Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Mkt möjligt att du skrev det till mig , men klockan va mycket igår natt och jag kanske yrade:-) Yes , jag vet att uttrycket kommer från Rounders , troligtivs den film jag sett mest gånger förutom Scarface , den är i världsklass om man jämför kalkon-rullen Lucky You...

Tycker du kan köra på att ha 2 rullar på SvS och Everest , ganska bra värde på båda sidorna tror jag;-) Vilken nivå kör du på Svs och vad nickar du?

GL

Sick du är, samma med mig. Har sett Scarface 26 gånger :mrgreen:

Aa blir nog så. Jag nickar Shahin89 och spelar på 1/2kr. Dock blivit 5krs de två senaste grindsen. Kommer nog att spela vidare där.

ty och detsamma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sick du är, samma med mig. Har sett Scarface 26 gånger :mrgreen:

Aa blir nog så. Jag nickar Shahin89 och spelar på 1/2kr. Dock blivit 5krs de två senaste grindsen. Kommer nog att spela vidare där.

ty och detsamma

hah , tony montana är en förebild och idol fast han inte borde vara det egentligen....grymmaste filmen någonsin iaf:-)

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Everest Poker

Datum: 19e Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 16:37 - 17:48

Antal H: 1.11H

Antal händer: 567

Antal bord: 8

Resultat: $27.90

Everest bonus

$75 bonus. Summa; $75

156.40 / 2000

Var mest fokuserad på att ta åt mig av de tips jag fått från filmen. Öppnade upp mitt spel vilket visade sig vara guld. Visst förlorade jag lite pengar i början men tog snabbt igen det då folk betalade av när jag väl träffade.

86s handen jag visade upp var dåligt spelad och Supertequila gick igenom den med mig och förklarade varför han tyckte den var dåligt spelad och att jag hade tur att han foldade. Jag håller fullständigt med om det han skrev och försökte förbättra mig den här sessionen.

Nu har jag öppnat upp min HD mer och känner att folk började störa sig på mina bets. Jag ville inte överdriva med mina 3-bets så det blev mest att jag 3-bettade från knappen med SC. Statsen för dagen slutade på 27/17/1.4. Iomed 27 så betyder det nog att jag slaskade en hel del, och det var just varför jag stängde av nu mot slutet. Är hungrig som fan och kände att mitt aggressiva spel började förvandlas till "Sam Farha syna och hoppas att träffa"-spel. Men annars så känner jag att sessioen gick riktigt bra förutom en dålig bluff(sessionens dyraste hand :-P). Trots att jag var riktigt aggro så lyckades jag hitta fold knappen flera gånger där motståndaren satt på färg/triss osv.

Tycker fortfarande att jag har mycket kvar att jobba på mitt LAG spel, men det som tröstar mig är att det går åt rätt håll.

Mat nu, hittar tyvärr inga intressanta händer :-P. En var intressant men insåg själv mitt misstag. Prickar triss på dragig bräda som jag bara tar syn med, sen gör min move på turn varav de foldar. Två pers med i potten och en av dem slängde ut 9 dollar på flopp, så jag tänkte att nästa kort kan vara min money card. Men men.. spelade den dåligt helt enkelt. Om bordet är så pass dragigt så måste jag ju betta ut, speciellt med tanke på att jag spelat väldigt löst.

Länk till kommentar

förlorat 1500 kr än så länge på svs...

spelar uselt.. blir utdragen fram och tillbaka :-(.

Det jag hatar med den här sessionen är att jag visste att det här skulle hända.. jag bara kände på img innan sessionen att allt skulle gå skit...

men kan inte skylla på det.. har spelat dåligt som fan.. tiltad.. fyfan.. vet att jag måste spela egentligen men hur ska jag sluta spela med den här reslutaten liksom:S

Länk till kommentar

Slask? Hah, jag spelade mot en som hade 92 vpip. Det är slask. :D

:shock: :shock: omg.. går det ens ha så mycket :lol:

Antar att du stannade vid bordet ett bra tag :-P

-----

Spelade mot en kille heads up och gick helt okej. Plussade 945 kr mot honom.

Men slutade sammanlagt 860 kr minus för sessionen. Har mått illa sedan vi åt middag så det är nog bäst att lägga av för dagen. Känner inte att jag kan fortsätta när jag mår såhär :-(

Hade varit lite mindre minus om jag inte råkat missclicka med 4-5 och floppat tvåpar när en nolla/tomte/slyna som bettade äckligt skumt mjölkade 250 kr ur mig:evil: :evil:. Torskade mot hans floppade stege såklart.

