Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

OBS! Jag ser nu att det var fel i min HH. När jag kollar i PT så går FI allin på river och det var det jag ville minnas. Det måste ha blivit nått sjukt fel vid konverteringen. Detta förändrar ju frågan avsevärt!

Lite väl trött och semitiltad lyckades på med följande sätt klanta bort mig med mitt AKo.

Några tips på var jag skulle ha rättat till mitt spel och hur jag agererar på river?

FI är tajt och passiv (12/2/2) och vaknar plötsligt upp med en preflop-raise. Jag har en ganska lös image efter att ha raisat upp 5 potter på sanaste 10 händerna och vunnit dem alla utan motstånd.

Ultimate Bet No-Limit Hold'em, $.25 BB (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP1 ($4.20)

MP2 ($28.01)

MP3 ($12.23)

CO ($23.25)

Button ($23.54)

SB ($8.02)

Hero ($24.40)

UTG ($24.50)

UTG+1 ($31.54)

UTG+2 ($26.44)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Kspade.gif.

5 folds, CO raises to $0.85, 2 folds, Hero calls $0.60. (Sist att agera planerar jag CR vid träff på floppen)

Flop: ($1.80) Aspade.gif, 6club.gif, 5spade.gif(3 players)

Hero checks, CO bets $1.8, Hero raises to $4.15, CO calls $2.35. (Så där ja, det gick enligt planerna men FI synar. Träff med Ax?)

Turn: ($10.10) 9heart.gif(3 players)

Hero bets $3, CO calls $3. (Jag leder ut och värdebettar)

River: ($16.10) Qclub.gif(3 players)

Hero bets $4.25, CO goes all-in for $15.25, Hero ? (Nu vaknar FI upp, här är vi väl slagna av minst tvåpar, eller? Finns det några händer jag slår mot en så pass tajt FI?)

Postad
Det finns ju en miljon händer som slår dig i detta läget, sen kan det mkt väl vara AT, AJ, AQ, set, 2par osv. Jag personligen hade nog callat oavsett, för låga stakes för att bry sig mig i det läget.

Hur korkad är den raden egentligen.

OM du ens ska skriva ett svar till handanalyser så kan du omöjligt ge ett relevant inlägg om du tänker sådär.

Du spelar väl rätt i suppose, men han lär ha dig på river rätt ofta.

Postad

OM du ens ska skriva ett svar till handanalyser så kan du omöjligt ge ett relevant inlägg om du tänker sådär.

Tror nog att han menar att FI handrange ofta är bredare på lägre nivåer även fast det är en tight FI. Tycker du inte att nivån spelar en liten roll när du analyserar? Självklart ska man inte spela dålig poker men det finns ju fler tomtar på lägre bord och därmed fler syn möjligheter. Eller?

Håller nog med att syna ned FI.

Postad
Betta mer på turnen och dega in resten på river.

Sedan tycker jag att du bör reraisa pre.

OK, med re-raise pre, alla andra vid bordet hade jag slagit om mot och borde väl ha gjort det även här.

Turn är en mesig bet, mest för att jag sätter FI på JJ-KK eller AJ-AQ och vill ha kvar honom. Jag hade fått in mer pengar i potten här ja.

River, att dunka in resten mot hans raise eller direkt är väl ändå tveksamt. Finns det någon hand som jag slår som synar då?

Postad

Tycker du spelar ok i handen. Förrutom turnbeten som är lite klen.

Tror du är slagen på rivern men hade jag varit dig hade jag förmodligen gråtsynat.

Ok att standarden på motståndet inte är så högt på NL25 men så jädra dåliga är dom inte så att man oftast leder på rivern.

Postad
förstår inte riverspelet: River: ($16.10) Q (3 players)

Hero bets $4.25, CO bets $4.25

är det check-bet? i så fall syn även fast det är tight-svenska

HERO bet och FI dubblar...

Postad
OK, med re-raise pre, alla andra vid bordet hade jag slagit om mot och borde väl ha gjort det även här.

Turn är en mesig bet, mest för att jag sätter FI på JJ-KK eller AJ-AQ och vill ha kvar honom. Jag hade fått in mer pengar i potten här ja.

River, att dunka in resten mot hans raise eller direkt är väl ändå tveksamt. Finns det någon hand som jag slår som synar då?

Bettar du 7-8 på turn kan du dega in resten på river. Han lär inte vika sämre händer särskilt ofta med de pottoddsen.

Har du en lag image så så kan du betrakta AK med A träff som i det närmaste stål. Se till att potten utvecklas tidigt så att fi inte kan slinka eller kommer undan stackningen.

Som spelat så är han antagligen så obalanserad(pga tight passive) på rivern nu att trotts pottoddsen kan det vara rätt att folda. Men eftersom det kan vara ett stort fel att inte syna så gör man det i praktiken utan ytterligare read.

Postad

Frågan är hur onödigt och omoget ditt påhopp är. Jag menar att han kan ha nästan vad som helst med tanke på de låga stakesen, men enligt ABC-poker så ska han syna rivern där, men det finns många händer som han inte slår.

