mrghost Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 När ni spelar Kinapoker hur kör ni er betalning? Sitter ni med marker och för dem emellan er efter ni jämfört med en varandra? Eller har ni papper och penna och betalar av efteråt? Citera
Appel Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Jag är van att varje person får en viss färg, och att alla marker är värda lika mycket. Sen när spelet är slut köper man tillbaka sin egna färg. Om ens färg tar slut mitt i liret är det ju bara att köpa tillbaka marker av ngn av sina motspelare som har ens staplar. Citera
two_aces Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Kör också papper och penna. Däremot undrar jag om någon vet om och i så fall var man kan köra kinapoker på nätet. Jag har fått uppfattningen att det finns, men jag vet inte varifrån jag fått den. Citera
thefman Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Kör också papper och penna. Däremot undrar jag om någon vet om och i så fall var man kan köra kinapoker på nätet. Jag har fått uppfattningen att det finns, men jag vet inte varifrån jag fått den. också intresserad av detta Citera
KraxTheCrow Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Kör också papper och penna. Däremot undrar jag om någon vet om och i så fall var man kan köra kinapoker på nätet. Jag har fått uppfattningen att det finns, men jag vet inte varifrån jag fått den. Superior Poker. Ligger på nåt nätverk, kommer inte ihåg vilket. Så det finns väl fler skins om vill välja. Tyvärr är det fruktansvärt dålig trafik, men det är klart att om några börjar spela så kanske fler hakar på. Trafik föder trafik? Citera
eurythmech Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Jag föredrar att göra som Appel, men papper och penna går nästan lika bra. Citera
4queens Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Hur sker själva betalningen i kinapoker? När man väl spelat klart och man ska lämna över pengar? Ett ex. 10 kr per poäng. Spelare A: 100p Spelare B: 90p Spelare C: 70p Spelare D: 50p Vem ska nu spelare A få pengar av? Vem ska spelare D betala osv? Citera
-PK- Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Hur sker själva betalningen i kinapoker? När man väl spelat klart och man ska lämna över pengar? Ett ex. 10 kr per poäng. Spelare A: 100p Spelare B: 90p Spelare C: 70p Spelare D: 50p Vem ska nu spelare A få pengar av? Vem ska spelare D betala osv? Kör poängfördelning på +3, +1, -1, -3 varje omgång så blir det ganska simpelt med betalningen i efterhand. Citera
Z-Trobe Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Vi använder oss av marker för att hålla reda på betalningen. Dessa marker köper man in och sen är det bara att ge bort dom om någon tar poäng utav en. Sen när vi slutar så växlar man bara tillbaka sina marker mot pengar.... Citera
Dumstrut Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Kör poängfördelning på +3, +1, -1, -3 varje omgång så blir det ganska simpelt med betalningen i efterhand. Precis så och betala vid varje 25, 50 eller 100 poäng, lite beroende på insats. Citera
Recommended Posts