Är lite ledsen att jag backade 800 kr, men det är sånt som händer. Spelade uselt och hade sjuk oflyt med korten på 6-max. Heads up hade jag flyt.

AFADFOADSOFOASKFOKADSOFKOKÅAWEOKÅFOWEKOFPAKOÅDFOADSKFKOSKOAOFKÅASKÅOFKÅOASDKOFDOKÅ så fort jag har 2 inköp från att kliva upp i nivå så ska jag backa såhär.. så irriterande. Kommer en äcklig smuts update snart

Länk till kommentar

Session 2 - Cash game @ Svenskaspel Poker

Datum: 19e Januari-08

Blinds: 5krs

Start- och sluttid: xxxxx

Antal H: xxxxx

Antal händer: xxxxxx

Antal bord: xxxxxxxxxxx

Resultat: - 860 kr

Tiltad. Illamående. Trött. Allt det här gjorde att jag spelade skit idag.

Tog hjältesyn när jag visste att jag var slagen och när jag väl träffade riktigt bra så satt de alltid på stål. Vet att jag kan vända det här, men känner att jag spelat så pass dåligt och ofokuserat att det i kombination med att jag mår illa är ett tecken på att jag bör lägga av med spelet idag.

Länk till kommentar

Dagsresultat – 18e Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 4840 kr (- 860)

Everest Poker: $982.48 (+27.90)

Pokerstars: $14

Full tilt: $24

Totalt

Dollar: $1782 (-105)

Kr: 11348 kr (-677 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

2/1 - $ = $304 | Kr = 346 kr

3/1 - $ = $254 | Kr = 349 kr

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

5/1 - $ = Ingen poker men refund av Everest på 12 dollar | Kr = Inget spel

6/1 - $ = $26 | Kr = Inget spel

7/1 - $ = $184 | Kr = 763 kr

8/1 - $ = $16 | Kr = 115 kr

9/1 - $ = $266 | Kr = Inget spel

10/1 - $ = 371.71 | Kr = Inget spel

11/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

12/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

13/1 - $ = $39 | Kr = 952

14/1 - $ = $105 | Kr = Inget spel

15/1 - $ = $233 | Kr = Inget spel

16/1 - Ingen poker

17/1 - $ = $75.80 | Kr = Inget spel

18/1 - Ingen Poker

19/1 - $ = $27.90 | Kr = 860

Total resultat

$ = 69.3

Kr = 1010

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Svenskaspel Poker

Datum: 20e Januari-08

Blinds: 2krs

Start- och sluttid: 01:07 - 02:02

Antal H: 0.55H

Antal händer: 210 (varav 152 är heads up)

Antal bord: 4 (ett var heads up

Resultat: + 910 kr

Börjar med att spela 1/2 kr 5 manna. Gick segt som fan och jag tappade pengar pga jag aldrig fick några händer. Inte ens en halvbra hand. Så jag limpade med A7s och prickade tvåpar på flopp. Jag höjer, en synar och turn 8. Jag svär vid allt att jag då tänkte; "Han sitter på A8". Han synar bara min höjning så jag slänger ut en till bett på river och han visar a8. Torskade 74 kr på den handen, alltså sammanlagt 140 kr tillsamans med en annan stor hand.

Till slut så dog ett bord och jag drog igång ett heads upp bord. Någon spelare satte sig ner med 250 kr och efter några minuter så hade jag stackat henne. Jag spelade mina rockets snyggt och hamnade all in mot henne på en väldigt ofarlig flopp. Sen satte sig en någorlunda hyfsad spelare vid namnet Pelle32 sig ner vid bordet. Han var inte lätt att stacka eller vinna stort av så jag fick mixa upp mitt spel rejält. Medan jag lirade mot honom så kom det en jävla massa händer som kostade mig pengar på 5manna och mitt fina pluss på 250 kr från bruttan var nu borta. Jag blev sur och kände att jag bara blev rumpnissad på 5-manna. Så jag fokuserade mig enbart på heads up och lyckades plocka två inköp från Pelle32. Första var en ganska intressant hand där han ställer på turn. Jag kände mig sjukt säker på att jag hade honom, tog syn och vann med QQ mot hans JJ. Två händer efter det vart han sjukt tiltad och ställde in på farlig river som jag blev tvungen att folda. När han gjorde det visste jag att det räckte med en dold hand för att rensa honom.

Då fick jag 84. Han raisar från knapp, jag syn. Flopp 8-2-4. Jag raise 10 kr, han re raise 35. Jag ställde in.. han skrev "ööö" och synade. Turn kom en tvåa och jag var mer än hundra procent säker på att jag förlorat. River kommer x och han visar A-8. Jag var inte säker på att jag vunnit till jag såg att pengarna kom åt mitt håll :-P.

