Bootliner Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Jag har alltid (i a f i några år) vart en vinnande spelare på låga nivåer. Har länge multitablat och har på senaste månaderna börjat gå upp till 8 bord samtidigt. Det startade väldigt bra med 8tablingen, så jag trodde att NU har jag hittat det rätta! Men jag vet inte om det bara var en upswing. Dessförinnan (några månader) och fram till nu från att den möjliga upswingen startade har det gått skit. Tycker inte jag får nån bra action förutom om jag inte har set, har jag det jag tycker är en bra hand är jag oftast slagen. Dessutom är det kryddat med en grym mängd bad beats jag råkat ut för de sista månaderna. Är detta bara en tillfällig svacka eller vad kan ha hänt? Jag vet inte om jag ändrat mitt spel, men jag tycker själv inte det. Har motståndet även på låga nivåer (NL25) blivit bättre? Tyckte själv ett tag att motståndet var sämre på NL100 på party än på NL25 på betsson, men slutade med NL100 då min bad beat-streak även drabbade denna nivå, och det blev för dyrt att bli utdragen med triss i stort sett varje gång. Nu vet jag inte vad jag ska göra och det har gett en otrevlig känsla på något sätt. När jag satt mig vid borden de sista veckorna/månader/månaderna har jag haft känslan "jaha, nu ska vi se hur bad beatad jag blir i alla stora händer idag". Och det värsta är att det också händer varje gång. Vad betyder detta? Är mitt pokersjälvförtroende i botten? Är jag bara inne i en lång badbeatperiod? Jag har haft badbeatperioder förut men då har de hållt i sig i max några få veckor, nu har det pågått i minst nån/några månader. Det känns lite olustigt just nu i a f. Citera
sandis84 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Du kanske letar efter tillfällen att få bli bad beatad på, dvs när nån trycker mot ditt tvåpar så tänker du "jahopp, bad beatad igen, riggfan" och synar, när du tidigare hade analyserat fi och kommit fram att en syn var EV-. Om det inte är så, så inser du väl själv att du inte kommer fortsätta bli utdragen med monsterhänder i all oändlighet. Fast troligast är kanske att du har en vanlig downswing, spelar lite småtiltat och inbillar dig att du blir megautdragen hela tiden pga ditt selektiva minne. Citera
bigdwarf Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Inne i samma period som dig låter det som. Igår satt jag å skrev ner mina bad beats å kom fram till 13st som kostade mig 1700$ på NL100. Det är jbbigt att spela bra och ändå gå minus Citera
Bootliner Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 sandis> Det ligger nog något i det du säger. Jag har tiltat GRYMT lätt senaste tiden, inte något jag brukar göra. brukar faktiskt tycka att jag kan ta en kväll med bara utdragningar riktigt bra. Men nu har jag fått den där obehagliga känslan. "Ok, jag vet jag blir utdragen så en fold är lika bra, men jag trycker med bästa handen." Självklart skulle jag aldrig lägga en hand när jag vet jag har den bästa, men det är nåt som inte stämmer. Jag inser väl också att bad beats inte fortsätter för evigt, men samtidigt har jag blivit osäker om denna relativt "långa" (för mig) period har fått mig att ändra mitt spel utan att jag märkt det. Har också blivit osäker på vad som innebär en bra hand. Det jag menar är att jag påverkats så mycket av detta att jag tappat uppfattningen om spelet. Jag vet inte. Jag vet att jag kan spela, och det har gått bra väldigt länge (har aldrig gått konstant neråt på kontot, utan det har vart att spela upp till 3000 dollar, ta ut 2000, ha 1000 kvar, spela upp till 3000 ta ut, o s v). Men nu har jag fanimej legat i stort sett still i flera månader. Jag vet inte, vill nog bara höra att det kommer ändra sig, inne i downswing etc. Har insett mig själv också att syna ner fler händer än tidigare (t ex synar ner med lågt par på flera betar HU), får för mig "han sitter fan inte på ett högre par än mig denna gången heller o han har inte träffat en bräda som heter 499. Jag kommer inte ens ihåg hur jag spelade dessa situationer tidigare! Jobbigt... Citera
