Gå till innehåll

Musikintroquiz! (med artister folk känner till!)

Recommended Posts

Postad

dev goes sellout whore! Musikintroquiz efter tjat.

Temat är "musik som fler än jag lyssnar på". Stenen har flyttats; eurys musikkunskaper återuppstår!

1p för korrekt artist, 1p för korrekt låt.

Quizzet är anpassat så att även gdaily ska klara av en fråga.

Här är introna.

Alternativ länk i fall första inte skulle funka, men jag föredrar om ni tar rapidshare.

L E A D E R B O A R D

hnat 20p

duoflow 19p

manshora 18p

mrfiskman 18p

vivi 17p

eurythmech 17p

Andrew_W 16p

Johnny Blade 14p

gdaily 10p

andand 10p

omalley 9p

Snabelguy 9p

Loveless 8p

Bluwajt 7p

tetris 6p

Nojjby 5p

ANGRYKOREAMAN 2p

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hurra, jag visste väl att jag skulle få någon nytta av den där crashade bilen (jag körde av vägen när jag spelade en av låtarna på högsta volym och blev rädd mitt i alltihopa, kan berätta mer efter quiz-slutet).

En Mazda 929 var det :-)

Postad
Damn, Ola klarar 10p. Jag är visst inte kapabel att lägga mig på medelnivå.

Ja, jag klarade ju de som gjordes på 60-80-talet.... Efter skivan som sedan släpptes -88 så behöver man inte lyssna på mer musik, världens bästa skiva är ju redan gjord.

Postad

Ja herre min skapare. Har sysslat mycket med introtävlingar av olika typer men måste säga att detta är en av de svåraste hittils :P. Ligger brunt till efter första lyssningen iaf. Sen är kanske inte den här gitarrocken (eller vad det nu är) min styrka heller. Ack ack.

Postad
Ja, tvåan är suverän. Synd att den sjungs så ofta på Idol-auditions, annars, om jag skulle sänka mig till den nivån, hade jag lätt valt den själv.

Hmmm... Jag tittar aldrig på Idol, men jag är beredd att omvärdera vad jag tycker om låten bara därför. Eller så låtsas jag som att jag aldrig läst det här.

Postad

Ahh, älskar verkligen sånt här. Dessutom var det väldigt svårt, men jag tar nog ledningen i alla fall. Många låtar som kändes igen och många som blev blanksvar.

Tack devalanteriel för denna trevliga qiuz!