Så det här rensade gårdagens förlust dag. Sedan kan jag säga att anledningen till att jag började spela var då jag drack mycket vatten och kände att jag mådde bra. La av nu då jag känner att det är skönt för mitt självförtroende att sova med plus i tankarna.

Hand 1

Kommentar: Den här floppen.. vad ska jag säga om den? Guld, perfekt, sexig, grym.. you name it. Mot hans range räknar jag med 20 outs som ger mig vinnande handen. Alltså 60% chans att jag sätter min ett av mina outs. Vad är rätt spel här med tanke på att det är heads up?

Nu tänker de flesta; "Öööhhh all in ship it holla". Det är jag väl medveten om. Men hans range här är AJ+, JJ+. I början var hans range mycket mindre men han började helt plötsligt spela aggressivt och då utökade hans range. Vet att det jag skriver nu är orimligt då hans range fortfarande innehåller ett få händer, men tidigare var han väldigt nitig 3-bet mässigt. Så här kan han lika gärna ha AK-AQ. Då leder jag stort på floppen och kan döda några av hans outs om han inte sitter på hjärter. Bör jag enbart syna här, eller slå om en vanlig re raise?

De flesta vet nog hur jag lirade, men frågan är om man inte borde spela den mer för value genom att bara ta syn. (Ni ska ha i åtanke att jag enbart re raisat på flopp med stål och tom högst två gånger. Det har jag gjort för att försöka balansera ut spelet och planen var att börja slå om mer pre när den här handen dyker upp. Så om jag re raisar kommer han med all sannolikhet att droppa sin hand. Men tar jag bara en syn och missar färgen så kan han tro att jag jagar färgen och trycka på rejält. Notera att den här hande utspelar sig före hans avstackning).

Hur hade ni spelat?

BossMedia Game #575000804: Table Armfeldt 6 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 00:46:13 - 2008/01/20

Seat 1: pelle32 ($536.67)

Seat 2: Shahin89 ($544.34)

pelle32 posts the big blind of $2.00

Shahin89 posts the small blind of $1.00

Shahin89 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shahin89 6 of Hearts5 of Hearts

Shahin89 raises $8.00

pelle32 raises $22.00

Shahin89 calls $22.00

*** FLOP *** 3 of Hearts4 of Hearts5 of Clubs

pelle32 bets $24.00

Shahin89 gör vad?

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Svenskaspel Poker

Datum: 20e Januari-08

Blinds: 2krs

Start- och sluttid: 01:07 - 02:02

Antal H: 0.55H

Antal händer: 210 (varav 152 är heads up)

Antal bord: 4 (ett var heads up

Resultat: + 910 kr

Börjar med att spela 1/2 kr 5 manna. Gick segt som fan och jag tappade pengar pga jag aldrig fick några händer. Inte ens en halvbra hand. Så jag limpade med A7s och prickade tvåpar på flopp. Jag höjer, en synar och turn 8. Jag svär vid allt att jag då tänkte; "Han sitter på A8". Han synar bara min höjning så jag slänger ut en till bett på river och han visar a8. Torskade 74 kr på den handen, alltså sammanlagt 140 kr tillsamans med en annan stor hand.

Till slut så dog ett bord och jag drog igång ett heads upp bord. Någon spelare satte sig ner med 250 kr och efter några minuter så hade jag stackat henne. Jag spelade mina rockets snyggt och hamnade all in mot henne på en väldigt ofarlig flopp. Sen satte sig en någorlunda hyfsad spelare vid namnet Pelle32 sig ner vid bordet. Han var inte lätt att stacka eller vinna stort av så jag fick mixa upp mitt spel rejält. Medan jag lirade mot honom så kom det en jävla massa händer som kostade mig pengar på 5manna och mitt fina pluss på 250 kr från bruttan var nu borta. Jag blev sur och kände att jag bara blev rumpnissad på 5-manna. Så jag fokuserade mig enbart på heads up och lyckades plocka två inköp från Pelle32. Första var en ganska intressant hand där han ställer på turn. Jag kände mig sjukt säker på att jag hade honom, tog syn och vann med QQ mot hans JJ. Två händer efter det vart han sjukt tiltad och ställde in på farlig river som jag blev tvungen att folda. När han gjorde det visste jag att det räckte med en dold hand för att rensa honom.

Då fick jag 84. Han raisar från knapp, jag syn. Flopp 8-2-4. Jag raise 10 kr, han re raise 35. Jag ställde in.. han skrev "ööö" och synade. Turn kom en tvåa och jag var mer än hundra procent säker på att jag förlorat. River kommer x och han visar A-8. Jag var inte säker på att jag vunnit till jag såg att pengarna kom åt mitt håll :-P.

