Gå till innehåll

Det spelar ingen roll hur bra det går, man blir bara argare och argare ju längre.....

Recommended Posts

Postad
Det är inte lätt att ignorera kortsiktiga negativa swings, men det går helt klart att öva upp den förmågan. Prova, när du känner den där ilskan över en utdragning, att direkt tänka på ditt alltime-resultat. Verkligen försök att se ptgrafen framför dig. Eller ha den på andra skärmen rentav. Om inte fiskarna drog ut så ofta som de gör skulle de inte spela, och vi skulle inte tjäna fina pengar på poker.

Tack

Ska testa att måla upp alltime resultatet i huvudet oftare.

Postad

Jag har ett knep som funkar jävligt bra:

När pengarna åker in och korten viks upp, håll på fisken!!! :mrgreen:

Och då menar jag verkligen håll på fisken ordentligt, jag brukar sitta framför datorn och verkligen jobba fram fiskens färddrag eller vad de nu kan vara, ungefär som när man ser fotboll och hejar på sitt favorit lag eller om de är Sverige som spelar.

Jag svär, när fisken sedan träffar sitt drag, eller sin två outare, då jublar jag, jag känner mig faktiskt glad, på riktigt. Dessutom sitter jag hela tiden när jag lirar med ett stort flin på ansiktet för allt är ju lustigt.

När fisken är inte träffar däremot blir jag också glad eftersom jag vinner pengar.

Detta funkar för mig allifall. Och jag har också pokern som yrke och haft det i 3,5 år.

Sidenote: Min PTBB under dom 2341 timmarna jag har lirat totalt är också 3. Jag tror det är en ganska bra siffra att sikta på under lång tid med alla variationerna som finns i poker. Allifall om man är en halvbra spelare som mig. Är man en toppspelare som spelar ett eller max två bord tror jag det går att få upp till 10 PTBB kanske..

Postad

Det som BIll&Bull skriver är nog ganska bra egentligen. Man på något sätt förebereder sig positivt på att bli utdragen och blir man utdragen så gör det inte så mycket.

Sedan hjälper det en aning att skriva "u got me there ;)" eller något liknande istället för "nh" som man inte menar alt. "YOU ***** ******** ***' of a ***** im gonna **** you and your ******* ***** to a mother" ..

Mvh, KF

Postad

Förövrigt så blir jag också arg när jag spelar poker. Men ALDRIG för jag blir utdragen, men blir jävligt frusterad och arg på mig själv när jag spelar en hand dåligt, sedan sitter jag och grämmer mig över det i över säkert en timme. Men det ser jag som något positivt i slutändan. Det får mig att spela bättre i slutändan.

Postad
Det som BIll&Bull skriver är nog ganska bra egentligen. Man på något sätt förebereder sig positivt på att bli utdragen och blir man utdragen så gör det inte så mycket.

Sedan hjälper det en aning att skriva "u got me there ;)" eller något liknande istället för "nh" som man inte menar alt. "YOU ***** ******** ***' of a ***** im gonna **** you and your ******* ***** to a mother" ..

Mvh, KF

Haha sant...det där "nh" i chatten när man blir utdragen känns som ett måste men egentligen stör det bara en själv. Skriver idiotfisken dessutom "ty" är tilten runt hörnet.

Postad

Ja faktiskt ett kul knep. Testat det lite.

Mvh, KF

Mina chatprivilegier är tillbakadragna så den biten slipper jag.

Det är mycket bra att den är avstängd permanent, man säger aldrig någonting betydelsefullt, men en hel del meningslöst skräpsnack kan det bli som distraherar.

Postad

Och då menar jag verkligen håll på fisken ordentligt, jag brukar sitta framför datorn och verkligen jobba fram fiskens färddrag eller vad de nu kan vara, ungefär som när man ser fotboll och hejar på sitt favorit lag eller om de är Sverige som spelar.

Jag svär, när fisken sedan träffar sitt drag, eller sin två outare, då jublar jag, jag känner mig faktiskt glad, på riktigt. Dessutom sitter jag hela tiden när jag lirar med ett stort flin på ansiktet för allt är ju lustigt.

När fisken är inte träffar däremot blir jag också glad eftersom jag vinner pengar.

Detta funkar för mig allifall. Och jag har också pokern som yrke och haft det i 3,5 år.

Sidenote: Min PTBB under dom 2341 timmarna jag har lirat totalt är också 3. Jag tror det är en ganska bra siffra att sikta på under lång tid med alla variationerna som finns i poker. Allifall om man är en halvbra spelare som mig. Är man en toppspelare som spelar ett eller max två bord tror jag det går att få upp till 10 PTBB kanske..

Jävligt lättlurad om man kan lura sig själv att bli glad. Jag blir spyfärdig om jag blir utdragen, oavsett om det gäller $2000 eller $2.