Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad har FI för HD i detta läge? Tycker att syn/fold är mindre intressant i denna hand. FI spelar 19/16/4 på 600 händer. HERO spelar 16/13/4.

Vill inte ha kommentarer på hur jag själv spelar de olika gatorna.

** Game ID 1630384261 starting - 2007-09-23 23:19:37

** Rovaniemi [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Eton sitting in seat 1 with $120.25 [Dealer]

- HERO sitting in seat 2 with $239.46

- MickMac sitting in seat 3 with $19.14

- saiff sitting in seat 4 with $96.50

- Henkenn sitting in seat 5 with $25.70

- Socre_ sitting in seat 6 with $194.11

HERO posted the small blind - $0.50

MickMac posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 3 of Diamonds, 3 of Clubs

saiff folded

Henkenn folded

Socre_ raised - $4.00

Eton folded

HERO called - $4.00

MickMac folded

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 3 of Spades, Queen of Spades

HERO checked

Socre_ bet - $6.00

HERO raised - $15.00

Socre_ called - $15.00

** Dealing the turn: King of Spades

HERO bet - $20.00

Socre_ raised - $57.00

HERO called - $57.00

** Dealing the river: 5 of Clubs

HERO checked

Socre_ went all-in - $118.11

Postad

Du måste lägga där.. finns inte många händer du slår.. alla möjliga drag sätts ju på turn. Du spelar den dock sjukt vekt och med tanke på stackdjupen måste du raisa mer på flop och betta mycket mer på turn. Tänk på att du vill ha betalt för din hand och vill göra det dyrt för honom att sätta sina potentiella drag. Nu är turnkortet det sämsta möjliga så jag hade raisat till ca 25 på flopen och saktar ner på turn (checksynat för kåkouts).

Postad
Luft och KQ.

Känns väl rätt ologiskt av FI att ställa med KQ. Blir ju då knappast ett värdebet från hans sida eftersom OM han får syn så är det bara av bättre händer. Det är ju inte så att jag synar ner med AK.

Postad

Slår bara luft som sagt..

Sen så behöver du nog ha kommentarer på ditt spel i handen i allmänhet annars med. Vet inte varför du är så arrogant så att du inte vill höra det.

** Game ID 1630384261 starting - 2007-09-23 23:19:37

** Rovaniemi [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Eton sitting in seat 1 with $120.25 [Dealer]

- HERO sitting in seat 2 with $239.46

- MickMac sitting in seat 3 with $19.14

- saiff sitting in seat 4 with $96.50

- Henkenn sitting in seat 5 with $25.70

- Socre_ sitting in seat 6 with $194.11

HERO posted the small blind - $0.50

MickMac posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 3 of Diamonds, 3 of Clubs

saiff folded

Henkenn folded

Socre_ raised - $4.00

Eton folded

HERO called - $4.00 FOLD - Syna med ett lågt pocketpar ur poss här är inte speciellt bra.

MickMac folded

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 3 of Spades, Queen of Spades

HERO checked

Socre_ bet - $6.00

HERO raised - $15.00 RAISE $20-$24 - Check/raise är rätt. Men du behöver få in mer på en så dragig flop.

Socre_ called - $15.00

** Dealing the turn: King of Spades

HERO bet - $20.00 BET $30 - Som spelad så måste du betta mer när färgen sitter här.

Socre_ raised - $57.00

HERO called - $57.00 CALL - Här är en av anledningarna till att jag vill ha fått in mer pengar. Vill helt enkelt inte kunna bli bluffad i det här läget.

** Dealing the river: 5 of Clubs

HERO checked

Socre_ went all-in - $118.11

HERO FOLD - Vi slår ingenting förutom en bluff, som är högst osannolikt.

Postad
Ehh? Vad är det som gör dem så kassa då?

För att man är ur poss och fi har intiativet. Oträffat är den skitsvår att spela. Väljer jag att spela den i det här läget så trebettar jag den pre garanterat.

Postad
För att man är ur poss och fi har intiativet. Oträffat är den skitsvår att spela. Väljer jag att spela den i det här läget så trebettar jag den pre garanterat.
Ok. Jag 3bettar väldigt sällan låga par OOP, ser mer värde i att bara syna. Tycker det är mer jobbigt att spela låga par i en 3bettad pott OOP. Tycker det är väldigt standard att syna låga par OOP, och lär nog inte vara ensam om att tycka det. Speciellt på en nivå som nl100.
Postad
Eller så bluffar man ibland också... Vem har sagt att vi c/f vid varje miss?

Jo, men det är ju just här som dom blir så svåra att spela OP om man inte 3-betat pre som sorkenkk beskriver. 3-betar du pre öppnar du för många fler möjligheter att vinna potten post plus att potten är större.

FR däremot är det däremot limp alt. fold imo.

Postad

Jag antar att Sorken spelar högre än NL100 då hans resonemang blir mer relavanta. På lägre nivåer är dock en had som 33 en had som vi varken vill 3betta eller folda pre med anledningen att Fi förmodligen kommer folda en hel del händer som kommer betala av postflop om vi 3bettar plus att vi enkelt kan balansera upp med lead eller c/r på floppen missat. Summasummarum finns det långt bättre händer att både folda och 3betta än 33.

Postad
Ja syna för att träffa set är nog väldigt lönande i längden..

Det är otroligt lönande. Faktum är att många av de största pottarna som man vinner kommer från låga par som träffar set med Ess lr K på brädan.

Soren, det förvånar mig att du inte kan din statistik och implicita odds.

Man träffar set en gång på åtta vilket oftast ger en implicita odds att syna pre.

Med tanke på att trissen är väl dold när den träffar är set med låga pp en av de säkraste moneymakers som finns inom NLH.

Det resonemang du för är väl bäst lämpad för turneringspoker med grunda stackar på runt 20-25 BB där man inte kan pusha med låga PP och inte heller har implicita att syna, men i CG så gör man tjänstefel om man inte synar för 5-10% av sin stack pre.

Postad
Jo, men det är ju just här som dom blir så svåra att spela OP om man inte 3-betat pre som sorkenkk beskriver. 3-betar du pre öppnar du för många fler möjligheter att vinna potten post plus att potten är större.

FL däremot är det däremot limp alt. fold imo.

Som standardspel har vi noll anledning att spela vidare handen öht med 33 utan träff mot en preflopraiser. Vi spelar den för setvärde endast.