Så det här rensade gårdagens förlust dag. Sedan kan jag säga att anledningen till att jag började spela var då jag drack mycket vatten och kände att jag mådde bra. La av nu då jag känner att det är skönt för mitt självförtroende att sova med plus i tankarna.

Hand 1

Kommentar: Den här floppen.. vad ska jag säga om den? Guld, perfekt, sexig, grym.. you name it. Mot hans range räknar jag med 20 outs som ger mig vinnande handen. Alltså 60% chans att jag sätter min ett av mina outs. Vad är rätt spel här med tanke på att det är heads up?

Nu tänker de flesta; "Öööhhh all in ship it holla". Det är jag väl medveten om. Men hans range här är AJ+, JJ+. I början var hans range mycket mindre men han började helt plötsligt spela aggressivt och då utökade hans range. Vet att det jag skriver nu är orimligt då hans range fortfarande innehåller ett få händer, men tidigare var han väldigt nitig 3-bet mässigt. Så här kan han lika gärna ha AK-AQ. Då leder jag stort på floppen och kan döda några av hans outs om han inte sitter på hjärter. Bör jag enbart syna här, eller slå om en vanlig re raise?

De flesta vet nog hur jag lirade, men frågan är om man inte borde spela den mer för value genom att bara ta syn. (Ni ska ha i åtanke att jag enbart re raisat på flopp med stål och tom högst två gånger. Det har jag gjort för att försöka balansera ut spelet och planen var att börja slå om mer pre när den här handen dyker upp. Så om jag re raisar kommer han med all sannolikhet att droppa sin hand. Men tar jag bara en syn och missar färgen så kan han tro att jag jagar färgen och trycka på rejält. Notera att den här hande utspelar sig före hans avstackning).

Hur hade ni spelat?

ställa om !

Länk till kommentar

:shock: :shock: omg.. går det ens ha så mycket :lol:

Antar att du stannade vid bordet ett bra tag :-P

Stannade tills han bustade eller drog, jo. Träffade honom både igår och idag. :)

Men han spelade ganska skumt. Mycket aggro, mycket minraise, helskumt. Kunde minbetta på flop med överpar, för att sedan reraisa, men oftast var han ju tom, så han smakade gott för mig. :) (Och det var ett 6-handed bord)

Angående din hand. Fi bettar typ halvpott på en dragig bräda. Det tycker jag skriker vekt. Klart man ska straffa den vekheten genom att höja upp, speciellt när du faktiskt bara har ett par just nu. Men möter du överpar är det ju fortfarande en flip typ så det är ju helt ok att syna om han skulle reraisa.

Höj upp till 80.

Länk till kommentar

text

Haha nice. Vart lirar du och vilka blinds?

Han bettade alltid runt halvpott vilket gjorde det ganska intressant. Det jag försöker tänka ut här är att jag kan spela mina par i femmor för value mot hans AQ,AK. Jag har flotat honom ofta och tror att det blev showdown i en hand där han vann. Så på turn, oavsett vad det kommer så kommer han med all sannolikhet att betta. Men som du säger så skriker hans bet svaghet och just här beräknade jag att chansen var större att han satt på överpar.

Re raisade såklart och han skrev "oops" och la sig. Så AJ+ antar jag:-(.

Det här är ju egentligen en ganska självklar move, men kände att det här med att syna för value kanske vore lite intressant. Men men.. får se imorgon om fler kommenterar trillar in

Länk till kommentar

Haha nice. Vart lirar du och vilka blinds?

Det var Expekt (iPoker), 0.5/1.

Han bettade alltid runt halvpott vilket gjorde det ganska intressant. Det jag försöker tänka ut här är att jag kan spela mina par i femmor för value mot hans AQ,AK. Jag har flotat honom ofta och tror att det blev showdown i en hand där han vann. Så på turn, oavsett vad det kommer så kommer han med all sannolikhet att betta. Men som du säger så skriker hans bet svaghet och just här beräknade jag att chansen var större att han satt på överpar.

Tja... att spela par i femmor för value känns ju sådär. Visst, du skulle ju kunna floata och checkar han och en blank kommer kan du ju betta ut honom då, men vad gör du om en T+ kommer?

Och om vi säger såhär... skulle du floata med ett överpar här normalt sett? Eller ens med nån sorts parträff, eller med set (utan färgdraget)? Synar du bara blir din hand halvgenomskinlig tycker jag. Floatar du bra händer på en dragig bräda?

