Gå till innehåll

anti poker tracker


kompiserik

Recommended Posts

Nej, eftersom som statistiken tas ifrån klienten och införs till programmet, så skulle hacking eller dylikt krävas och sånt är inte lagligt eller moraliskt accepterat bland pokerspelare.

 

Sedan skulle det inte hjälpa extremt mycket heller för den delen eftersom alla inte använder PokerTracker som statistikprogram, finns hundratal liknande program och även de som har nästan lika många användare som PokerTracker, t ex PokerOffice.

 

Det bästa är att använda statisken som du givit till dem emot dem, det fungerar utmärkt när man grindar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ett sådant program skulle bryta mot en hel del lagar. Bättre isåfall att köra lobbying mot klienterna att spara HH på datorn men att de anonymiserar dem (dvs ändrar namnen till Hero och seat 1-9 t.ex.). Då kan man fortfarande använda PT till personlig utveckling genom att titta över händer som man spelat dåligt/bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ett sådant program skulle bryta mot en hel del lagar. Bättre isåfall att köra lobbying mot klienterna att spara HH på datorn men att de anonymiserar dem (dvs ändrar namnen till Hero och seat 1-9 t.ex.). Då kan man fortfarande använda PT till personlig utveckling genom att titta över händer som man spelat dåligt/bra.

skulle inte ändra nånting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det skulle göra användandet av gt+ och liknande ordentligt mycket svårare, eller för att vara mer exakt, de skulle inte kunna använda sig av informationen i PT-databasen eftersom den har tiotusentalts händer registrerade på användaren "seat 1" och ingen möjlighet att skilja de olika spelarna som suttit i den stolen åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det skulle göra användandet av gt+ och liknande ordentligt mycket svårare, eller för att vara mer exakt, de skulle inte kunna använda sig av informationen i PT-databasen eftersom den har tiotusentalts händer registrerade på användaren "seat 1" och ingen möjlighet att skilja de olika spelarna som suttit i den stolen åt.

Tänk ett steg längre. Om du via din dator får informationen om identiteten (nicket) på en spelare som gör ett givet spel så kan du hoppa upp och sätta dig på att den informatioen kan samlas in i ett program. Det enda sättet att motverka detta är att göra spelet HELT anonymt, dvs att det överallt på din skärm endast står "seat 1" osv, och det är ju knappast troligt att det blir så. Det är ju trots allt poker vi spelar.

 

edit: och även i detta fall skulle givetvis informationen om hur "seat 1" har spelat sessionen samlas in i något program, men den informationen skulle såklart inte gå att återanvända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa vore om man kunde få ändra sitt screenname typ en gång om dagen eller veckan eller så. Enkelt och bra. Och löser alla problem, de som vill ha "status" i form av att kännas igen får det, de som vill vara mer anonyma kan vara det (utan att starta nya konton hela tiden) och PT kan användas för egen utveckling men inte för datamining om motspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa vore om man kunde få ändra sitt screenname typ en gång om dagen eller veckan eller så. Enkelt och bra. Och löser alla problem, de som vill ha "status" i form av att kännas igen får det, de som vill vara mer anonyma kan vara det (utan att starta nya konton hela tiden) och PT kan användas för egen utveckling men inte för datamining om motspelarna.

 

smart där glenn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa vore om man kunde få ändra sitt screenname typ en gång om dagen eller veckan eller så. Enkelt och bra. Och löser alla problem, de som vill ha "status" i form av att kännas igen får det, de som vill vara mer anonyma kan vara det (utan att starta nya konton hela tiden) och PT kan användas för egen utveckling men inte för datamining om motspelarna.

 

Hemsk idé. Ska man då inte få användning för alla notes man har skrivit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemsk idé. Ska man då inte få användning för alla notes man har skrivit?
Notes är dåligt för pokerns utveckling (PT är värre). Allt som gör den bättre spelaren bättre på den dåligas ska bekämpas.

 

Nä inför fyrfärgskortlek som standard, och ta bort notes (som bara bra spelare använder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notes är dåligt för pokerns utveckling (PT är värre). Allt som gör den bättre spelaren bättre på den dåligas ska bekämpas.

 

Nä inför fyrfärgskortlek som standard, och ta bort notes (som bara bra spelare använder).

