Gå till innehåll

Bra hemförsäkring?


Waggho

Recommended Posts

Jag tänkte än en gång utnyttja den enorma kunskapsdatabank som medlemmarna på pf utgör.

 

Min flickvän har flyttat från mig då hon fått jobb på annat håll och tog då med sig sin hemförsäkring som jag har stått under. Nu bör jag alltså skaffa mig en egen sådan vilket känns som en oändligt trist uppgift som man gärna skjuter upp. Jag ser framför mig hur jag börjar googla lite på hemförsäkringar, hittar nån sida med en massa tråkig, kryptisk text och överväldigad av tristess stänger ner webbläsaren och öppnar ett pokerbord istället.

 

Så är det någon som vet nåt om hemförsäkringar och vilka som är vettiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa vad http://www.insplanet.com har att erbjuda. De samkör alla bolagen åt dig o letar rätt på det som är billigast o bäst efter dina behov. Bara att fylla i sitt telefonnummer på websidan så ringer de upp dig direkt.

 

Om du jobbar och är med i nått fackförbund brukar man annars kunna få förmånliga hemförsäkringar via dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att länsförsäkringar fungerar bra, har inte behövt använda försäkringen...

 

hur vet du då att dom är bra? billigt är inte = bra

brukar och är även så i försäkingsbranschen att billigt är crap.

 

vad det gäller insplanet så tar dom bara fram det billigaste bolaget för din del. men är det kravet så är insplanet.se nåt för dig.

 

som regel är det billigast att samla dina försäkringar på ett och samma ställe, dvs om du har en bilförsäkring hos ett bolag, så kolla hos dom vad en hemförsäkring kommer kosta, plus att din eventuella bilförsäkring kommer att bli billigare i det fallet...

 

//Försäkringsnissen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa vad http://www.insplanet.com har att erbjuda. De samkör alla bolagen åt dig o letar rätt på det som är billigast o bäst efter dina behov.

 

 

Nja det är inte säkert. Insplanet får mer betalt av vissa försäkringsbolag.

Så det är stor risk att säljaren på Insplanet väljer ut den försäkring som han/hon tjänar mest, vilket inte betyder att det är den billigaste för dig.

 

Jag skulle ta kontakt direkt med något av dom stora och mer seriösa försäkringsbolagen som t ex Länsförsäkringar, Trygg, If eller Folksam och sen som bossbaver säger samla allt på ett ställe för att på så sätt få ner premien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, när jag använde dem för drygt 2 år sen rekomenderade de mig Moderna Försäkringar och de var billigast, kollade själv i efterhand. Och OP skrev ju i sitt inlägg att han höll på att svimma av tristess bara han skrev in ordet "försäkringar" i google, så varför inte göra det enkelt för sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, en massa vettiga svar på en enda eftermiddag.

 

Är med i läkarförbundet, ska kolla om de har något bra erbjudande. Vad gäller billighet kontra kvalitet så är jag ganska nöjd med något enkelt, det viktigaste är ju att jag inte står helt utan skydd.

 

Hmm, nu när jag googlade lite (orkade bara en liten stund) börjar jag ifrågasätta om jag verkligen behöver en hemförsäkring? Vad jag förstod ingår dels försäkring av prylar i hemmet, dels nån slags olycksförsäkring, rättsskydd etc. Vad gäller saker jag äger så är nog min frack det mest värdefulla jag äger, den kostade 6k :). Om den mesta kostnaden går till att försäkra mina begagnade pinaler känns det ju lite onödigt. Finns det några vettiga alternativ som att teckna en separat olycksförsäkring etc eller är det lika bra att köpa hela paketet med hemförsäkring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...