Länk till kommentar

Slå om 56s handen. 71 eller något, får han för sig något och smetar tillbaks är det bara att få in degen och se glad ut.

Självklart :mrgreen:. På den floppen leder jag t.o.m. mot AA så där degar jag gärna in smeten.

Det var Expekt (iPoker), 0.5/1.

Tja... att spela par i femmor för value känns ju sådär. Visst, du skulle ju kunna floata och checkar han och en blank kommer kan du ju betta ut honom då, men vad gör du om en T+ kommer?

Och om vi säger såhär... skulle du floata med ett överpar här normalt sett? Eller ens med nån sorts parträff, eller med set (utan färgdraget)? Synar du bara blir din hand halvgenomskinlig tycker jag. Floatar du bra händer på en dragig bräda?

Aa du har rätt. Ifall han nu satt på pockets TT+ så dödar det några av mina outs.

Nej men jag gav honom uppfattningen att jag var någorlunda vek/tajt och spelade mina stål likadant som när jag var tom. Det här gjorde jag för att prova på den en ny spelstil istället för att vara över aggro direkt från starten.

I början kunde jag få honom att folda många händer men till slut tog han en syn med JJ på en farlig bräda och såg att jag stod tom. Efter det blev det en showdown igen där jag hade dragit ut honom på river och det var då som han fick fart på sig och började spela precis på det sättet jag ville att han skulle göra. Aggressiv, men tur nog så vet inte många hur de ska spela korrekt aggressiv(jag har bara en anning, säger inte att jag kan göra det bra fullt ut:-P) och det var bara några händer efter det som jag plockade honom på pengar. Så om man tänker efter med våran story så hade jag kunnat floata honom. Men han hade med all sannolikhet checkat turn.

Så rätt move, enda move(???), är väl att spela som jag gjorde :-(.

Man vill ju se en turn & river med den handen :cry:

Sen till om jag floatar bra händer på dragig bräda, det beror helt på spelaren. Men oftast så gör jag inte det. Förut gjorde jag det hela tiden och hade tur då jag hade en fin tajming. Men nu för tiden försöker jag spela min drag,stål och ingenting likadant. Alltså aggressivt.

Länk till kommentar

Unibet 2K bonus

Var till hundra procent säker på att jag skulle köra på det här. Skulle bara ta ut cashen från Everest & SvS för att dega in dem på Unibet när jag ringde in för att dubbelkolla ifall det verkligen gick att få bonusen trots att man har ett konto.

För någon månad sedan sa de "ja, ska vi aktivera den nu?", men idag fick jag höra "nej nej, vi kan tyvärr inte ge den till gamla medlemmar". Skoj :shock:

Vet att det finns någorlunda lika bonus som Pokerhost osv, men det här var ju 3K och man fick dem i klumpsummor på 500 euro vilket gjorde bonusen grym. Det hade utökat min rulle jävligt mycket. Ska ringa in igen vid klockan 20:00 och en gång till imorgon. Har lärt mig att pokersupport är det sämsta som finns i hela världen och man ska aldrig lita på deras ord.

Mat, sen kval till Pokercruise.

Länk till kommentar

Men Unibet är väl Prima... du skulle ju ALDRIG sätta din fot där igen..? :lol:

Nej det skulle jag verkligen inte göra, men sen kände jag doften av pengar :oops:. Och som pokerspelare vet både du och jag att man inte tackar nej till "easy money" :lol:

Men du kan absolut inte säga emot mig när jag säger att Prima är den enda riggade sidan :mrgreen:. Eller?

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Everest Poker

Datum: 21a Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 23.10 - 00:33

Antal H: 1.23H

Antal händer: 696

Antal bord: 8

Resultat: - $170.41

Verkligen inget gick min väg.. riktigt trevligt :-P.

Sprang in i setups hela tiden vilket var roligt som vanligt. Kände att det bara skulle fortsätta och jag började spela sämre så stängde av eländet :P

Men.. ska inte leka lugn..IDJÅSOAFJADSIPFJASIPOFJPOASIJFPIJADSIPFJIPOASJDPFIJOASJPODFIJPODSJAPJFIASIJPODFIJPOASFIOJDSIJOAFJDIPOSAIPOJFAIJPOFJIO...

Vad ska man göra liksom.. 170.. 3½ inköp... HIHIHIHI

Nej men visste redan från början att det här skulle bli en fucked up session.. men men..hela jävla sessionen var en hård grind...

adoFKPpodsfposfposdapfkdsakfkoasfkokoasåfåko

Jeppsi..