 

Kom igen, notefunktionen är där lättillgänglig för alla. Det är en viktig del av poker att komma ihåg hur olika spelare spelar och anpassa sig till det. Ska alla sitta med papperpåsar på huvudet live också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen, notefunktionen är där lättillgänglig för alla. Det är en viktig del av poker att komma ihåg hur olika spelare spelar och anpassa sig till det. Ska alla sitta med papperpåsar på huvudet live också?
Hur ofta ser du livespelare sitta med papper och penna och anteckna motspelarna? Eller så att säga kräva att motspelarna ska ha en papperslapp i fickan där du kan skriva upp hur de spelar.

 

Som du skriver, det är väl din uppgift att komma ihåg det själv (exempelvis papper och penna eller excel framför datorn). Klienterna ska inte hjälpa till i detta avseende i alla fall.

 

Även om jag själv använder notes, så vore det bättre om det inte fanns, Och inte PT och liknande program fanns, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta ser du livespelare sitta med papper och penna och anteckna motspelarna? Eller så att säga kräva att motspelarna ska ha en papperslapp i fickan där du kan skriva upp hur de spelar.

 

Som du skriver, det är väl din uppgift att komma ihåg det själv (exempelvis papper och penna eller excel framför datorn). Klienterna ska inte hjälpa till i detta avseende i alla fall.

 

Även om jag själv använder notes, så vore det bättre om det inte fanns, Och inte PT och liknande program fanns, osv.

 

Även om livespelarna inte fysiskt tar notes så kommer de ju ihåg hur motståndarna spelar. Om man får byta nick varje dag blir det ju omöjligt att veta särskilt mycket om spelarna. Detta skulle mest bli förvirrande, leda till en sjuk gissningslek bland regulars och att fisken blev ännu mer förvirrad än övriga. Fisken spelar poker för att det är kul, inte för att bli förvirrad och slutar därmed.

 

Det är ju inte svårt att ta notes. Om man skulle ta bort notefunktionen så skulle i alla fall jag ta egna notes medan semifiskarna inte skulle ta några notes alls. Jag ser inte hur detta skulle gynna fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, semifisk som jag tar inte notes, framförallt inte notes som ger något. För det andra, en fisk som jag som bara spelar för att det är kul lägger inte användarnamn på minnet så om alla regulars byter namn stup i kvarten skulle inte ens märkas.

 

Däremot skulle det vara mer rättvist om jag kunde se andras notes på mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, semifisk som jag tar inte notes, framförallt inte notes som ger något. För det andra, en fisk som jag som bara spelar för att det är kul lägger inte användarnamn på minnet så om alla regulars byter namn stup i kvarten skulle inte ens märkas.

 

Däremot skulle det vara mer rättvist om jag kunde se andras notes på mig. :D

 

Vår definition på fisk är kanske lite olika. Vissa fiskar lägger ens namn på minnet i alla fall, dom trevliga brukar hälsa och dom otrevliga brukar gnälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa vore om man kunde få ändra sitt screenname typ en gång om dagen eller veckan eller så. Enkelt och bra. Och löser alla problem, de som vill ha "status" i form av att kännas igen får det, de som vill vara mer anonyma kan vara det (utan att starta nya konton hela tiden) och PT kan användas för egen utveckling men inte för datamining om motspelarna.

 

 

Bra idee. Hade ju fungerat som en sorts anti poker tracker som hade hjälpt alla som inte använder sig av PT. För övrigt anser jag att all scanning av motståndarna där man använder sig av program förstör spelet. Har provat att växla nivåer och aggressivitet för att ge förvirrande statistik, även provat program själv men slutat då det känns som att de inte utvecklar mig som spelare utan tar bort min förmåga att själv bedöma motståndarnas händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idee. Hade ju fungerat som en sorts anti poker tracker som hade hjälpt alla som inte använder sig av PT. För övrigt anser jag att all scanning av motståndarna där man använder sig av program förstör spelet. Har provat att växla nivåer och aggressivitet för att ge förvirrande statistik, även provat program själv men slutat då det känns som att de inte utvecklar mig som spelare utan tar bort min förmåga att själv bedöma motståndarnas händer.

 

Tror du överskattar vikten av informationen som PT ger. Största edgen med dessa program är att de ger spelaren möjlighet att spela på fler bord, vilket gillas av spelbolagen då de får in mer pengar. En spelare som mig själv däremot som bara spelar ett eller två bord åt gången ger programmet som du säger inte speciellt mycket mer information än den jag kan snappa upp själv ändå.

Att anpassa sitt eget spel efter att fi eventuellt kan sitta med ett sådant program eller ej låter ju lite dumt däremot, speciellt om ditt spel endast går ut på att förstöra hans information om dig och inte för att vinna så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...