Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-50134419-1

played at "Palm Springs" for USD TC from 2007-09-19 01:38 until 2007-09-19 01:39

Seat 1: Franstar01 ($1,500 in chips)

Seat 2: kinugy ($1,500 in chips)

Seat 3: aedificium ($1,500 in chips)

Seat 4: cricchetto ($1,500 in chips)

Seat 5: Hero (JH, AS) ($1,500 in chips)

Seat 6: nadia_72 ($1,500 in chips)

Seat 7: Moyser1 ($1,500 in chips)

Seat 8: Ten of Clubs ($1,500 in chips)

Seat 9: John.Matrix ($1,500 in chips)

Seat 10: gina0073 ($1,500 in chips)

aedificium posts blind ($10), cricchetto posts blind ($20).

PRE-FLOP

Hero calls $20, nadia_72 calls $20, Moyser1 folds, Ten of Clubs folds, John.Matrix folds, gina0073 folds, Franstar01 calls $20, kinugy folds, aedificium calls $10, cricchetto checks.

FLOP [board cards: 9D,8H,JS ]

aedificium checks, cricchetto checks, Hero bets $100, nadia_72 folds, Franstar01 bets $300, aedificium folds, cricchetto folds, Hero??

Postad

AJs kan jag tänka mig att limpa om det är vekt preflop som det brukar vara på dessa nivåer, men då för att träffa stege, top2 eller färg. Som TP (speciellt med denna brädan och den action som varit) är det en jättelätt fold.

Postad
AJs kan jag tänka mig att limpa om det är vekt preflop som det brukar vara på dessa nivåer, men då för att träffa stege, top2 eller färg. Som TP (speciellt med denna brädan och den action som varit) är det en jättelätt fold.

Håller helt med ang AJs.

Postad

Jag kan spela AJ tidigt i en sng på $11/sng... men då ska jag inte sitta UTG och det ska vara +2 limpare före mig. (så jag vet att jag får betalt sen)

På den här floppen och med så mycket action/miniraisar är du slagen. 2par/triss/stege... Som läget är nu foldar jag.

Postad
Jag hade checkat floppen istället för att betta ut, för att sedan ta beslut vid eventuell bet. Jag antar att motståndaren betar alla träffar utom nöten.

Varför skulle fi INTE beta ut i multiwaypot med nöten? :S

Postad
Varför skulle fi INTE beta ut i multiwaypot med nöten? :S

Därför jag antar att folk inte sitter och checkar med två par eller set när det ligger en rainbowbräda med ett stegdrag. Vore inte smart. Kan dock förstå check vid träffat par.

Hade det däremot varit ett färgdrag på floppen oxå, ja då hade vi givetvis varit tvungna att ta betalt av dessa.

Postad

Ser inga större skäl till att lira denna handen nån som kan förklara för mig vad ni förväntar er?

Vill ni ha en J72 Rainbow flop och stacka mot KJ eller vad är det ni är ute efter? Ser inge större värde att lira den här handen, speciellt UTG.

Sen verkar många av er vara överrens om att spela den men era Postflop spel vill alla lira olika. Öppen för förslag på hur man lirar denna men oftast tror jag man förlorar mycket på att lira den pre UTG. Ser inga klockrena lägen där du kommer stacka av utan större risk.