Gå till innehåll

Serbisk sågning av basketdomare!

Recommended Posts

Postad
Jag bara undrar vad denna tråd gör på ett pokerforum?

Är det kanske den sportsliga aspekten...

Det är Off Topic och där kan man faktiskt skriva om annat än poker även om man befinner sig på ett pokerforum.

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Hur kan det vara sjukt mycket mer intressant med VM i damfotboll för den svenske sportmediekonsumenten, då underhållningsvärdet näst intill är obefintligt. Och om det dessutom inte handlar om Sverige så blir det ju totalt ointressant.

Du tycks inte vara en representativ sportmediekonsument.

Många med mig tycks anse att underhållningsvärdet är mycket större i fotbollen.

Postad
Hur kan det vara sjukt mycket mer intressant med VM i damfotboll för den svenske sportmediekonsumenten, då underhållningsvärdet näst intill är obefintligt. Och om det dessutom inte handlar om Sverige så blir det ju totalt ointressant.

I och för sig tycker jag själv att damfotbolls-VM är fullständigt ointressant. Jag kan emellertid inte påstå att jag är speciellt intresserad av basketboll-EM. Jag är dock helt säker på att fler svenskar är intresserade av damfotbolls-VM än basketboll-EM. Du har fel om underhållningsvärdet, exempelvis var Argentina så fruktansvärt usla mot Tyskland att det blev rätt komiskt att se på det hela.

Förresten, har jag fel när jag tycker att damfotboll håller en fruktansvärt låg nivå jämfört med i princip alla andra idrotter om man jämför dem med herrarna?

Postad
I och för sig tycker jag själv att damfotbolls-VM är fullständigt ointressant. Jag kan emellertid inte påstå att jag är speciellt intresserad av basketboll-EM. Jag är dock helt säker på att fler svenskar är intresserade av damfotbolls-VM än basketboll-EM. Du har fel om underhållningsvärdet, exempelvis var Argentina så fruktansvärt usla mot Tyskland att det blev rätt komiskt att se på det hela.

Förresten, har jag fel när jag tycker att damfotboll håller en fruktansvärt låg nivå jämfört med i princip alla andra idrotter om man jämför dem med herrarna?

Nej, men hockey tar det absoluta priset. Något mer uttråkande i sportväg lär ju inte finnas. Friidrott, golf, utförsåkning, curling mm är ju ingen större skillnad. Jag märker ingen större skillnad i alla fall. Men fotboll och hockey är ju helt ofattbart.

Skulle vara roligt om eurytmech som representativ sportmediekonsument kunde förklara vad som är så speciellt med svenska sportmediekonsumenter och var underhållningsvärdet i damfotboll utan spänningsmoment ligger.

Postad

Fotboll hade ju varit mycket roligare ifall dom hade krympt planen med 50%..

Det är ju ganska segt att titta på ett gäng killar som har tränat hela sitt liv på att springa med en boll tvärs över planen, och när dom väl har kommit fram efter 30 minuter så missar dom en bur som är 7x2 m stor med 7-8 m marginaler..

Om det är er definition på spänning, I pity you..

Postad

QFT

Postad
Och vad i helvete menar du med "utan spänningsmoment"?

Om en i sig dålig och tråkig match är en livesänd vm-final i någon sport, så är/kan det vara underhållande i alla fall. Inte för att spelet i sig är underhållande utan för att matchen betyder så mycket och man vet inte hur det ska gå.

Det är ungefär vad jag menar med spänningsmoment.

Fine, men här diskuterar vi en kille som sågar en domare.

Ok, Darko är en fin kille.