar samtidigt som jag får cashback vilket är riktigt bra för min rulle. Jag måste tjäna in 60K points för att clera bonuset under 90 dagar. Det här ger mig en cashback på 750 dollar på nivå 1 och ännu mer på andra nivåer. Jag visade mejlet för en polare[Majskolven] och även han tyckte att det lät bra. Så det ser ut att bli noiqpoker.

NoIqPoker, here comes Pastan8-)

Länk till kommentar

NoIqPoker

Det ser ut att bli NoIqpoker en bra tid framöver. En affliate till sidan tog kontakt med mig och det han skrev lät riktigt bra. Nu har jag skickat tillbaka ett Pm till honom med frågor och inväntar svar.

Så det ser ut att bli noIqPoker som ligger på iPokers nät. Alltså samma som Titan Poker som jag förövrigt både skickat mejl till Supporten och han som representerar dem här på Pokerforum utan svar. Det har gått ett par dagar sedan jag skickade mejlet så just för tillfället krävs det något riktigt bra för att locka mig över till en annan sida.

Edit: Fick svar från representaten här på forumet och om inget drastiskt händer så blir det noiqpoker.

På noIqpoker får jag en bonus på 600 dollar samtidigt som jag får cashback vilket är riktigt bra för min rulle. Jag måste tjäna in 60K points för att clera bonuset under 90 dagar. Det här ger mig en cashback på 750 dollar på nivå 1 och ännu mer på andra nivåer. Jag visade mejlet för en polare[Majskolven] och även han tyckte att det lät bra. Så det ser ut att bli noiqpoker.

NoIqPoker, here comes Pastan8-)

att samla poäng på ipoker siter med vip level 1 tar väldigt lång tid så 60k poäng tar grymt lång tid. bara så du vet.

Länk till kommentar

Jo det vet jag. Första månaden blir nog en sjuk grind mot 20K sen efter det kan jag återgå till mitt vanliga tempo på 2-3H per dag.

Det med level 1 var bara ett exempel som han gav, men målet är att efter första månaden ligga på nivå 5 där FPPn faller in lite enklare.

Pluss att på nl20 får man nästa inga points, behöver lira nl50 iaf.

Aa vet. Värdet på pokerstars NL25 känns mycket mer än NL20 på iPoker. Har ett mål nu där jag ska tjäna ihop en rulle till NL50, sen byter jag till noiq.

Letar du lite till så kommer du säkert att hitta $3K sign upp bonus och bättre rb =)

oooja tro mig jag har kollat upp likanande bonus och dregglat över dem lol. Men grejen är den att jag vill klara av liknande bonus när jag spelar på t.ex NL200 då det går lite snabbare än nu.

----

När det gäller mitt grindande på Pokerstars så kommer jag att sätta upp ett mål innan jag byter över till NoIqpoker. Det är exakt 19 dagar(idag inräknat) dagar kvar till jag åker till Italien. I dag har vi bytt rum i huset så jag räknar inte med idag. Sedan räknar jag även inte med dagen innna jag åker. Alltså har jag 17 stressfria grinddagar kvar på Pokerstars. Det är alltså ett snitt på 18,8 dollar per dag för att nå 1K och NL50. För att göra det enklare så är mitt mål 1 inköp om dagen. Det här målet lägger jag upp nu då det känns som något jag kan klara av. Nu är jag medveten om att jag plussade 80 dollar igår och lika gärna kan gå upp till NL50 mycket fortare än 17 dagar. Men det är Poker, allt kan hända. En dag kan jag plussa fyra inköp samtidigt som jag tappar några dagen efter.

Om det inte blir någon grind idag så kommer jag att räkna det som en non-pokerdag vilket betyder att jag imorgon och övermorgon fortfarande inte får lira någon form av sitngoe eller turnering. Visar det sig att jag plussar bra under de här dagarna så kommer jag att lira CG fram till jag har minst 1K, sen kan jag börja tänka på turneringar.

17 dagar x ett inköp = 425 | Rulle : 1105

17 dagar x två inköp = 850 | Rulle: 1530

Ja som ni ser kan jag själva bestämma min framtid. Plussar jag två inköp om dagen så kommer jag att ha tjänat in 1K redan om 6 dagar. Men det är inget jag tänker på. Just nu vill jag bara klara av målet på 1 inköp om dagen. När jag skriver det här så menar jag självklart att målet är 425 dollar inom 17 dagar. Så om jag tjänar 3 inköp en dag och backar en inköp två dagar så räknas det som ett inköp om dagen.

Ska bli intressant att grinda med ett mål 8-)

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game

Datum: 14e November-07

Start- och sluttid: 18:23 SLUT: 18.55

Antal H: 32 minuter

Resultat: 22 dollar plus

Bankrulle: 702 dollar

Blev en halvtimmesesssion där jag plussar stabila 22 dollar. Nästan ett helt inköp. Blev bara 30 mintuer då jag helt plötsligt började känna mig trött och seg. Lite ont i huvudet också. Började sessionen med att tappa 15 dollar(standard?) för att senare skärpa mig och spela bra. Klonkade en hand där jag sätter runner runner färg, men de får skylla sig själv när de fiskbettar[Hand1]. Sen har jag märkt en sak om den här nivån, om man floppar en monster och bettar ut för aggressivt så foldar de. Jag floppar gin och synar ner honom till river där han såklart checker. Här förlorade jag potentiellt 20 dollar, men min plan var att trap honom vilket förstördes när bordet parade sig.

Hand 1:

Kommentar: Jag höjer från CO och får fyra syn. Det kommer en flopp jag absolut inte är nöjd med så jag checkar såklart. Då slänger en person ut en bet på 50 cent, en bet som är ½ av det jag satsat pre. När en till synar så får jag absolut oddsen att dra ut dem. När en till ruter kommer bettar knappen helt plötsligt 2 dollar vilket känns väldigt underligt. Hursomhelst så synar jag 2 dollar beten med tanken att om en till ruter kommer som inte parar bordet så kan jag till 90% ta hela hans stack. Jag klonkar rutern och rensar honom.

PokerStars Game #12622290931: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/14 - 12:50:21 (ET)

Table 'Sadachbia IV' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: FuRtH1982 ($41.15 in chips)

Seat 2: _s_fischer_ ($63.15 in chips)

Seat 3: Poehli85 ($13.35 in chips)

Seat 4: fredagsg ($20.45 in chips)

Seat 5: IfoolU ($29.70 in chips)

Seat 6: naughty_taz ($14.45 in chips)

FuRtH1982: posts small blind $0.10

_s_fischer_: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 10 of DiamondsKing of Diamonds

Poehli85: folds

fredagsg: folds

naughty_taz: calls $1

FuRtH1982: calls $0.90

_s_fischer_: calls $0.75

*** FLOP *** 2 of Hearts8 of ClubsAce of Diamonds

FuRtH1982: bets $0.50

_s_fischer_: calls $0.50

IfoolU: calls $0.50

naughty_taz: calls $0.50

*** TURN *** 2 of Hearts8 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

FuRtH1982: checks

_s_fischer_: checks

naughty_taz: bets $2

FuRtH1982: folds

_s_fischer_: folds

IfoolU: calls $2

*** RIVER *** 2 of Hearts8 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds5 of Diamonds

IfoolU: bets $6

naughty_taz: raises $4.95 to $10.95 and is all-in

IfoolU: calls $4.95

*** SHOW DOWN ***

naughty_taz: shows 6 of Diamonds6 of Spades (two pair, Eights and Sixes)

IfoolU: shows 10 of DiamondsKing of Diamonds (a flush, Ace high)

IfoolU collected $30.35 from pot

Hand 2:

Kommentar: Jag floppar nötstegen och tjänar inte ett piss på det. Det här är så dåligt spelat att det inte är sant. Det är jag mycket väl medveten om. Men floppar liksom gin med regnbåge. Min plan var att syna hans bet sen betta på turn. Men när nian kom kändes det väldigt lägligt för att åka på en badbeat. När A:et kom såg jag min sista chans för marker så jag checkar och checkar såklart bakom mig med Q-Q. När jag såg att han hade Q-Q så insåg jag att jag kunde få honom all in preflop. Men jag har varit med om liknande situationer där jag re-raise dem på flopp och de lägger sig. Och då känner man sig dum som inte spelade handen lite saktare. Nu undrar jag; vad är korrekt spel här på samtliga gator? Slår jag om rejält på flopp så måste han tänka att jag antigen satt stege eller trissen? Eller?

PokerStars Game #12622012300: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/14 - 12:33:21 (ET)

Table 'Hammonia' 6-max Seat #5 is the button

Seat 2: IfoolU ($24.65 in chips)

Seat 3: WhiskyMan99 ($67.75 in chips)

Seat 4: Gs-Sheriff ($25.25 in chips)

Seat 5: DKnight.br ($25.65 in chips)

Seat 6: JorB96 ($30.95 in chips)

JorB96: posts small blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 7 of Clubs8 of Clubs

WhiskyMan99: folds

Gs-Sheriff: folds

DKnight.br: raises $0.75 to $1

JorB96: folds

IfoolU: calls $0.75

*** FLOP *** 5 of Diamonds6 of Diamonds9 of Clubs

DKnight.br: bets $1

IfoolU: calls $1

*** TURN *** 5 of Diamonds6 of Diamonds9 of Clubs9 of Hearts

DKnight.br: bets $3

IfoolU: calls $3

*** RIVER *** 5 of Diamonds6 of Diamonds9 of Clubs9 of HeartsKing of Spades

DKnight.br: checks

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 7 of Clubs8 of Clubs (a straight, Five to Nine)

DKnight.br: mucks hand

IfoolU collected $9.65 from pot (Seat 5: DKnight.br (button) mucked Queen of ClubsQueen of Diamonds)

Länk till kommentar

Tips på sidor?

