eurythmech Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Jag är förkyld och orkar inte spela, i varje fall inte nu. Alltså klipper jag i musik. En stor tävling väntar. Vi får se hur många nya och spännande moment den kommer att innehålla. Jag planerar medan jag klipper. Gogogogogogoggooggogogogogogogogo me!!!!!!!cos 1/x, x => statsskulden Citera
eurythmech Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Hmmm Ettan till trean får välja mellan $10 på Stars eller en MS Paint av valfritt objekt. Citera
Bluwajt Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Lär bli intressant Vill btw ha ett porträtt av gdaily framför datorn i 1280x1024 om jag vinner. Citera
Juggler Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Coolt, var för länge sen det kom några konstverk från dig. Citera
devalanteriel Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Cool, om jag kan få en gravsten från dig varje gång någon av oss postar ett musikquiz kommer jag snart att ha en hel kyrkogård! Citera
Pey Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Detta ses fram emot. Någon ETA? Citera
Andrew_W Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Åh, skoj! Jag tänker på den här tävlingen lite som en ekonomisk investering. Jag känner nämligen på mig att dina konstverk kan komma att bli dyrgripar i framtiden. Citera
Gäst Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Har du någonsin orkat spela? När spelade du onlinepoker senast, 2006? Citera
Goatse Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Den här skiten är som en drog. Ändå tänker jag deltaga. Varför fick jag ingen Mspaint när jag vann din förra tävling (och var den enda deltagaren)? Citera
eurythmech Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Liten krispaus just nu. Noterar att det finns information kvar i mp3-filerna om vad låtarna (och ibland artisten) heter. Jag har alltså markerat och sedan klistrat in i ny fil i Goldwave. Sedan sparat som mp3. Nu är det så att nio av introna jag gjort hittills innehåller den här informationen Någon som har några tips? Detta ses fram emot. Någon ETA? Vi får se när krissituationen löser sig. Öht är jag dålig på att hålla deadlines, men siktar på att få upp det här i morgon. Åh, skoj! Jag tänker på den här tävlingen lite som en ekonomisk investering. Jag känner nämligen på mig att dina konstverk kan komma att bli dyrgripar i framtiden. Jag ser hellre att mitt skapande tillhör alla eller ingen. Fnys! Har du någonsin orkat spela? När spelade du onlinepoker senast, 2006? Jag har faktiskt spela flera grytor den här månaden! Den här skiten är som en drog. Ändå tänker jag deltaga. Varför fick jag ingen Mspaint när jag vann din förra tävling (och var den enda deltagaren)? Vad var det för en tävling? Citera
devalanteriel Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 ID3-taggar kan väl ungefär alla program editera? Winamp, t.ex. Citera
eurythmech Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Oh, jo jag förstår hur jag plockar bort dem, jag var mer konfundersam över varför taggarna sparas när jag sparar om ljudspåret som en ny fil. edit: lol jag skrev konfundersam på allvar...jag som mobbade ett ex för det i flera år. Är det därför jag är singel? Citera
manshora Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Oh, jo jag förstår hur jag plockar bort dem, jag var mer konfundersam över varför taggarna sparas när jag sparar om ljudspåret som en ny fil. edit: lol jag skrev konfundersam på allvar...jag som mobbade ett ex för det i flera år. Är det därför jag är singel? blev samma för mig, fick klicka ur ID3-taggarna i winamp Citera
Goatse Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Vad var det för en tävling? Misfits-quizen Citera
eurythmech Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Men den fick jag ju flera svar på. Minns t.ex att Albert fick 0 poäng. Citera
Goatse Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Jahaja, men du skrev aldrig ut resultaten i tråden http://pokerforum.nu/forum/off-topic/35383-introtaevling-tema-misfits.html Citera
eurythmech Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Jajemän, det är dags att köra nu. Det här blev inte riktigt så stort som jag hade tänkt först, fick slopa en regel... 60 låtar är det i varje fall. Givetvis svarar vi bara i pm, svar här i tråden medför fjorton veckors gulag. Man tillåts svara en gång, och endast en gång. Så lyssna och tänk verkligen igenom innan du skickar in dina svar. Då quizzen är så pass stor ger jag tävlingen en hel vecka. Midnatt mellan onsdag och torsdag nästa vecka är deadline. 60 låtar alltså, försökte blanda enkelt och väldigt svårt. Inga av artisterna ska i vart fall vara särskilt obskyra. Rätt mycket välkänt. Ingen artist förekommer mer än en gång. Poängräkning: Varje rätt låtnamn ger 1p Rätt namn på artist ger 1p Har man rätt på både låtnamn och artist ger det 3p Extrapoäng: Vissa låtar är covers. Jag säger inte hur många, eller ens på ett ungefär hur många. Skriv i ditt svar en liten parentes med originalartistens namn på en låt som du säger är en cover. 2p för korrekt utpekad cover. -1p för felaktigt påstående. Detta gäller såväl om låten är en originalversion eller om man angett fel originalartist i det fall att låten är en cover. Dessutom vill jag att ni gissar på följande: Vilken låt är äldst? Vilken låt är nyast? Vilken låt är lättast respektive svårast? (Dvs, vilken låt har folk sammanlagt plockat minst respektive flest poäng på. Exklusive eventuella coverpoäng). Samtliga dessa fyra frågor ger 3p vid rätt svar. Dessutom ges 1p om man är ensam med att ta 3p på en låt (exklusive coverpoäng). Alltså: Rätt låtnamn 1p Rätt artist 1p Rätt båda 1p Rätt på cover 2p Fel på cover -1p Rätt äldsta 3p Rätt nyaste 3p Rätt lättaste 3p Rätt svåraste 3p Ensam att klara 1p Frågor på det? Ja just det, här kommer länken: http://www.megaupload.com/se/?d=CS5W4TUY Citera
Johnny Blade Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Oj, det var ett seriöst upplägg! Men det är ju kul förstås, hoppas att jag kan lite låtar nu bara... Citera
Pey Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Roligt värre! Vilken festlig morgon, först Mourinho och nu detta. Citera
manshora Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 det började bra med 10 låtar i rad jag aldrig hört 11 är dock underbar. men en fråga, dom som är covers. man behöver inte ange rätt artist då? alltså cover artisten. utan man behöver endast ange orginal artisten typ Orginal artist - Låtnamn (cover) har jag uppfattat det rätt? Citera
eurythmech Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Postad 20 September , 2007 Korrekt, man kan få coverpoäng utan att veta vem som gjort covern. Citera
eurythmech Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Postad 20 September , 2007 Eller alltså...så här. Säg att jag har med Nisse Kluppo med låten "Farsot". Du känner inte till Nisse Kluppo, men känner igen låten. Du vet att Gunnar GG gjort "Farsot" i original. Då svarar du 61. - Farsot (Gunnar GG) Citera
manshora Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 aha, okej. det är inte några extra poäng om man vet vem cover artisten är? gjorde en snabb genomlyssning, rörde sig väl om ca 15 låtar som jag kunnde, alla oldies typ och 11an då får se när man har tid att skriva ner dom Citera
Recommended Posts