Gå till innehåll

Syna när småstack ställer för 10% av ens stack


vetgirig

Recommended Posts

En snabb tumregel för dessa fall är det som jag kallar för "10 mot 1-regeln". Om jag har 10 gånger så mycket marker som en anann spelare, sätter jag honom gärna all-in oavsett vilka två kort jag har. Den kombinerade sannolikkheten att de lägger sig ...

 

Står att man ska beta honom all-in, inte att man ska syna all-in.

 

Håller med om att hans exempel på sidan efter detta där han synar all-in med J3o ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Står att man ska beta honom all-in, inte att man ska syna all-in.

 

Håller med om att hans exempel på sidan efter detta där han synar all-in med J3o ställer till det.

 

Stämmer bra, men det är som sagt lite dumt formulerat i stycket om J3o.

 

Vid finalbordet av World Series 1995 spelade jag på ett sätt som helt och hållet styrdes av 10 mot 1-regeln

 

Detta tolkar jag, i detta, läge som att det även skulle innebära vid syn situationer.

 

Med min vetskap om 10 mot 1-regeln synade jag med mina svaga J3o

 

Här kan man fortfarande tolka det hela som att han menar att regeln gäller vid syn. Annars får man tolka det som att han vet att fi ställer med många händer, vilket leder till att han kan syna brett, samt även visa övriga att dom ej ska sno hans blinds. Men exemplet var klart konstigt då det egentligen inte hade något att göra med regeln, utan bara ställer till det han försöker förmedla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt förutsättningarna synar man med ATC i detta läget - så nej man har inte en hand man har en HD eftersom beslutet redan är fattat innan man sett handen.

 

Även FI har ju alltid en hand men när man tar beslutet så vet man inte vilken av de tänkbara händerna i FIs HD som FI har just denna gång. Detsamma gäller för ens egen hand i just detta fallet.

 

PS Tyvärr verkar många i denna tråden inte inse detta enkla faktum och därför är de så arga - de verkar inte klara av att tänka sig en sådan situation att man synar utan att bry sig om vilka kort man har.

 

Du verkar ju å andra sidan inte inse det enkla faktum att det måste vara korrekt att syna med sämsta möjliga hand (32o) för att det ska vara korrekt att syna blint. Dina beräkningar visar bara att syna blint är något sämre än att folda blint vilket i princip är helt utan praktiskt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...