Gå till innehåll

[LÅS MIG] - Gladiatorns pokerdagbok


gladiatorn

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar känna mig lite krasslig, och stannar därför hemma från skolan idag. Hoppas på att kunna spela en väldans massa poker dock! :) Börjar ju närma mig $5 nivån nu! Siktar på iallfall 15 SnG's idag. :) Börjar nu.

GL mannen, cashade ut $800 igår men tydligent ar det 48h innan. byter till ongame. så idag blir det nog lite svenska spel bara. e ledig ifrån jobbet så =)

msn? skicka pm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade dryga $30 back igår. Inget vidare.

 

Posetivt är iallfall att jag snart spelat i ihop med PF.nu bonus på $25. Med den bör rullen ligga runt $100, och då kan jag börja spela på regulars $5-nivån. (Finns bara turbo på $3-nivån :shock: inte min grej)

 

Har börjat föra statistik i excel, med hjälp av guiden jag hittade här på forumet! Mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar igång en session nu. :) Wish me good luck! :h:

Är du redan hemma?!?!?! ahhh själv jobbar jag te 20:45 :(

satsade $40 på aik inatt.

hoppas på 1-0 innan halvtid och sen 2-1 som slutresultat. blir mkt klirr i cashan. sen 2-0 satsade jag lite också.

 

klaras bara ett av dessa så får jag minst $60 vinst :) skulle dock sitta fint med $260 vinst.

 

får se om det blir lir ikväll, kanske om jag orkar. Föresten spelade jag lite imorse. hade bättre kicker med Ax än min fi. fyra gånger träffade dem sin dåligare kicker. hua, lite irreterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade idag två stycken 10-manna, som resulterade i en vinst och en tredje placering. Försökte mig även på en 180-manna, men åkte runt bubblan. Surt. Men, men gick på plus idag iallafall! :)

 

Har legat +/-0 ett bra tag nu, men hoppas det vänder nu! :D

 

Väntar fortfarande på min $25-bonus från PokerStars. Fick mail idag om att jag inte signat mig genom någon pf.nu länk, men att jag skulle få bonusen ändå. Hur detta nu går ihop. Aja, tackar för det iallafall.

 

Erkänner jag brytit mot mina uppsatta reglar att inte spela på $5-nivån för än mig rulle överstigit $100. Anledningen är som jag tidigare nämnt att $3-nivån som jag vill spela på endast finns i turbo-turnerningar, vilket inte alls är min grej. Men har nu alltså redan nu börjat spela för $5 och det känns mycket bra.

 

Rulle: $80 (exkl. $25-bonusen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktigt bra kväll igår! Låg några timmar på +/-0 innan jag tog en liten paus. Efter pausen drog jag igång en 10-manna SnG och en 27-manna SnG. Tro det eller ej, men jag lyckades faktiskt sluta som segrare i båda! $22+$50 slutade det kalaset med! :D

 

Har också fått in mina $25 från pf.nu bonusen!

 

Rulle: $150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktigt bra kväll igår! Låg några timmar på +/-0 innan jag tog en liten paus. Efter pausen drog jag igång en 10-manna SnG och en 27-manna SnG. Tro det eller ej, men jag lyckades faktiskt sluta som segrare i båda! $22+$50 slutade det kalaset med! :D

 

Har också fått in mina $25 från pf.nu bonusen!

 

Rulle: $150

Keep it up man =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och läste igenom några av mina inlägg som jag skrivit i min lilla dagbok. Fyfan vad tråkiga och värdelösa, rent ut sagt! Usch och fy, skäms på mig! Ska bli bättre på att skriva i dagboken. Ska försöka lägga in lite HH också. :)

 

Drar nu igång ett set på två stycken $5-sng's. :) Kommer med resultat! Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resumé på dagen som varit.

 

Spelade i förmiddags ca. 5-6 stycken $5or, och backade även hela $25 på CG :oops: Jag som gett mig fan på att inte spela cashgame! Dumma mig! Förmiddags spelandet slutade på jätte dåliga -$40. :shock:

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Nu ikväll blev det två regular $5-sng's och en turbo $6-sng. Jag åkte relativt tidigt i båda $5orna. Det såg ut ungefär som det gjorde i förmiddags då jag spelar ruggigt tight i början, och sedan när det är dags att sno blinds bara blöder marker. Jag verkligen försöker att få en riktigt tight image innan "sno blinds stadiet", men det verkar ingen bry sig om! Böhö! Är $5 för låg nivå för att försöka få en image?

