Gå till innehåll

AA losar mot en fiskare pågrund av?


reto

Recommended Posts

NL Texas Hold'em Trny: 35776000 Level: 5 Blinds(150/300) - Thursday, September 27, 17:41:08 ET 2007

Table $10K Gtd Rebuy (1172054) Table #36 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ColdZice ( 5,250 )

Seat 2: XtraorDnary ( 3,774 )

Seat 3: bws123 ( 16,340 )

Seat 4: Novikov777 ( 6,560 )

Seat 5: rogge__ ( 10,950 )

Seat 6: mahomi ( 25,350 )

Seat 7: Mortimer357 ( 15,490 )

Seat 8: jugger555 ( 32,646 )

Seat 9: Holzauge111 ( 34,730 )

Seat 10: tommyrules ( 9,450 )

Trny: 35776000 Level: 5

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to rogge__ [ Ad Ah ]

rogge__ raises [900]

mahomi folds

Mortimer357 folds

jugger555 folds

Holzauge111 calls [900]

tommyrules folds

ColdZice folds

XtraorDnary is all-In [3,774]

bws123 folds

Novikov777 folds

rogge__ calls [2,874]

Holzauge111 calls [2,874]

** Dealing Flop ** [ Kc, 2h, 2c ]

rogge__ bets [2,700]

Holzauge111 calls [2,700]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

rogge__ is all-In [4,476]

Holzauge111 calls [4,476]

** Dealing River ** [ 8s ]

rogge__ shows [ Ad, Ah ]two pairs, Aces and Eights.

Holzauge111 shows [ 9c, Tc ]a flush, King high.

XtraorDnary shows [ 4h, 5h ]two pairs, Eights and Twos.

Holzauge111 wins 14,352 chips from side pot #1 with a flush, King high.

Holzauge111 wins 11,772 chips from the main pot with a flush, King high.

 

ja som ni ser sitter jag med AA och tänker ja 3 ggr bb är väll rätt att göra, en synar en lowstack ställer jag och han andra synar, jag tänkte om jag bara synar så kanske jag kan få ut mer pengar av den andra killen. sen på flop så bettar jag hårt för jag tänkte hmm kan man sitta på färgen men jag trodde han satt på kungen så jag betta som jag gjort istället för och ställa direkt.

var detta rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ofta allin preflop med aa.

visst blir det coinflips.

du vinner ofta ak och AQ.

(du måste träffa triss/stege eller färg)

 

man förlora många olika säät med aa

 

mest pågrund av korkat/dumt spel

 

:shock: Att Mr PitBulls pokerdikter och poesi inte renderat i en egen hyllningstrad e for mig ett stort mysterium! Far val styra upp en sjalv kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade i en sng igår Fick AA i latepos granne med knappen.."7 spelare vid borde" min stack 2900. hade kollat mannen som satt vid knappen och han var en agressiv spelare..hans stack 2700 så alla foldar fram till mig jag limpar "bb50" in i hopp om att han gör ett mistag och reisar.. vilket han gör med 400 :) fellan är satt tänkte jag sb foldar bb ALL IN 2500stack... Perfekt tänkte jag efter som dessa bråkat med varan tidigare... jag Allin och knappen allin... Jag visar AA "suprise" knappen JJ och bb QQ :mrgreen: floppen ger ingen nåt A på turn.. rest is history... Men vilket jävla gnäll det blev i chatten... hur kunde du limpa in med AA ???? det var gött!

 

turgubbe osv jävla fisk... när dom sharkscopat mig...

