Gå till innehåll

Seriös pokerspelare i Malmö/Lund?


SethCohen

Recommended Posts

Lägger in en ganska snarlik fråga som "Turntable" gjorde i samma tråd:

 

Jag letar efter någon som spelar poker seriöst och som är ute efter att dela någon typ av kontorslokal i Malmö området där man kan grinda ostört och med varandra. Jag kommer personligen själv börja spela heltid framöver och behöver någon som har tänkt att satsa på pokern som yrke.

 

Själv är jag 21år, har hobbyspelat i 2-3år nu, och kommer att prova på att spela heltid det kommande året.

 

Vilka stakes du spelar, CG, SNG, MTT det kvittar.

 

Låter detta intressant så kontakta mig via PM snarast så vi kan diskutera vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

En lite update:

 

Just nu är vi 3-4 spelare som är redo att köra igång! Vi är alla mestadels CG spelare och har tankarna att vi ska slå upp vårt kontor gärna innan nyår.

 

Även om du spelar poker seriöst men har jobb sidan om, men ändå vill ha en lokal där man kan spela/träffas och diskutera för att utvecklas så skicka pm.

 

Skicka PM om du är intresserad och bor i Malmö/Lund trakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update #2:

 

Imorgon, tisdagen den 9 okt. så kommer en del av oss som är intresserade att träffas klockan 16.30 vid Espresso House inne på Centralen i Malmö. Är där någon på forumet som är intresserad men inte hört av sig till oss tidigare så är det bara att skicka ett PM eller droppa in på plats.

 

Vi kommer mest hälsa på varandra, brainstorma lite idéer, och sedan om alla fortfarande är på, så kommer vi börja letandet av lokal direkt. Förhoppningsvis ska vi kunna få tillgång till en bra lokal innan nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update #3:

 

Nu har några av oss träffats och vi har bestämt oss för att börja leta lokal. Vi kommer fokusera på Malmö men hittar vi något väldigt centralt i Lund (nära stationen) så kan det också vara aktuellt.

 

Eftersom det antagligen blir typ 1-årskontrakt på eventuell lokal så kommer jag och originalpostern (SethCohen) att stå för kontrakten och hyra och sedan ta betalt från de andra på kontoret. På så sätt behöver inte alla binda sig på ett helt år utan vill du prova på så är det ok att t.ex. använda kontoret i 3 månader.

 

Vi kommer kontinuerligt leta efter fler som är intresserade, så är någon sugen som inte kontaktat oss redan så skicka bara ett PM. Vi kommer säkert ha plats till runt 8 spelare och planerar att köra igång någon gång helst innan årskiftet (beror på hur snabbt man får tillgång till lokal och får dit stabilt bredband).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är intresserad av lokal i Lund. Sade upp mitt gamla kontor för ett tag sedan men letar nu nytt. Centralt i Lund är ett måste, Malmö är inget alternativ för mig.

 

Finns det andra som är intresserade av kontor i Lund (om nu ursprungsgrabbarna väljer Malmö) så får ni gärna PM:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig något i lund om det kan tänkas att anställa en snygg/söt sekreterare som glider runt och fixar kaffe och slänger in en nackmassage eller två, hehe.

 

alltså, undra hur sjukt det vore o faktikst göra det :D anställa nån på heltid som endas har som jobb att passa upp på 5-6 pokerspelare hela dagarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, undra hur sjukt det vore o faktikst göra det :D anställa nån på heltid som endas har som jobb att passa upp på 5-6 pokerspelare hela dagarna :D

 

Varför inte?

för 15-25k sek dvs runt $500-700/skalle så lär ni få en tjej som både ser riktigt bra ut och kan hålla koll på tiltare/hålla koll på statistik/göra kaffe etc.

 

Fast isåfall borde ni göra det helt svart då ni kommer få svårt att kategorisera jobbet/låta henne jobba svart/skatte/avdragskrångel/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?

för 15-25k sek dvs runt $500-700/skalle så lär ni få en tjej som både ser riktigt bra ut och kan hålla koll på tiltare/hålla koll på statistik/göra kaffe etc.

 

Fast isåfall borde ni göra det helt svart då ni kommer få svårt att kategorisera jobbet/låta henne jobba svart/skatte/avdragskrångel/

 

jo precis, är ju ingeting för 5-6 grinders :D

 

som sagt, måsste ju dock va svart, annars blir det ju ett jävla krongel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väl på om hon ska vara tokvältränad och gå omkring i kortkort och tajta toppar samtidigt som hon ger massage ibland eller om hon ska hålla koll på spelarnas statistik/tilt och göra lite kaffe då och då.

 

Personligen tror jag att alternativ 1 är en önskedröm som skulle kosta way more än 500/skalle. Dessutom måste ni ju se till att behandla den tjejen bra så hon trivs på jobbet. Samt att det ställer högre krav på er själva, typ att hålla er rena och fräscha och inte uppföra er hur som helst när ni är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök minska tramset i tråden. Vi kommer inte anställa någon sekreterare :)

 

Preliminärt så kör vi något i denna stilen:

Jag och 2-3 till håller på att leta lokal (fokus på Lund just nu eftersom störst intresse finns där). När vi hittar lokal så kommer jag kontakta alla som visat intresse här i tråden eller via PM. Dom vi inte träffat i person kommer vi då möta upp för diskussion så att vi är överrens om vad som gäller (samt så vi kan kolla att ni "passar in").

 

När vi väl är igång så kommer hyra tas ut i förskott samt med någon form av uppsägningstid (så att vi hinner få in en ny grinder om någon skulle sluta). Givetvis spelar alla från sin egen dator men all övrig kontorsutrustning fixar vi och lägger på hyran.

 

Jag finns på MSN (kjellstroem@gmail.com) om någon vill fråga något direkt.

 

//Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten uppdate kan jag säga att vi har häng på fyra lokaler för tillfället.

 

St. Fiskareg. (passande gata): 9600 kr/Mån

Klosterg.: drygt 11k/mån

Eh, minns inte gatan, men också centralt: ca 10k/mån

Nilstorp, ca 50 kvm: hyra okänd än så länge

 

De centrala är ca 75 kvm hela bunten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten uppdate kan jag säga att vi har häng på fyra lokaler för tillfället.

 

St. Fiskareg. (passande gata): 9600 kr/Mån

Klosterg.: drygt 11k/mån

Eh, minns inte gatan, men också centralt: ca 10k/mån

Nilstorp, ca 50 kvm: hyra okänd än så länge

 

De centrala är ca 75 kvm hela bunten.

 

är ju billigare o hyra en lägenhet o grinda i :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...