Gå till innehåll

3-beta


jaha81

Recommended Posts

  • 1 month later...

Aha, då hade jag nog också fått det lite om bakfoten:-)

 

Fast då har jag en fundering om en sak: något jag har lärt mig här är att lära mig se om nån har KK eller AA. Regeln lyder nåt i stil med att 2-bet före floppen=KK och 3-bet=AA...fast det borde väl isf heta 3-bet och 4-bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då hade jag nog också fått det lite om bakfoten:-)

 

Fast då har jag en fundering om en sak: något jag har lärt mig här är att lära mig se om nån har KK eller AA. Regeln lyder nåt i stil med att 2-bet före floppen=KK och 3-bet=AA...fast det borde väl isf heta 3-bet och 4-bet?

 

Aha, så om jag 3-betar preflop med QQ räknas det som en bluff alltså!

...vilket också innebär att en 3-bet preflop med AK är en semibluff...

 

 

(;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, så om jag 3-betar preflop med QQ räknas det som en bluff alltså!

...vilket också innebär att en 3-bet preflop med AK är en semibluff...

 

 

(;-) )

 

 

 

Eller också kanske dina QQ är överspelade? :shock: Fast man kanske inte ska lite för mycket på mig, men det har betalat sig för min del att följa den här principen, och alltså lägga mina KK mot motstånd.

Även om jag precis förlorade med AA mot Q4 (fyra inköp, all-in preflop) och var säker på att hon hade KK.8-)

 

Edit. kom precis på att sklansky säger att det egengligen bara är AK och KK man ska gå all-in med pre-flopp, AA kan man syna all-in med, men man förlorar värde om man går all-in och riskerar att tappa motspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då hade jag nog också fått det lite om bakfoten:-)

 

Fast då har jag en fundering om en sak: något jag har lärt mig här är att lära mig se om nån har KK eller AA. Regeln lyder nåt i stil med att 2-bet före floppen=KK och 3-bet=AA...fast det borde väl isf heta 3-bet och 4-bet?

 

:shock: Är du seriös? Om du är det har du mycket att lära om poker. Men funkar det för dig så är väl det bara att köra på i och för sig.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller också kanske dina QQ är överspelade? :shock: Fast man kanske inte ska lite för mycket på mig, men det har betalat sig för min del att följa den här principen, och alltså lägga mina KK mot motstånd.

Även om jag precis förlorade med AA mot Q4 (fyra inköp, all-in preflop) och var säker på att hon hade KK.8-)

 

Edit. kom precis på att sklansky säger att det egengligen bara är AK och KK man ska gå all-in med pre-flopp, AA kan man syna all-in med, men man förlorar värde om man går all-in och riskerar att tappa motspelarna.

 

Folda alldrig KK preflop om det inte rör sig om typ 400bb med monster read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda alldrig KK preflop om det inte rör sig om typ 400bb med monster read.

 

Om du sitter på knappen med KK, ett par stycken som limpar, en kille i mittposition pottar, en synar, du höjer, killen går all-in, killen som synade synar även detta och är inne. Du har ungefär halva stacken kvar (eller kanske mer?) och ser det här som ett givet tryckläge?

 

Borde det inte vara klart dåligt värde i att alltid gå all-in med KK=?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sitter på knappen med KK, ett par stycken som limpar, en kille i mittposition pottar, en synar, du höjer, killen går all-in, killen som synade synar även detta och är inne. Du har ungefär halva stacken kvar (eller kanske mer?) och ser det här som ett givet tryckläge?

 

Borde det inte vara klart dåligt värde i att alltid gå all-in med KK=?

 

I det där fallet har man ju finfina odds att dra ut OM man skulle vara slagen. Lätt all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...