390 points insplade.. men liksom pointsen kan suga min kuk för jag måte grinda ihop 2K för att bara få en sketen 75 dollar bonus.. nej everest kan suga av mig :-)

Hand 1

Kommentar: Gör sånna här pajas spel som kostar mig. Borde slängt på floppen då jag visste att den här spelaren hade bytt ut sin egen mor för att spela AA till river

EverestPoker Game #2689948583: Table Doha-54 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:26:05 - 2008/01/20

Seat 1: s_b ($48.50)

Seat 2: Feestaap ($66.05)

Seat 3: D_vasell ($40.80)

Seat 5: SuperChopra ($24.15)

Seat 6: -Ruso- ($87.16)

D_vasell posts the small blind of $0.25

SuperChopra posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b7 of Spades 7 of Diamonds

-Ruso- folds

s_b raises to $1.75

Feestaap raises to $5.50

D_vasell folds

SuperChopra folds

s_b calls $3.75

*** FLOP *** 2 of DiamondsQueen of DiamondsQueen of Clubs

s_b checks

Feestaap bets $8.00

s_b calls $8.00

*** TURN *** 2 of DiamondsQueen of DiamondsQueen of Clubs2 of Hearts

s_b bets $35.00 and is all-in

Feestaap calls $35.00

*** SHOW DOWN ***

s_b shows 7 of Spades7 of Diamonds

Feestaap shows Ace of ClubsAce of Hearts

*** RIVER *** 2 of DiamondsQueen of DiamondsQueen of Clubs2 of Hearts3 of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 2 of DiamondsQueen of DiamondsQueen of Clubs2 of Hearts3 of Hearts

Feestaap collects $95.75

Hand 2

Kommentar: Dold tilt spel? Jag vet att jag inte slår något här. Han mini bettar mig..

EverestPoker Game #2690299474: Table Doha-58 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 23:32:25 - 2008/01/20

Seat 1: muahedolua ($42.30)

Seat 2: Fabian_pl ($90.45)

Seat 3: DerMeisters ($57.65)

Seat 4: FlavAs ($15.74)

Seat 5: J-Joffer ($72.95)

Seat 6: s_b ($52.45)

DerMeisters posts the small blind of $0.25

FlavAs posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bJack of Clubs King of Diamonds

J-Joffer folds

s_b raises to $1.75

muahedolua calls $1.75

Fabian_pl folds

DerMeisters folds

FlavAs calls $1.25

*** FLOP *** 3 of Hearts2 of ClubsJack of Diamonds

FlavAs checks

s_b bets $4.00

muahedolua raises to $8.00

FlavAs folds

s_b raises to $50.00

muahedolua calls $32.55 and is all-in

Uncalled bet of $9.45 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Jack of ClubsKing of Diamonds

muahedolua shows Ace of SpadesAce of Clubs

*** TURN *** 3 of Hearts2 of ClubsJack of Diamonds6 of Hearts

*** RIVER *** 3 of Hearts2 of ClubsJack of Diamonds6 of Hearts5 of Hearts

Hand 3

Kommentar: När han synar skriker jag ut "YESS".. tänkte inte på att bordet parat sig :-P. Och att han sitter på fyrtalet :lol:

EverestPoker Game #2690083270: Table Doha-74 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:49:55 - 2008/01/20

Seat 1: DennyHeack ($117.05)

Seat 2: Fabian_pl ($61.50)

Seat 4: s_b ($49.50)

Seat 5: viking_nor ($77.59)

Seat 6: no4x ($100.25)

s_b posts the small blind of $0.25

viking_nor posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bQueen of Diamonds King of Diamonds

no4x folds

DennyHeack folds

Fabian_pl raises to $2.00

s_b calls $1.75

viking_nor calls $1.50

*** FLOP *** 5 of SpadesAce of DiamondsQueen of Clubs

s_b checks

viking_nor checks

Fabian_pl bets $4.00

s_b calls $4.00

viking_nor folds

*** TURN *** 5 of SpadesAce of DiamondsQueen of Clubs6 of Diamonds

s_b checks

Fabian_pl bets $10.00

s_b calls $10.00

*** RIVER *** 5 of SpadesAce of DiamondsQueen of Clubs6 of Diamonds5 of Diamonds

s_b bets $33.50 and is all-in

Fabian_pl raises to $45.50 and is all-in

Uncalled bet of $12.00 returned to Fabian_pl

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Queen of DiamondsKing of Diamonds

Fabian_pl shows 5 of Hearts5 of Clubs

Hand 4

Kommentar: Hela sessionen var fylld med liknande setups :-(

EverestPoker Game #2690102134: Table Doha-43 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:53:26 - 2008/01/20

Seat 1: s_b ($49.00)