 

Idioter, tycker själv att det var ett genialt drag av mig men säkert skulle resultatet blivit det samma även ifall jag stoppat in 3ggr bb... "i detta fall"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker all-in på pre, varför? Det kommer ju bara skrämma bort Fi om inte fi har ett monster också. Dock finns det inget som direkt tyder på detta. Worst case typ 60% att vinna main pott och 77% att ev vinna sidopott. Klart att vi ska försöka få mer pengar in i potten och inte vara skitskraja för en flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade i en sng igår Fick AA i latepos granne med knappen.."7 spelare vid borde" min stack 2900. hade kollat mannen som satt vid knappen och han var en agressiv spelare..hans stack 2700 så alla foldar fram till mig jag limpar "bb50" in i hopp om att han gör ett mistag och reisar.. vilket han gör med 400 :) fellan är satt tänkte jag sb foldar bb ALL IN 2500stack... Perfekt tänkte jag efter som dessa bråkat med varan tidigare... jag Allin och knappen allin... Jag visar AA "suprise" knappen JJ och bb QQ :mrgreen: floppen ger ingen nåt A på turn.. rest is history... Men vilket jävla gnäll det blev i chatten... hur kunde du limpa in med AA ???? det var gött!

 

turgubbe osv jävla fisk... när dom sharkscopat mig...

 

Idioter, tycker själv att det var ett genialt drag av mig men säkert skulle resultatet blivit det samma även ifall jag stoppat in 3ggr bb... "i detta fall"

 

Sjukt briljant. Ska anamma detta genast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Efter re-raisen pre ska du ställa direkt av anledningarna:

 

A: AA står sig bättre mot få motståndare och du har definitivt tillräckligt med marker inne i potten även om FI1 viker sig.

 

B: Floppen kan lika gärna skrämma FI som att få honom att vilja trycka/syna sig allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter re-raisen pre ska du ställa direkt av anledningarna:

 

A: AA står sig bättre mot få motståndare och du har definitivt tillräckligt med marker inne i potten även om FI1 viker sig.

 

B: Floppen kan lika gärna skrämma FI som att få honom att vilja trycka/syna sig allin.

 

Om vi tror att motståndaren mer troligt kommer att lägga in mer pengar om vi synar mot om vi pushar så synar vi. Och om vi tror att motståndaren troligast lägger in mer pengar om vi pushar så pushar vi.

Ungefär så är det.

 

Man vill ha så många motståndare emot sig som möjligt när man har AA, inte så få som möjligt.

 

Standard tror jag är att syna före floppen i sådana här lägen med alla händer vi vill spela vidare. Funkar bra med balansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tror att motståndaren mer troligt kommer att lägga in mer pengar om vi synar mot om vi pushar så synar vi. Och om vi tror att motståndaren troligast lägger in mer pengar om vi pushar så pushar vi.

Ungefär så är det.

 

Man vill ha så många motståndare emot sig som möjligt när man har AA, inte så få som möjligt.

 

Standard tror jag är att syna före floppen i sådana här lägen med alla händer vi vill spela vidare. Funkar bra med balansen.

 

Håller med om att man gärna spelar allin pre mot många med AA, men stämmer det verkligen utan allin? Problemet är väl att AA blir ganska svårspelat ibland. Misstaget i den här handen på turn var ganska dyrt. Allin på floppen då kanske, men även där kan folk välja att syna enbart med 2-par och bättre.

Hur vill du spela AA efter floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man vill ha så många motståndare emot sig som möjligt när man har AA, inte så få som möjligt.

 

Jag vill flera motståndare mot mig med potentialhänder som lägre par och connectors (triss och stegchans). Med AA som bara blir en sämre favorit för varje FI som går med så vill jag behålla det stora övertaget och helst spela man mot man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se nåt fel i att limpa AA mot en motståndare som med stor sannolikhet kommar att raisa med vilka kort som helst, smart att syna fram till honom, dvs man laddar fiskkassen med bete och sen låter man fällan slå igen med stor kraft. Sen hade fiskarna bra händer denna gång och de blir såklart jettesuja för att de förlorar mot ett smart drag.

 

Du spelade helt rätt, fiskarna fick så de teg, lagfisken smakar alltid bäst, sen kan man lola dem i chatten också eller ett lite "ty" in da faze sitter som en smäck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...