Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Känns som om det är skitsamma hur dyra lånen är, hur hårda nypor lånehajen på CC har, eller hur gamla vänner man är, folk lånar fan pengar till å spela bort på poker.

De får skylla sig själva, man ska inte låna för å spela poker.

Postad

Jag har en viss förståelse och respekt för spelberoende, är medveten om att det är en sjukdom och att det är väldigt synd om människorna som fastnar i träsket.

Men tycker ändå att det är förjäävligt att dessa människor pissar ner det som för de flesta av oss är det roligaste vi vet och en hobby som är en central del i våra liv.

Men som Gdaily skriver, känns som att artikeln är mer riktad mot sms-lån än pokerberoende. Hur som helst är det dålig publicitet.

Postad

Men tycker ändå att det är förjäävligt att dessa människor pissar ner det som för de flesta av oss är det roligaste vi vet och en hobby som är en central del i våra liv.

Exakt. Men så har det alltid varit i Sverige så länge jag kan minnas: Problemmänniskorna, vare sig det gäller alkoholister, spelnarkomaner eller något annat har alltid fått vara normgivande och ska avgöra för oss alla andra vad som ska vara tillåtet eller ej och i vilken utformning.

Politiker och myndigheterna i Sverige har alltid resonerat så, ivrigt uppbackad och påhejat av (vänster)journalister

Postad

Jag fattar inte hur han kan ställa upp med namn och bild. Men eftersom han var dum nog att spela poker för lånade pengar så är han också dum nog att ställa upp i en sån intervju.

• 1 month later...