zeet Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 På aftonbladet nu: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article873489.ab Sms-lån och poker är ingen bra kombination. Citera
PUSH Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Spel aldrig för pengar du inte har råd att förlora... Citera
AAisking Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Känns som om det är skitsamma hur dyra lånen är, hur hårda nypor lånehajen på CC har, eller hur gamla vänner man är, folk lånar fan pengar till å spela bort på poker. De får skylla sig själva, man ska inte låna för å spela poker. Citera
Tottyville Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Gäsp gäsp. "Kändes som leksakspengar" "Vann i 3 år och förlorade allt på 3 dagar" MM anyone? För Gustav Sundgren slutade spelmissbruket och sms-lånen på behandlingshemmet Game Over i Linköping. lol Citera
Torsus Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag börjar bli trött på dessa återkommande "larmrapporter". Vad jag framför allt inte förstår är hur dessa spelmissbrukare har behov av att synas i media titt som tätt Citera
gdaily Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Det här borde väl snarare vara en hatkampanj mot SMS-lån än mot pokern... Citera
Partyjack Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag har en viss förståelse och respekt för spelberoende, är medveten om att det är en sjukdom och att det är väldigt synd om människorna som fastnar i träsket. Men tycker ändå att det är förjäävligt att dessa människor pissar ner det som för de flesta av oss är det roligaste vi vet och en hobby som är en central del i våra liv. Men som Gdaily skriver, känns som att artikeln är mer riktad mot sms-lån än pokerberoende. Hur som helst är det dålig publicitet. Citera
Torsus Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Men tycker ändå att det är förjäävligt att dessa människor pissar ner det som för de flesta av oss är det roligaste vi vet och en hobby som är en central del i våra liv. Exakt. Men så har det alltid varit i Sverige så länge jag kan minnas: Problemmänniskorna, vare sig det gäller alkoholister, spelnarkomaner eller något annat har alltid fått vara normgivande och ska avgöra för oss alla andra vad som ska vara tillåtet eller ej och i vilken utformning. Politiker och myndigheterna i Sverige har alltid resonerat så, ivrigt uppbackad och påhejat av (vänster)journalister Citera
DrRoland Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Sms-lån är ett smart sätt att på laglig väg låna ut pengar till folk som inte har råd att låna. Citera
armis Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag fattar inte hur han kan ställa upp med namn och bild. Men eftersom han var dum nog att spela poker för lånade pengar så är han också dum nog att ställa upp i en sån intervju. Citera
baller Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Han behövde snabba pengar, vika ut sig i Aftonbladet är det gamla sättet att få pengar. Citera
Nidson Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Han spelade för hundratusentals kronor. För att säkra ruljangsen började han ta mängder med sms-lån. Xpert Citera
Loveless Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Borde gå att lagstifta emot dålig kreditgivning. Typ att fogden inte behöver slösa kraft på att driva in dem. Citera
LilleKatt Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 "Spela aldrig för pengar du inte har råd att förlora". Om man följer den kommer man aldrig få ekonomiska problem. Det är idioti att spela för lånade pengar. Citera
Recommended Posts