Postad
Frågan är hur onödigt och omoget ditt påhopp är. Jag menar att han kan ha nästan vad som helst med tanke på de låga stakesen, men enligt ABC-poker så ska han syna rivern där, men det finns många händer som han inte slår.

Det jag påpekar är det faktum att du inte skriver som du gör nu utan att du skriver " bryr mig inte för att det är så låga stakes" vilket innebär att = jag bryr mig inte för att det är så lite pengar.

Om du menade det du skrev uppe så sure men du skrev inte så.

Postad

OBS! Jag ser nu att det var fel i min HH. När jag kollar i PT så går FI allin på river och det var det jag ville minnas. Det måste ha blivit nått sjukt fel vid konverteringen. Detta förändrar ju frågan avsevärt!

Nya förutsättningar således...

Postad

Nya förutsättningar således...

Jag tänkte väl det.

Försökte fundera ut vad riverspelet var och det enda jag fick fram till var att FI dubblar ditt bet.

Då blir frågan helt annorlunda.

Fold, vad slår du är frågan?

Tror knappast, oavsett hur låg nivå vi nu snackar att FI går all in med AJ vilket är nog den enda handen vi slår.

Missat flushdrag för önsketänkande..

Postad
Jag tänkte väl det.

Försökte fundera ut vad riverspelet var och det enda jag fick fram till var att FI dubblar ditt bet.

Då blir frågan helt annorlunda.

Fold, vad slår du är frågan?

Tror knappast, oavsett hur låg nivå vi nu snackar att FI går all in med AJ vilket är nog den enda handen vi slår.

Missat flushdrag för önsketänkande..

Mmmm, jag slängde bara upp min HH utan att korrekturläsa den och såg sedan att jag kommenterat FIs bet på river. Den dubblingen hade ju varit riktigt skum.

Jag ber än en gång om ursäkt för att jag inte dubbelkollade min HH innan den postades.

Postad
Mmmm, jag slängde bara upp min HH utan att korrekturläsa den och såg sedan att jag kommenterat FIs bet på river. Den dubblingen hade ju varit riktigt skum.

Jag ber än en gång om ursäkt för att jag inte dubbelkollade min HH innan den postades.

Är du regular på nivån så vet du nog själv bäst hur spelarna spelar.

Antar att du foldade till slut?

Postad
Är du regular på nivån så vet du nog själv bäst hur spelarna spelar.

Antar att du foldade till slut?

Nja, jag är väl egentligen SnG-spelare och håller på och tränar lite CG just nu på NL25 och NL50. Vad jag tycker mig ha lärt är att väldigt få gör den här typen av moves på turn/river utan en riktigt bra hand. Jag blev misstänksam redan då FI synade ner min CR på flopp och bet på turn. När sen Q dök upp på river så kände jag mig slagen av alla möjliga händer.

Ja, jag la mig... Rätt beslut? Troligtvis.

Postad

Iofs visar du sjukt mycket svaghet på turn/river, så det är inte helt omöjligt att han ställer med en dålig hand. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att han sitter på KK/QQ/JJ (där QQ inte kan ses som dålig... :D ). Men som det är nu är det bara att släppa eftersom du bjudit in till det. Förmodligen kan han ha en hel del händer som du slår, men om en 2 %-are höjer tidigt så är det garanterat en stark hand. KK är det bästa du kan hoppas på, AK möjligtsvis. Men folden är nog helt korrekt i långa loppet. Däremot är som sagt turnbetten alldeles uppåt väggarna.

Att en spelare som raisar 2 % av sina händer skulle ha en bredare HD på NL25 än på NL2000 är så innihelvette dumt att jag egentligen inte borde kommentera det. Men kände mig tvungen: Idiotkommentar!

Postad
Iofs visar du sjukt mycket svaghet på turn/river, så det är inte helt omöjligt att han ställer med en dålig hand. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att han sitter på KK/QQ/JJ (där QQ inte kan ses som dålig... :D ). Men som det är nu är det bara att släppa eftersom du bjudit in till det. Förmodligen kan han ha en hel del händer som du slår, men om en 2 %-are höjer tidigt så är det garanterat en stark hand. KK är det bästa du kan hoppas på, AK möjligtsvis. Men folden är nog helt korrekt i långa loppet. Däremot är som sagt turnbetten alldeles uppåt väggarna.

Att en spelare som raisar 2 % av sina händer skulle ha en bredare HD på NL25 än på NL2000 är så innihelvette dumt att jag egentligen inte borde kommentera det. Men kände mig tvungen: Idiotkommentar!

Håller med om att jag visar svaghet på turn. Det är ingen ursäkt men när FI som inte höjt en pott på senaste 50-60 händerna plötsligt öppnar preflop och sedan synar en CR i pottstorlek på flop blev jag lite ställd.

Just det faktum att FI har 12/2 över ca 500 händer är väl anledningen till att jag spelade så vekt på turn/river men jag tror inte att han är kapabel till den typen av moves som han gör på river med en hand som inte slår mig.

Precis, 2% är 2% oavsett nivå.