ekelund_ Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 i detta läge har jag höjt väldigt många händer från SB när alla foldat. vissa av gångerna har jag tagit hem potten direkt och annars vunnit med cb på flop. blev återhöjd en gång men då slängde jag. annars är fi TAG grinder med 21/16/3.6. gillar inte att höja varken flop (re-re-raise) eller turn är eftersom jag är OOP och deep. hur spelar ni och vad sätter ni fi på? ** Game ID 1612256372 starting - 2007-09-14 17:11:06 ** Sigurd [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money - oggeking sitting in seat 1 with $1043.80 [Dealer] - Ignorant_Kid sitting in seat 2 with $888.32 - Utkopt sitting in seat 3 with $1110.56 - safran sitting in seat 4 with $103.11 - acidboy sitting in seat 6 with $552.50 Ignorant_Kid posted the small blind - $2.00 Utkopt posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to Ignorant_Kid: , safran folded acidboy folded oggeking folded Ignorant_Kid raised - $14.00 Utkopt called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Ignorant_Kid bet - $21.00 Utkopt raised - $55.00 Ignorant_Kid called - $55.00 ** Dealing the turn: Ignorant_Kid checked Utkopt bet - $120.00 Ignorant_Kid called - $120.00 ** Dealing the river: Ignorant_Kid checked Utkopt bet - $300.00 Igno? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Nu slår du en massa händer han betar för värde förrutom bluffar, lätt syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Nu slår du en massa händer han betar för värde förrutom bluffar, lätt syn. OP undrar väl om han ska syna eller slå om. En femåring fattar ju att man inte ska folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 vad säger ni, tom eller monster? fold/syn? OP undrar väl om han ska syna eller slå om. En femåring fattar ju att man inte ska folda. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 . Sorry, måste tydligen lära mig att läsa. Rätt kul dock att OP gick in och redigerade sin post. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 (re-re-raise) Alltså. Varför skriver du ens ut det i en parentes? Är orsaken att du inte vill höja floppen att du tror att det skulle bli en rereraise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ekelund_ Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2007 trodde inte det var någon som skulle säga slå om, så valde att redigera det.. skrev ut parentesen för att många missupfattar om man bara skriver "höja" då de tolkar det som en bet. händer alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 skrev ut parentesen för att många missupfattar om man bara skriver "höja" då de tolkar det som en bet. händer alltid Det kanske inte är så konstigt när du själv inte har koll på begreppen? Bet, raise, re-raise, heter det. Ignorant_Kid bet - $21.00 Utkopt raised - $55.00 Om du stoppar in mer pengar i potten här, blir det en re-raise. Inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Det kanske inte är så konstigt när du själv inte har koll på begreppen? Bet, raise, re-raise, heter det. Ignorant_Kid bet - $21.00 Utkopt raised - $55.00 Om du stoppar in mer pengar i potten här, blir det en re-raise. Inget annat. Kan faktiskt bli en syn oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hersby Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Finns väl inget annat än syn? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Känns som att de mesta som är sämre kastar och att alla set och stegar synar. Om det är en minraise får du antagligen syn av sämre A, sämre 2 par. Utan någon som helst read är det en enkel syn. Med reads kan de bli omslag, men syn är the-easy-way. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 är väl ett av dom tillfällen då du ska c/r om du valt check istället för bet, i 9/10 har du bästa handen här och potten är såpass stor att de gånger han har en ok hand (allt som han värdebettar här imo) så kan han nog ofta hitta gråtsynen. raise till 800 så synar han nog ofta med det han värdebettar. känns faktiskt riktigt vekt att bara syna utan bra read edit: meh, gå all-in, blir nog gråtsyn ofta av a7, a6, (aq) å liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elit3n- Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 i detta läge har jag höjt väldigt många händer från SB när alla foldat. vissa av gångerna har jag tagit hem potten direkt och annars vunnit med cb på flop. blev återhöjd en gång men då slängde jag. annars är fi TAG grinder med 21/16/3.6. gillar inte att höja varken flop (re-re-raise) eller turn är eftersom jag är OOP och deep. hur spelar ni och vad sätter ni fi på? ** Game ID 1612256372 starting - 2007-09-14 17:11:06 ** Sigurd [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money - oggeking sitting in seat 1 with $1043.80 [Dealer] - Ignorant_Kid sitting in seat 2 with $888.32 - Utkopt sitting in seat 3 with $1110.56 - safran sitting in seat 4 with $103.11 - acidboy sitting in seat 6 with $552.50 Ignorant_Kid posted the small blind - $2.00 Utkopt posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to Ignorant_Kid: , safran folded acidboy folded oggeking folded Ignorant_Kid raised - $14.00 Utkopt called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Ignorant_Kid bet - $21.00 Utkopt raised - $55.00 Ignorant_Kid called - $55.00 ** Dealing the turn: Ignorant_Kid checked Utkopt bet - $120.00 Ignorant_Kid called - $120.00 ** Dealing the river: Ignorant_Kid checked Utkopt bet - $300.00 Igno? 55,66,77,89, fold, (spelar endast 1/2 men de där känns fel att syna bara ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 ... också... Missat färgdrag, Ax, T9, etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elit3n- Postad 21 September , 2007 Rapport Share Postad 21 September , 2007 ... också... Missat färgdrag, Ax, T9, etc. 9T va ju fan rolig,, ska nog upp o skotta lite om dom lirar på de viset.. ajo suited stabil hand men ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 21 September , 2007 Rapport Share Postad 21 September , 2007 9T va ju fan rolig,, ska nog upp o skotta lite om dom lirar på de viset.. ajo suited stabil hand men ändå.. Th9h är väl en väldigt rimlig hand för fi. Menar du allvarligt att han spelar kasst om han sitter med den handen? Vilken gata i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 21 September , 2007 Rapport Share Postad 21 September , 2007 Tror han tror att jag menade offsuit (eller annat än h) vilket jag inte gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elit3n- Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Tror han tror att jag menade offsuit (eller annat än h) vilket jag inte gjorde. m menade 9T o ,, lite seg i tankarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts