_zed_ Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Här är ytterligare en hand som jag skulle vilja ha feedback på. Fi är 35/22/3 efter ca 80 händer. 200 NL Texas Hold'em - Wednesday, Sep 19, 18:46:56 ET 2007 Table Britta 7 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: namo66 ( 376.29 ) Seat 2: _zed_ ( 618.2 ) Seat 3: nejdis ( 147.35 ) Seat 4: Joelarash ( 443 ) Seat 5: Hellbetter ( 380 ) Hellbetter posts small blind [1]. namo66 posts big blind [2]. ** Dealing down cards ** Dealt to _zed_ [ ] _zed_ raises [8]. nejdis folds. Joelarash folds. Hellbetter calls [7]. namo66 folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] Hellbetter checks. _zed_ bets [16]. Hellbetter raises [58]. _zed_ ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bafucin Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Den foldar jag ganska så snabbt, är ju inte ens säkert att ett ruter hjäler dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 mhmm, blir tvungen å folda där, ett alternativ som egentligen är rätt ok med era stora stackar är check-syn (mot aggro fi lär han nog bluffa åtminstonde en gång) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 släng Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Jag foldar nog där jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Ganska enkel fold i min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Foldar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2007 Ja, det var nog en enkel fold där egentligen, det är förstås oerhört svårt att veta hur vår hand står sig där. Iom att jag såg honom som aggro tänkte jag att han kan checkhöja med ganska mycket här, typ AQ/KQ, 2par, set, steg/färgdrag, och vi ligger efter mot det mesta, men min erfarenhet av 1/2kr är att detta spel oftast görs med drag. Jag tog synen i alla fall. ** Dealing Flop ** [ , , ] Hellbetter checks. _zed_ bets [16]. Hellbetter raises [58]. _zed_ calls [42]. ** Dealing Turn ** [ ] Hellbetter bets [78]. _zed_ ??? Vi settar och leder nu mot allt utom färdig färg+en (lite långsökt?) stege med T8. QQ antar jag att han 3bettat med sina stats. Han bettar ut igen - vad göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 tja, syn igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Ställ in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Syn är ju snuskigt dåligt. Har han färdig färg här får du betala, det är bara trycka in degen, ska han dra ska han dra dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Pushar vi kommer fi sätta oss på en färdig färg och kommer antaglig själv bara att syna om han själv har just en färdig färg. Bättre då att syna och ge sken av att jaga tror jag. Faller det en ruter på riven tycker jag bara vi synar ner om fi betar om det inte gör det kan vi lika gärna ev pusha på rivern lite beroende på vad fi gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2007 Jag vet inte vad som är bäst, syn eller push. Men det bara kändes som att det var mer troligt att han drog efter färg eller var rädd för färgdraget när han checkraisade floppen, så jag valde att ställa, rätt eller fel. ** Dealing Turn ** [ ] Hellbetter bets [78]. _zed_ is all-In. Hellbetter is all-In. ** Dealing River ** [ ] _zed_ shows [ , ] a flush, ace high. Hellbetter shows [ , ] two pairs, queens and nines. _zed_ wins 238.2 from side pot#1 with a flush, ace high. _zed_ wins 747 from the main pot with a flush, ace high. Han kräktes över min dåliga floppsyn i chatten, och det hade han väl kanske rätt i, men hans turnsyn tycker jag ändå var steget värre... Tack för alla synpunkter. Folda flopp alltså, sen är nog ställ eller syn på turn mycket beroende på magkänslan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Självklart turnställ- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Han kräktes över min dåliga floppsyn i chatten, och det hade han väl kanske rätt i, men hans turnsyn tycker jag ändå var steget värre... Inte visste jag att det mot mig du spelade handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Ang turnsynen så är den hemskt read och historyberoende, därav varken bra eller dålig i vakuum. EDIT: Så dryg är jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2007 Ang turnsynen så är den hemskt read och historyberoende, därav varken bra eller dålig i vakuum. Har inte så lång historia med Fi och jag tror definitivt inte jag har någon bluff-image. Frågan är vad en normal spelare ställer med där som han slår? Är väl i princip bara en bluff... Möjligtvis AdQx, men det känns lite väl aggro? Sen vet man ju inte om han ser mig som "normal" iofs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2007 Inte visste jag att det mot mig du spelade handen Hehe, ja, jag har förstått att du har lite svårt att hålla dig från chatten ibland även om jag inte upplevt det själv Men om man ser till era namn så håller du väl till på den andra planhalvan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Inte visste jag att det mot mig du spelade handen Haha nej men det var mot mig =) Var jag verkligen så dampig i chatten? Tycker inte jag brukar vara sååå lack Såhär i efterhand (var ju ett bra tag sedan...) så är mitt turnspel ganska kasst men kanske var tiltad då, vem vet.. Även ditt flopspel är ganska uselt enligt mig hehe.. Gammalt nick på SvS btw.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
corgi Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Har du synat flopp och sätter trissen så måste du pusha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 fan va nitiga alla är Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 fan va nitiga alla är ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rabbhit Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Jag vet inte vad som är bäst, syn eller push. Men det bara kändes som att det var mer troligt att han drog efter färg eller var rädd för färgdraget när han checkraisade floppen, så jag valde att ställa, rätt eller fel. ** Dealing Turn ** [ ] Hellbetter bets [78]. _zed_ is all-In. Hellbetter is all-In. ** Dealing River ** [ ] _zed_ shows [ , ] a flush, ace high. Hellbetter shows [ , ] two pairs, queens and nines. _zed_ wins 238.2 from side pot#1 with a flush, ace high. _zed_ wins 747 from the main pot with a flush, ace high. Han kräktes över min dåliga floppsyn i chatten, och det hade han väl kanske rätt i, men hans turnsyn tycker jag ändå var steget värre... Tack för alla synpunkter. Folda flopp alltså, sen är nog ställ eller syn på turn mycket beroende på magkänslan. Nja jag skulle inte på rak arm säga att hans turnsyn är steget värre. Som i alla handanalyser saknas dina egna stats. Vi vet hans, men om du sitter med 50/25 så förstår jag hans spel. Om man anger motståndarens statistik är din egen lika viktig i en analys. Hur som helst. Han får 2.22 i odds på sin syn, vilket inte är helt illa, jag tror han leder här tillräckligt ofta för att en syn ska vara +ev, så nej, håller inte med, hans turn syn är ok ur min synpunkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts