Gå till innehåll

Sverige - Montenegro. Vad i helvete gör dom i 93e minuten?


hampulito

Recommended Posts

Jag blir mer förbannad på alla gamla rutinerade spelare som ska nötas varje träningsmatch. Nu såg jag inte denna match, men enligt den laguppställning jag sett spelade Petter Hansson, Anders Svensson, Daniel Andersson, samt att Andreas Johansson var med.

 

Varför tar man inte chansen att spela in yngre förmågor? (Visst Dusan spelade, samt Prica(Ung? vet ej ålder)).

 

Varför ska Petter och Anders S spela denna match? Låt Andreas Granqvist spela och komma in i det hela, Petter klarar sej utan en sådan match.

 

Varför ska Daniel Andersson spela? Han är väl skaplig, men det är väl ändå inte han som ska efterträda Linderoth, när Linderoth lägger ner är Daniel för gammal, låt t ex Sebastian Larsson spela, är man ordinarie i Birmingham kan man banne mej få spela en landskamp också, sådeså! Finns säkert andra också, kommer inte på någon nu...

 

Andreas Johansson är väl också bra gammal? Måste finns andra som kan få en chansen, han är ju ingen framtidsman direkt.

 

Som det är nu verkar det som att Herr Lagerbäck sorterar spelare efter ålder, äldst kommer först in i laget.

 

Nu vet jag inte omständigheterna inför just denna match, vilka som är tillgängliga osv... Men det ser ju lika ut inför varenda träningsmatch. Självklart ska dom spela ihop laget osv i matcher som den mot USA som förberedelse inför en viktig kvalmatch, men det känns bortkastat att spela 30åriga bänknötare framför unga spelare i matcher som den ikväll.

 

Sen har det väl alltid varit så under Lagerbäck, att det är "enkelt" att komma in i truppen, svårt att ta sej in i startelvan, men har man en gång tagit sej till startelvan är det fan OMÖJLIGT att ta sej ur...

 

Svennis tog ut Theo Walcott i VM-truppen, sånt gillar jag! :-)

 

Tack för ordet!

 

 

håller med om det du skriver..tyvärr verkar det som att Lagerbäck är på en helt annan nivå än oss dödliga..nått sjättesinne eller dylikt..så ingen ideé att spekulera nått angående trupper och laguttagningar..Lagerbäck levererar som någon tidigare aldrig gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blandar ihop honom med Muslimovic?

 

Det gör jag inte, däremot var det bara en känsla jag hade att Slavkovski spelat landskamp för annat land. Muslimovic har jag inte bra koll på, men han har väl smällt in lite bollar i EM-kvalet?

 

När det gäller vilket land man får spela för, U-landskamper och A-landskamper kan väl spelas för olika nationer utan dispens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det exemplet går ju ut på att de tyckte synd om honom. Något sådant ska ju aldrig påverka deras val, tyvärr gör det det helt för mycket i dagens läge.

 

Nej, du missförstår. Det handlar inte om att de tyckte synd om honom, utan att de såg honom som en spelare som var viktig längre fram i turneringen och vägde in effekterna av ett visst handlande från deras sida. Det jag argumenterar emot är idén att de skulle basera lagutagningar i träningsmatcher på vem det är mest synd om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra matcher båda två.

 

Absolut, iaf med tanke på det jag såg av matchen sista 20 mellan Kina och Danmark. Helt klart bra underhållning och skön fotboll som den ska spelas.

 

MEN ta tex domaren, hon visste inte riktigt vad hon höll på med, iaf inte det jag såg. Offside-blåsningarna kom efter 10 sekunder då spelet hade vänt ett par gånger som det ofta gör i damfotboll osv.

Tycker synd om damerna då tjejspelarna har kommit så extremt mkt längre i utvecklingen än vad tjejdomarna hunnit göra, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag hålla med om, åtminstone vad jag har sett (främst VM nu, VM för fyra år sedan, kanske någon EM-match samt Women's Cup) så tycks domarnivån vara väldigt ojämn.

 

Är det bara tjejer som dömmer i VM? Måste ju vara en balansgång där att ge spelarna den bästa möjligheten till rättvisa matcher (manliga domare?) samt att ge dom kvinnliga erfarenhet för att få en bättre standard. Nu betvivlar jag inte att det finns duktiga tjejer, men det kanske inte finns tillräckligt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara tjejer som dömmer i VM? Måste ju vara en balansgång där att ge spelarna den bästa möjligheten till rättvisa matcher (manliga dommare?) samt att ge dom kvinnliga erfarenhet för att få en bättre standard. Nu betvivlar jag inte att det finns duktiga tjejer, men det kanske inte finns tillräckligt många.

 

Finns inga manliga domare som vill vara domare för tjejer :roll:

 

"JAG TYCKER RENT UTSAGT ATT DE ÄR SKITDÅLIGT" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, håller med. Men hans insats var ju 100 gånger bättre än tex Samuel Holmens insats mot Valencia i CL-kvalet. Han hade inte 1 rätt, och han ska vara en framtida stjärna. Höll på att börja gråta.

 

men så är Holmen det mest överskattade som finns i svensk fotboll, så jäkla glad att han lämnade Elfsborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...