LilleKatt Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jag kom på att tänka, är det olagligt att föra över pengar på nån annans bank/e-wallet konto om båda går med på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Nix... Kan inte se varför det skulle vara det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Nix... Kan inte se varför det skulle vara det... prova läsa lite innan du svarar: Tog mig tid och öppna en sajt på måfå och hittade detta: We will only accept deposits from your personal credit card / debit card (with your name). We do not accept any deposits if your registered name differs from your credit card / debit card name and it is strictly forbidden for you to use another persons’ credit card / debit card as a means of depositing funds into your account. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 prova läsa lite innan du svarar:Tog mig tid och öppna en sajt på måfå och hittade detta: föra över = transfer sätta in = deposit Japp, prova läs LITE innan du svarar. Vad har insättning via kreditkort med saken att göra? Möjligt att det är detta trådskaparen syftar på men inte det han/hon har skrivit. För övrigt erbjuder neteller funktionen att föra över mellan två personers netellerkonton. Däremot insättning med någon annans kreditkort är nog inte så populärt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Tja, vet inte riktigt vad han menar. Avses neteller p2p-transfers(eller liknande) behöver man knappast fråga? Dom är ju avsedda för det. Men sedan ser jag ingen skillnad på överföring med andras kort/neteller/internet-bank till tex pokersajt. Precis samma som handla irl på andras kort. Edit: Olagligt kankse är att ta i, men mot många bolags policy är det säkert, bara att läsa avtal/fråga supporten om man inte vill ha strul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 tar neteller någon avgift för överföring mellan personer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 tar neteller någon avgift för överföring mellan personer Jo, det gör nog alla bolag som har det som affärside. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Jo, det gör nog alla bolag som har det som affärside. inte säkert kan också vara en tjänst som gör deras affärside populär.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cc8801 Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 tar neteller någon avgift för överföring mellan personer Saxat från netellers infosida "Peer-to-peer-överföringar är alltid gratis för avsändaren. Mottagaren till varje peer-to-peer-överföring via NETELLER kommer att debiteras för överföringen. Avgiftsbeloppet beror på vilket land du bor i." Det senare verkar ju ganska skumt tycker jag för om kontona är i samma valuta känns det rimligast om avgiften är densamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freso Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Olagligt och olagligt. Klart det inte är olagligt. Men din fråga kanske snarare är "Får man ta ut pengar från pokersajter till andras konton?". Detta gör ju pengatvätt lättare så skulle gissa på att det inte är så vanligt att det accepteras. PS. Jag skulle inte klaga om du tog ut pengar till mitt konto utan mitt medgivande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LilleKatt Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 okej okej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Saxat från netellers infosida "Peer-to-peer-överföringar är alltid gratis för avsändaren. Mottagaren till varje peer-to-peer-överföring via NETELLER kommer att debiteras för överföringen. Avgiftsbeloppet beror på vilket land du bor i." Det senare verkar ju ganska skumt tycker jag för om kontona är i samma valuta känns det rimligast om avgiften är densamma. Tidigare har de ialla fall tagit någon procent. Kommer inte ihåg exakt, men jag antar att det fortfarande gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tortoise Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2007 De tar 1.9% av summan, dock minst $1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts