Haddock Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 God kväll. Jag har spelat i nåt år nu, största delen ett riktigt jävla såll... Men grejen är att jag spelar bra, brukar börja på svenska spels 1/2 eller 2.50/5 bord med ca 300kr gå upp till 1-2k för att sedan alltid sumpa typ allt.. Jag kan med andra ord inte ge mig, sen när man spelar bra blir man stursk o torskar:( Detta är alltså inte bara ibland utan typ jämt.. Och jag kan absolut inte se när det vänder... Hur löser ni detta, hur länge kan/bör man sitta... MVH/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Ta tid hur länge det tar innan du tiltar bort pengarna. Sluta spela när du spelat en havltimme mindre än när du tiltar bort pengarna. Så enkelt är det. Vissa kan spela 20 timmar på raken - andra spelar max 2 timmar på raken. Din personlighet avgör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Red Bull vodka utan vodka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Små mängder amfetamin rekommenderas varmt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zaker Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Du har nog delvis svarat på frågan själv. Att bli "stursk" betyder antagligen att du byter från en vinnande stil till en "fiskstil" Om det nu inte bara är den vanliga variansen som ställer till det för dig, men skillnaden känner du snart igen när du tänker igenom handen.Ex någon du vet är en solid spelare som hela vägen har en bättre hand än dig själv och du själv tänker efteråt "det där visste jag ju hela tiden" men ändå blev du av med ett inköp. Det är ingen varians, det är dåligt spel. Alternativt handen när du efteråt känner "Jag gjorde rätt hela vägen" men du blir utdragen av en skithand, det är en varians man bara måste lära sig att ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Sluta när du ligger på plus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haddock Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2007 Jo bara sluta i tid, funderar om man ska tidsinställa en sån teaser gun o sätta den på nacken. Sitter nu vid ett 2-5krs bord, spelade upp från 200 till 600kr, för att efter en helt onödig skit syn med jjj mot o färg förlora hälften:/ Och nu kommer jag som vanligt försöka kriga tillbaks dem utan framgång... Det sura är ju att jag skulle utan att ha dålig självkänsa kunna bli rätt bra om jag slutar i tid. Om jag hittar tecken på att jag borde.. MVH/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Jo bara sluta i tid, funderar om man ska tidsinställa en sån teaser gun o sätta den på nacken. Sitter nu vid ett 2-5krs bord, spelade upp från 200 till 600kr, för att efter en helt onödig skit syn med jjj mot o färg förlora hälften:/ Och nu kommer jag som vanligt försöka kriga tillbaks dem utan framgång... Det sura är ju att jag skulle utan att ha dålig självkänsa kunna bli rätt bra om jag slutar i tid. Om jag hittar tecken på att jag borde.. MVH/ Lägg ner pokern innan du blir spelberoende och få bo i en kartong. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haddock Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2007 Spelberoende är jag nog, och förlorade fö allt nyss.. Men nu var det intressanta tipps om hur man skall veta när man skall sluta, tecken, metoder etc. MVH/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fiddski Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 sluta spel när du inte orkar koncentera dig mer, svårare är de inte. förr kunde jag spela i fler timmar i sträck, nu är de sällsynt att jag sitter mer än en timme i stöten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zener Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Sluta när du ligger på plus ? det där är rätt diffust och stämmer nästan aldrig. Iaf inte med mig. När jag plussar spelar jag mycket bättre spel.. och sluta då känns rätt så waste. Och sen är nästa fråga. hur mycket plus? så fort han kommer över -+0? Knappast något vinnande spel Gör som någon sa. Ta tiden när du spelar. Låt oss säga börja med att spela i max 1h intervaller och se hur det går därifrån. hur bra / dåligt det än går när timmen är slut så sluta spela. Märker du att det går fint kan du prova öka tiden osv.. Det tar tid att hitta hur länge man klarar, men det tar det att bygga en fin rulle också Ett annat tips är att göra nåt brevid.. fast det blir inte så mycket reads då.. Ja får ett mycket "solidare grindspel" när jag sitter och pysslar med annat samtidigt iaf. Hoppas det hjälper lite iaf.. Finns säkert många här som har bättre koll än mig.. men man kan ju iaf försöka bidra med något Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ManOuchi Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Han ber ju om att gula ifall han har en BR på 300 SEK och sätter sig på 2,5/5 inte ens 1/3 inköp så testa att gå ner i nivå då räcker dina pengar längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cc8801 Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Håller med föregående inlägg, att köpa in sig med 60BB och klonka en tredubbling är inte så svårt lika lite som det säger något om dina pokerskills. SS har en utmärkt handhistorik, utnyttja den (om du kan pokerteori) och gå ned i nivå eller ta ut vinsten när du har den (det sista är väl liktydigt med att sluta spela antar jag). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Ta en kopp starkt kaffe, sitt ute från bordet en stund och tänk på hur lång tid eller hur mycket cash du ska spela för om du känner dig nere av spelet så ska du lämna spelet omedelbart men känner du att du vill fortsätta och känner dig säker på att det fungerar för dig så ska du göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Se poker som ett nöje och inte ett sätt att vinna pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Du har alldeles för lite pengar för att spela på de nivåerna, det du upplever är inte skicklighete eller otur, utan spelets normala svängningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheBigFish Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Tackar, jag har samma problem som Haddock, dock slutar jag alltid + eftersom jag lägger bort lite hela tiden.... testa det. Jag brukar nöja mig med lb gånger 2 sen byter jag bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CecceH Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 God kväll.Jag har spelat i nåt år nu, största delen ett riktigt jävla såll... Men grejen är att jag spelar bra, brukar börja på svenska spels 1/2 eller 2.50/5 bord med ca 300kr gå upp till 1-2k för att sedan alltid sumpa typ allt.. Jag kan med andra ord inte ge mig, sen när man spelar bra blir man stursk o torskar:( Detta är alltså inte bara ibland utan typ jämt.. Och jag kan absolut inte se när det vänder... Hur löser ni detta, hur länge kan/bör man sitta... MVH/ Kan ju vara trötthetssymtom från dig när det börjar svikta i ditt spel ?! Har några "knep" inför större turneringar som jag har börjat använda mig av. för att hålla skärpan - med detta kanske inte det råd du söker - men det hjälper mig att åtminstonde att tilta mindre till att börja med 1. Äter inte nära inpå en större turnering - man blir trött och däst 2. Går ut på en promenade för att bli pigg före en turnering som jag vet kan bli lång - frisk luft är aldrig fel - och öppna alla sinnen, en lite uppladdning med andra ord. 3. Laddar upp med ett litet paket druvsocker & Coca-Cola, kaffe emellanåt ( inte speciellt nyttigt - men hjälper mig att behålla skärpa ytterligare ett tag när jag börjar krokna efter kanske 1½ timmes spel 4. Går det helt fel, gråter jag mig till sömns... ( Dessa råd gällde nu bara turneringar - du kanska ska statsa på dessa tillsvidare ) Kanske låter dumt - men det har hjälpt mig att bibehålla skärpa längre - och emellanåt har man ...nått åtminstonde finalbordet efter 2 - 3 timmar. Du kanske ska också ha en bestämd tid på hur länge du ska spela - ex. 1 timme - sen lägger du av på sekunden. Men detta kanske inte var det råd du sökte Men har ung. samma problem som du, går bra i början men sen händer något...så några "ritualer" har jag börjat med inför en fight inför pokerspelet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CecceH Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Små mängder amfetamin rekommenderas varmt. Var kan jag köpa det ?! Ge mig din mejl - så har du en ny kund här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Rosenrot och Ekströms blåbärsdryck... motionera innan du sätter dej och sen kan du ladda på med några koppar kaffe efter några timmar. Om du startar dåligt kan det avgöra hela sessionen, gör ngt annat kul... titta på film, hälsa på ngn eller pissa på grannens fönster och sätt dej senare. PS: som nästan alla har sagt så är din BR för liten, spelar inte ngn roll hur duktig man är om man spelar för sin BR... finns bara en väg då. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haddock Postad 10 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2007 Hej. Det beror inte på naturliga svängningar, jag är riktigt bra på att spela poker tills det vänder. Jag brukar alltid börja med 2-300kr vid dessa bord och förlorar väldigt sällan större summor innan jag dubblat dem, och jag spelar många tusen händer bara på svenska, och där har jag inte hållit till länge. Jag ska försöka sätta en gräns på 2 speltimmar per dag nu, 1 åt gången tror jag skulle passa mig ganska fint nu från början, och sakta lägga till lite. Det sjuka är att utan att märka det innan det är för sent, tar jag helt värdelösa risker som jag aldrig skulle gjort annars.. MVH/ Nicklas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Hej.Det beror inte på naturliga svängningar, jag är riktigt bra på att spela poker tills det vänder. Jag brukar alltid börja med 2-300kr vid dessa bord och förlorar väldigt sällan större summor innan jag dubblat dem, och jag spelar många tusen händer bara på svenska, och där har jag inte hållit till länge. Jag ska försöka sätta en gräns på 2 speltimmar per dag nu, 1 åt gången tror jag skulle passa mig ganska fint nu från början, och sakta lägga till lite. Det sjuka är att utan att märka det innan det är för sent, tar jag helt värdelösa risker som jag aldrig skulle gjort annars.. MVH/ Nicklas I den övre meningen så skriver du att du är bra på poker tills det svänger, och i den nedre att du inte ens märker när du börjar ta värdelösa risker. Detta betyder i klarspråk att du INTE är särkilt bra på poker, då poker minst lika mycket handlar om att kunna hantera svängningar, och att hela tiden ta kalkylerade risker. Vilket du uppenbarligen inte gör. Börja om på lägsta nivåerna, gör om gör rätt, och spela inte så J* högt i förhållande till din trytande spelkassa! Det är endast vinnande spelare som är bra på poker, alla andra tror bara detta..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haddock Postad 10 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2007 OK, jag är inte bra på poker that way.. Men det handlar som sagt om att inte veta när man är för trött.. Och min BR är för tillfälle mitt konto, och jag spelar med dessa summor för att inte förlora mer, även om det är 1k jag förlorar igentligen.. MVH/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 OK, jag är inte bra på poker that way..Men det handlar som sagt om att inte veta när man är för trött.. MVH/ Om det är endast detta det handlar om så kan det kanske passa att bara spela en timma i taget som du nämner. Det går väll att ställa in maximal tid per session på svenska spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Var kan jag köpa det ?! Ge mig din mejl - så har du en ny kund här HataB2b - Forumets nya Amfetamin-Kran! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts