Gå till innehåll

NLT - Trn, andra paret, all-in på turn mot bet!


highbury90

Recommended Posts

Vet inte om jag postar på rätt sätt, men ni får gärna försöka hjälpa mig hur jag borde ha spelat.

 

Spelade multiturnering på expekt. Sent i turneringen 25 av 3000 kvar.

Jag har en stack på $39,000.00 medan dem flesta andra ligger från 80,000.00 och uppåt. 10 personer vid bordet.

 

NEOX sb $4,000.00

Highbury90 bb $8,000.00 (was dealt Qc Tc)

mad71man called $8,000.00

NEOX called $4,000.00

Highbury90 checked

 

dealing flop 4h Ah Ts

 

NEOX checked

Highbury90 checked

mad71man checked

 

dealing turn 9c

 

NEOX bet $ 16,000.00

Highbury90 all in $ 31,900.00

mad71man folded

 

dealing river 5c

 

NEOX wins with One Pair tens

Th Ts Ah Ks 9c

 

Highbury90 One Pair tens

Tc Ts Ah Qc 9c

 

EDIT av Johan: Ändrar rubriken för att anpassa den till standardformatet här.

 

* QoS pillar ytterligare :) *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det antagligen var rätt spelat, det var åtminstone ingen självklar fold. Efter rundcheck på floppen så kan man ju vara säker på mad71man inte har något ess eftersom han checkade från sista position. Detsamma gäller för NEOX, fast inte i lika hög utsträckning eftersom han kan tänkas ha försökt sig på en checkraise. Oavsett vad NEOX hade så är han i vart fall mer motiverad att beta nu, antingen som en bluff eller för försvara sin tia (och har han en tia så kan den mycket väl vara sämre än den vår hjälte har), eller semibluffa ett drag, eller beta några pockets. Exakt vad som är sannolikt här vet jag inte riktigt, det beror väldigt mycket på vad de inblandade spelarna är för figurer och om det har oringinalpostaren inget sagt (not. sån information är väldigt viktig).

 

Jag skulle i vart fall åtminstone syna och antagligen ställa in en stor del av tiden här. Det går inte att vara jättetight när potterna är så här gigantiska, särskilt inte när både man själv och fienden visat svaghet på rundan innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, det var ungefär så jag tänkte Johan. Jag var ganska ny vid bordet och visste i princip inget om spelarna. Jag var shortstacked och kände att jag var tvungen att ganska snart dubbla upp för att ha en rimlig chans mot deras stackar.

 

Efter floppen var min tanke: Nu är jag körd när det kom A på bordet. Checkandet gav mig hopp, förutom om han ville checkraisa.

 

Hans bet efter turn (inte ens potbet.) gjorde att jag satte honom på medelpar alt. att han fått in sin 9. varpå jag ställer in i hopp om att ha högst par.

Hade han haft A så var min tanke att hans bet efter turn skulle varit högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...