Seat 2: -keke-88 ($30.00)

Seat 3: playgrunnd ($50.00)

Seat 4: RALSO ($49.52)

Seat 5: floyder ($70.88)

Seat 6: RAMUCHO33 ($3.00)

-keke-88 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bJack of Diamonds 5 of Diamonds

RALSO folds

floyder calls $0.50

RAMUCHO33 calls $0.50

s_b calls $0.25

-keke-88 checks

*** FLOP *** 5 of HeartsKing of SpadesJack of Clubs

s_b bets $2.00

-keke-88 folds

floyder calls $2.00

RAMUCHO33 raises to $2.50 and is all-in

s_b calls $0.50

floyder calls $0.50

*** TURN *** 5 of HeartsKing of SpadesJack of Clubs8 of Spades

s_b bets $7.00

floyder calls $7.00

*** RIVER *** 5 of HeartsKing of SpadesJack of Clubs8 of Spades4 of Hearts

s_b bets $9.00

floyder raises to $19.75

s_b folds

Uncalled bet of $10.75 returned to floyder

*** SHOW DOWN ***

floyder shows King of Clubs5 of Spades

RAMUCHO33 shows 10 of HeartsQueen of Diamonds

Hand 5

Kommentar: Fyfan :(??

EverestPoker Game #2689931331: Table Doha-67 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:23:10 - 2008/01/20

Seat 1: PorrenTorren ($50.00)

Seat 2: s_b ($45.00)

Seat 3: bigpott ($96.95)

Seat 4: Nilis27 ($59.80)

Seat 5: rezki007 ($42.45)

Seat 6: _tysker_ ($94.90)

bigpott posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bJack of Diamonds Jack of Spades

Nilis27 folds

rezki007 calls $0.50

_tysker_ folds

s_b raises to $2.00

bigpott folds

rezki007 calls $1.50

*** FLOP *** 2 of Diamonds4 of Hearts6 of Hearts

s_b bets $3.40

rezki007 raises to $6.80

s_b calls $3.40

*** TURN *** 2 of Diamonds4 of Hearts6 of HeartsJack of Hearts

s_b checks

rezki007 bets $18.10

s_b raises to $36.20 and is all-in

rezki007 calls $15.55 and is all-in

Uncalled bet of $2.55 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Jack of DiamondsJack of Spades

rezki007 shows Queen of HeartsKing of Hearts

*** RIVER *** 2 of Diamonds4 of Hearts6 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

Länk till kommentar

Lol förlorade 806 kr nyss heads up :P

hahahaha på aknske några minuter.

fyfan allt ajg träffade så träffade han bättre

hamnade till slut all in mot honom med två par och han hade stege :P.. fyfan alltså.. så jävla typiskt'

förlorat mycket fan nu helt p

HHHAHAH HAR BYGGT EN FIN STACK PÅ STARS TURNERINGEN.. så gör jag en donkey move och har bara 700 kvar..

ska räkna hur mycket jag har.s en får jag se vad jag gör.. medan jag ksrev det så donkade jag en tremanna al in med QJ mot A10 och AA vann..sen vann ajg en all in till mot en shortis.. 2900 nu.. ungefär det man börjar med

Edit: En person raise, en annan re raise och jag ställde in med 88. Han visar AK och min 88 får stå

Länk till kommentar

PokerStars Game #14705846617: Tournament #73676478, $10+$1 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2008/01/20 - 20:21:55 (ET)

Table '73676478 9' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: superbluff67 (1110 in chips)

Seat 2: fun4play (4671 in chips)

Seat 3: untamedghost (1422 in chips)

Seat 4: plessis215 (7275 in chips)

Seat 5: IfoolU (14650 in chips)

Seat 6: Gus_Herbert (14580 in chips)

Seat 7: billytk123 (1629 in chips)

Seat 8: Ballona King (8687 in chips)

Seat 9: Zegone (4445 in chips)

plessis215: posts small blind 75

IfoolU: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of SpadesQueen of Spades

Gus_Herbert: raises 330 to 480

billytk123: folds

Ballona King: folds

Zegone: folds

superbluff67: folds

fun4play: folds

untamedghost: raises 942 to 1422 and is all-in

plessis215: folds

IfoolU: calls 1272

Gus_Herbert: calls 942

*** FLOP *** 9 of Diamonds6 of Clubs4 of Diamonds

IfoolU: checks

Gus_Herbert: checks

*** TURN *** 9 of Diamonds6 of Clubs4 of DiamondsQueen of Hearts

IfoolU: bets 3000

Gus_Herbert: calls 3000

*** RIVER *** 9 of Diamonds6 of Clubs4 of DiamondsQueen of HeartsKing of Clubs

IfoolU: checks

Gus_Herbert: bets 10158 and is all-in

IfoolU: calls 10158

*** SHOW DOWN ***

Gus_Herbert: shows 6 of Spades6 of Diamonds (three of a kind, Sixes)