Flera har skrivit att det kommer bli svårt att grinda av Ipokers bonus. Därför vänder jag frågan nu mot er som läser dagboken.

Vart tycker ni att jag ska flytta rullen?

Info om rullen:

Just nu ligger den på 700 dollar. Jag kommer att flytta över rullen den sjunde september vart det än blir. För tillfället lirar jag NL25 - 6 bord. Men jag har bestämt mig för att stanna kvar på Stars fram till jag har över 1K vilket inte ska vara omöjligt fram till då jag ska flytta rullen.

NL50, 6 bord, 2-4 timmar om dagen.

Det är vad jag kommer att lira, vilken sida passar mig bäst enligt er? Jag letar helt enkelt efter en sida med bra bonus och re... man får tydligen inte snacka om det.. så bananförsäljning(eller vad det kallas på forumet)?

Inga omöjliga önsketänkande 3K bonusar:-P . Utan något som är möjligt att klara av under 1-2 månader med bra bananförsäljning som jag tjänar på. För jag har insett att som en cashgame spelare så tjänar jag mer på en bra bonus och bananer än vad jag gör idag på Pokerstars där jag i princip tjänar det jag vinner.

Länk till kommentar

Session 2 - Cash game

Datum: 14e November-07

Start- och sluttid: 23:44 - SLUT: 01:03

Antal H: 1.19H

Resultat: 41.95 dollar plus

Bankrulle: 741.95 dollar

Ännu en fin pluss session. Den här sessionen började med den traditionella -$15 redan efter några minuter. Jag kände mig trött och ofokuserad vilket ledde till det här. Sedan tänkte jag för mycket på pengarna. Det här ledde till att jag gjorde en riktigt dum bluff när bordet parade sig vilket fi med floppad stege synade ner såklart. Då var man runt -$30 och då bestämde jag mig för att skita i pengarna och enbart fokusera mig på mitt spel. På att göra mitt bästa och då vände vinden. Jag spelade riktigt bra och involverade mig inte i onödiga potter som jag enbart kunde förlora mycket på. Jag gjorde även en syn med A-A där jag var 100% säker på att jag hade handen och det gav mig en hel stack vilket var nice. Ett tag var jag uppe på 45 dollar och jag var säker på att jag skulle gå upp till 50 då jag under 2-3 minuter fick A-A tre gånger, K-K två gånger och Q-Q en gång. En sjuk kortrusch, men tro det eller ej så blev det antigen roundfold eller så foldade de till mina bets. Då kändes det som ett bra tillfälle att lägga ner, men jag kände att flytet var med mig tack vare kortruschen. Men icke sa nicke, i ungefär 10-15 minuter spelade jag riktigt små potter och jag missade nästan alla min höjning så jag gick ut vid 41.95 pluss vilket ändå är godkänt.

Hand 1

Kommentar: Riskfullt? Han kan sitta på set? Nej jag visste att jag hade den här, därav all in. Tack och välkommen åter 8-). EDIT: Såg nu att han hade 14 outs att slå min hand på river, lol tur att han inte satte någon :P. 28%.

PokerStars Game #12629181563: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/14 - 18:42:38 (ET)

Table 'Bali II' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: IfoolU ($26.70 in chips)

Seat 2: Genis ($47.80 in chips)

Seat 3: Def_me_plz ($49.20 in chips)

Seat 4: AKA212 ($37.85 in chips)

Seat 5: ballsffm ($18.55 in chips)

Seat 6: Moneyfold333 ($16.55 in chips)

Def_me_plz: posts small blind $0.10

AKA212: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of SpadesAce of Clubs

ballsffm said, "."

ballsffm: folds

Moneyfold333: folds

Genis: folds

Def_me_plz: folds

AKA212: calls $0.75

*** FLOP *** King of Spades7 of Hearts8 of Clubs

AKA212: checks

IfoolU: bets $2

AKA212: raises $6 to $8

IfoolU: raises $17.70 to $25.70 and is all-in

AKA212: calls $17.70

*** TURN *** King of Spades7 of Hearts8 of Clubs3 of Hearts

*** RIVER *** King of Spades7 of Hearts8 of Clubs3 of Hearts4 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

AKA212: shows Jack of HeartsKing of Hearts (a pair of Kings)

IfoolU: shows Ace of SpadesAce of Clubs (a pair of Aces)

IfoolU collected $50.85 from pot

AKA212 said, "nh"

Länk till kommentar

• Skapa nytt...