bigdwarf Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 sandis> Det ligger nog något i det du säger. Jag har tiltat GRYMT lätt senaste tiden, inte något jag brukar göra. brukar faktiskt tycka att jag kan ta en kväll med bara utdragningar riktigt bra. Men nu har jag fått den där obehagliga känslan. "Ok, jag vet jag blir utdragen så en fold är lika bra, men jag trycker med bästa handen." Självklart skulle jag aldrig lägga en hand när jag vet jag har den bästa, men det är nåt som inte stämmer. Jag inser väl också att bad beats inte fortsätter för evigt, men samtidigt har jag blivit osäker om denna relativt "långa" (för mig) period har fått mig att ändra mitt spel utan att jag märkt det.Har också blivit osäker på vad som innebär en bra hand. Det jag menar är att jag påverkats så mycket av detta att jag tappat uppfattningen om spelet. Jag vet inte. Jag vet att jag kan spela, och det har gått bra väldigt länge (har aldrig gått konstant neråt på kontot, utan det har vart att spela upp till 3000 dollar, ta ut 2000, ha 1000 kvar, spela upp till 3000 ta ut, o s v). Men nu har jag fanimej legat i stort sett still i flera månader. Jag vet inte, vill nog bara höra att det kommer ändra sig, inne i downswing etc. Har insett mig själv också att syna ner fler händer än tidigare (t ex synar ner med lågt par på flera betar HU), får för mig "han sitter fan inte på ett högre par än mig denna gången heller o han har inte träffat en bräda som heter 499. Jag kommer inte ens ihåg hur jag spelade dessa situationer tidigare! Jobbigt... Deja vu Citera
Pold Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 känner igen mig också har en breakeven period på 40k händer och det är rikigt jobbigt att spela om man spelar in nån bonus. Men somsagt 8 bord multitabling bäddar ju för swings, speciellt när alla bara blir bättre. Det bästa är nog att bara fortsätta nöta, inte göra några fancymoves osv Citera
Bootliner Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 känner igen mig också har en breakeven period på 40k händer och det är rikigt jobbigt att spela om man spelar in nån bonus. Men somsagt 8 bord multitabling bäddar ju för swings, speciellt när alla bara blir bättre. Det bästa är nog att bara fortsätta nöta, inte göra några fancymoves osv bäddar verkligen 8tabling för swings? jag är relativt loose/looseaggresive, och jag menar bara att 8tabling gör att jag spelar färre händer (har väldigt svårt att folda SC, AxS, PP etc pre). På ett sätt bäddar det ju självklart för swings, men för min spelstil tror jag egentligen att det borde vara en fördel åt det "tajta" hållet. Men samtidigt har du rätt. "fancymoves" är ju en av grejerna som gjort att det gått skit. När jag betar med bra drag på alla gator blir jag i stort sett alltid nersynad, när jag betar med bra händer blir jag oftast synad max en gata. Hur kan det komma sig? Det självklara svaret borde ju vara att man kan läsa min bet, men det tror jag inte man kan. Jag försöker få beten se likadana ut. Jag "hoppas" att det är så att i dessa betningar har motståndaren motsvarande vart bra/stark när jag haft drag och dålig/svag när jag haft en riktig hand. Igen blir jag osäker. Citera
Bootliner Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Jaha, så går man in igen. Första handen blir QJ med forced BB, checkar. Floppen gewr QJ7 två ruter. En kille betar, jag reraisar pot, han synar. pot ofarlig. jag satsar pot han reraisar allin, jag tänker "jaha, nu ska vi se". 77. självklart. Citera
Bootliner Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Jag lackar snart ur. Jag vet inte vad fan jag ska göra! Allt skiter sig hela tiden, är det bluff synar nån ner med mellanpar. Har jag nöten får jag inte en enda syn. O jag betar fanimej likadant hela jävla tiden. Jag är så jävla tilt att det ALDIRG går över! Jag låter troligen som en tiltad nybörjare. O jag börjar snart känna mig som en. Nu får det fanimej va nog annars tar jag ut BR o spelar aldrig poker mer någonsin. Citera