IfoolU: shows Ace of SpadesQueen of Spades (a pair of Queens)

Gus_Herbert said, "HERBINATED"

Gus_Herbert collected 26316 from side pot

untamedghost: shows 9 of ClubsJack of Hearts (a pair of Nines)

IfoolU said, "wow stupid of me"

Gus_Herbert collected 4341 from main pot

Gus_Herbert said, "HERBINATED"

Gus_Herbert said, "SO SCHOOLED"

Går riktigt bra i en MTT.. har mycket över.. då menar jag mer än dubbla. Den här jävla nollan har snackat om herbinated hela tiden.. och på river tänker jag inte ens när jag tar synen. Sen esr ni vad som händer

Har förlorat sammanlagt 300 dollar idag.. så jävla nice!!!!!!!!

är tiltad som fan nu... HUR FAN KUNDE JAG SYNA HANS ALL IN PÅ RIVER+ KAN NÅGON SNÄLLA FÖRKLARA DET?

EDIT: Sjukt tiltad när jag skrev allt det här.

Har tagit ut mina pengar från Everest och kommer att flyta vidare till ett nytt nätverk. Kommer inte att säga vilket men kommer att stanna där fram till minst sista Maj :-D. Notera att jag kommer stanna där oavsett vad som än händer. Just nu är det nätverket perfekt för mig. Kommer med all sannolikhet att flytta över hela min rulle dit så att jag bara spelar på ett ställe.

Länk till kommentar

Går riktigt bra i en MTT.. har mycket över.. då menar jag mer än dubbla. Den här jävla nollan har snackat om herbinated hela tiden.. och på river tänker jag inte ens när jag tar synen. Sen esr ni vad som händer

Har förlorat sammanlagt 300 dollar idag.. så jävla nice!!!!!!!!

är tiltad som fan nu... HUR FAN KUNDE JAG SYNA HANS ALL IN PÅ RIVER+ KAN NÅGON SNÄLLA FÖRKLARA DET?

ähh.. tog ut alla pengar från everest till mitt neteller konto... kommer med all sannolikhet att slänga in de pengarna i mitt bank konto.. börjar tröttna rejält på Poker.. vet att 300 dollar inte är något att lipa åt, något helt normalt. Det är inte pengarna jag är sur över.. utan faktumet att många här på forumet förvandlar lite pengar till mycket på några dagar. Klonkar turneringar för 10K+ från ingenstans.. skottar och lycka skotta dem upp till hur mycket som helst.

Så sitter man här och gungar fram och tillbaka mellan 1500 - 1900.

Ett alternativ är att jag tar neteller pengarna och slänger in dem på stars. Annars får jag helt enkelt ta in dem i bank kontot och spela för slantarna jag har kvar på svs vilket är 4700 kr...

Det är nog tilten som talar... men jag bryr mig inte.. jag orkar itne heller få någon kommentar om det här.. om jag verkligen var bra på Poker så hade jag vunnit så otroligt mycket mer än det jag har nu.. bara inse det

Man blir ingen gud på poker över en kväll det är bara att nöta vidare. Klarar du inte av det gör du rätt i att ta ut pengarna. Lycka till hur du än gör.

Länk till kommentar

Man blir ingen gud på poker över en kväll det är bara att nöta vidare. Klarar du inte av det gör du rätt i att ta ut pengarna. Lycka till hur du än gör.

Nej vet.. men det verkar vara så många som blir det :-(. Har ju pengar kvar på SvS som jag kommer spela för.

Kommer att komma back on track. Men får se... kommer att byta site det är hundra procent säker. Får se hur jag gör.

ty

Länk till kommentar

Tilten är helt borta.. ligger fortfarande 300 dollar bakåt men det påverkar mig inte det minsta just nu. Har hittat en ny site som jag är sjukt glad över.

Kommer att vara kvar här ett bra tag. Minst fram till sommaren.

Mer information om den nya sidan kommer senare, men de som är vassa kommer att lista ut direkt när klickar in på forumet :mrgreen:

Sedan så måste jag till mitt försvar säga att jag trodde jag låg 400 dollar minus:oops:, blev lite chockad när jag såg att det bara var 300 dollar. Det är små potatis.. sånt som händer. Varians + dåligt spel... i längden vinner jag, det är jag mer än säker på:mrgreen:

Länk till kommentar

• Skapa nytt...