 

Kom otm i båda $5orna, och lyckades klonka en vinst i $6an, MUMS! :D Vinsten gjorde att jag slutade kvällen på ca $10+.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

Är fortfarande irriterad över ett beslut jag gjorde i den ena $5an. Det var tredje varvet jag försökte sno blinds av killen och han re-raisar mig.

 

Gladiatorn ca 1200

Mulle ca 3000

 

Alla foldar till mig som sitter på knappen, jag raisar till 200 (4xbb)

Mulle som vi kan kalla honom går all-in. (Igen!)

 

Eftersom det är tredje gången i rad som han gör denna move, uppfattar jag det som att han gör det med i stortsett vad som helst. Därför väljer jag att calla.

 

Gladiatorn shows :Kc::Qh:

Mulle shows :Qc::Qs:

 

Jag slår dött på floppen och åker ut som sjua! Vilker gör mitt beslut ännu mer tveksamt.

 

Vad borde jag gjort annorlunda? Är jag dum som raisar ett tredje varv?

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resumé på dagen som varit.

 

Spelade i förmiddags ca. 5-6 stycken $5or, och backade även hela $25 på CG :oops: Jag som gett mig fan på att inte spela cashgame! Dumma mig! Förmiddags spelandet slutade på jätte dåliga -$40. :shock:

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Nu ikväll blev det två regular $5-sng's och en turbo $6-sng. Jag åkte relativt tidigt i båda $5orna. Det såg ut ungefär som det gjorde i förmiddags då jag spelar ruggigt tight i början, och sedan när det är dags att sno blinds bara blöder marker. Jag verkligen försöker att få en riktigt tight image innan "sno blinds stadiet", men det verkar ingen bry sig om! Böhö! Är $5 för låg nivå för att försöka få en image?

 

Kom otm i båda $5orna, och lyckades klonka en vinst i $6an, MUMS! :D Vinsten gjorde att jag slutade kvällen på ca $10+.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

Är fortfarande irriterad över ett beslut jag gjorde i den ena $5an. Det var tredje varvet jag försökte sno blinds av killen och han re-raisar mig.

 

Gladiatorn ca 1200

Mulle ca 3000

 

Alla foldar till mig som sitter på knappen, jag raisar till 200 (4xbb)

Mulle som vi kan kalla honom går all-in. (Igen!)

 

Eftersom det är tredje gången i rad som han gör denna move, uppfattar jag det som att han gör det med i stortsett vad som helst. Därför väljer jag att calla.

 

Gladiatorn shows :Kc::Qh:

Mulle shows :Qc::Qs:

 

Jag slår dött på floppen och åker ut som sjua! Vilker gör mitt beslut ännu mer tveksamt.

 

Vad borde jag gjort annorlunda? Är jag dum som raisar ett tredje varv?

 

Godnatt!

Visseligen gör Mulle detta move ofta men han är ju stora stacken och man ska väll vara rätt bossig med den positionen. om Mulle går all in kan du ju räkna med som bäst en 50/50 eller så är du under emot ett Ess. Jag skulle slängt handen då du kanske kan spela ut honom på flopp om floppen är rätt för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visseligen gör Mulle detta move ofta men han är ju stora stacken och man ska väll vara rätt bossig med den positionen. om Mulle går all in kan du ju räkna med som bäst en 50/50 eller så är du under emot ett Ess. Jag skulle slängt handen då du kanske kan spela ut honom på flopp om floppen är rätt för dig.

 

Okej, ja det var ungefär så jag resonerade i efterhand.. Jag skulle slängt handen. Men frågan är om jag äns skulle höjt med en hand jag inte var 100% beredd att gå AI med. Förmodligen inte.

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev sex spelade Turbo-$6or idag. Och det gick fin fint ska ni veta! :D

 

Kvällen slutade med två vinster, två tredje placeringar och två OTM. Detta resulterade i +$37.

 

Rullen ligger just nu på $148, och jag fortsätter jobba mig uppåt! :D

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Idag är det en ny månad, och jag tycker det är dags att sätta upp ett litet månadsmål!

 

Mål för Oktober: Nå $300 med rullen och börja spela $10-sng's! [ ]

 

 

 

Nu är det sängen, godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev sex spelade Turbo-$6or idag. Och det gick fin fint ska ni veta! :D

 

Kvällen slutade med två vinster, två tredje placeringar och två OTM. Detta resulterade i +$37.

 

Rullen ligger just nu på $148, och jag fortsätter jobba mig uppåt! :D

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Idag är det en ny månad, och jag tycker det är dags att sätta upp ett litet månadsmål!

 

Mål för Oktober: Nå $300 med rullen och börja spela $10-sng's! [ ]

 

 

 

Nu är det sängen, godnatt!

Fint med nytt mål, keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...