stackbrat Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag lackar snart ur. Jag vet inte vad fan jag ska göra! Allt skiter sig hela tiden, är det bluff synar nån ner med mellanpar. Har jag nöten får jag inte en enda syn. O jag betar fanimej likadant hela jävla tiden. Jag är så jävla tilt att det ALDIRG går över! Jag låter troligen som en tiltad nybörjare. O jag börjar snart känna mig som en. Nu får det fanimej va nog annars tar jag ut BR o spelar aldrig poker mer någonsin. Do it. Citera
Night Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 stackbrat Do it. Bra tips....... Citera
decoy Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 "Do it" kanske är lite väl drastiskt, men du bör absolut ta en paus från pokern. Läs någon god pokerbok, och försök analysera ditt spel. Citera
Tottyville Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 "Do it" kanske är lite väl drastiskt, men du bör absolut ta en paus från pokern. Läs någon god pokerbok, och försök analysera ditt spel. Handlar väl kanske om att man inte orkar läsa sådana här trådar dagarna i ända. Och när jag tänker efter så känns det inte drastiskt över huvud taget. Man borde som en normalbegåvad pokerspelare förstå att man kanske bör utveckla sitt spel lite mer... istället för att skylle på rivern och "dåliga" människor som jagar färg. Citera
Bootliner Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Handlar väl kanske om att man inte orkar läsa sådana här trådar dagarna i ända. Och när jag tänker efter så känns det inte drastiskt över huvud taget. Man borde som en normalbegåvad pokerspelare förstå att man kanske bör utveckla sitt spel lite mer... istället för att skylle på rivern och "dåliga" människor som jagar färg. Men läs inte tråden då!! Fruktansvärt osympatiskt och meningslöst inlägg. Och andra delen i ditt inlägg är inte bättre. Jag säger ju ATT jag blir utdragen i alla stora potter gång på gång. Däremot är nog förslaget med att ta paus och läsa/inte läsa en extra pokerbok ett konstruktivt och bra förslag. Har aldrig egentligen haft paus i pokern sen jag började spela online för ca 3-4 år sen, men det kanske vore bra på flera sätt. Citera
bomanski Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag har också erfarenhet av liknande månadslånga downswings, och det enda jag kan säga är: SÅ ÄR POKERN. Slumpen spelar en stor roll, och en downswing kan följas av ännu en downswing som följs av ännu en... ja du fattar. Finns inga regler eller lagar som säger hur länge en downswing kan hålla på, så bara att bita ihop. Gå ner i nivå, ta en paus, eller kämpa bara vidare. Se bara till att inte tilta, det är just tilten som kan göra en downswing till en KATASTROF. Annars brukar man kunna klara sig utan några enorma förluster, men visst är det tråkigt. Citera
Bootliner Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Du har helt rätt bomanski tror jag. Det svåra är ju just att inte tilta. Det bör väl tilläggas att jag faktiskt inte förlorat några betydliga summor sen denna långa period började, kanske bara några få % av BR. Däremot förlorar jag alla stora potter gång på gång. Antar att jag drar in en del småpotter som har vägt upp någorlunda fint. Sen hade jag faktiskt en dag för en vecka sen då jag plussade 3-4 inköp. Men det var nog också ända dagen på riiiktigt länge som jag överhuvudtaget gått plus (förutom några få dollar nån gång då o då). Citera
emiliyo Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Brasilien - Colombia 23:00 ikväll på Tv4Sport! missa inte Citera
maximuzz Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 samma har hänt mig, men du e nog bara i en svacka och du borde nog ta en paus för att inte bli för tiltad. Citera
Recommended Posts