affe2000 Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 hmm... Jag gjorde en riktigt dum grej idag. Skyller på bakfyllan. Skulle kolla på en film på nätet men det krävdes ett nytt program. Som den idiot man är så gick jag med på att ladda ner programmet och nu har jag något skit som påstår att min dator är fylld med virus och att jag måste köpa deras antivirusprogram. Dessutom har min startsida ändrats till deras hemsida och jag kan inte ändra tillbaka. Jag försöker slänga programmet men den är skrivskyddad och jag kan inte ändra på det. Vad ska jag göra? Jag vill bli med alla jävla popups som dyker upp hela tiden och slänga programmet långt åt helvete... Några förslag? Kommentarer om hur jävla dum jag är accepteras naturligtvis men kom gärna med några tips också. MVH affe2000 Citera
Bobby_Chacon Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Testa att ladda ner CCleaner motsv. för att försöka avinstallera programmet. Citera
pozz2 Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 ladda ner hitmanpro o kör de Citera
Juggler Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Vad heter programmet? Winantivirus? Citera
affe2000 Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 Juggler79 säger: Vad heter programmet? Winantivirus? Programmet de vill att jag ska köpa heter VirusProtectionpro. Ska testa de tips jag har fått nu så får vi se. Citera
brainslicer Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Ett av dom vanligaste sätten att lura folk att köra malware filer... ha en intressant film och påstå att man behöver ett visst codex för att kunna se:shock: Format C: om du inte orkat ta dig tid och läsa och lära en hel del...och vara säker på att du får bort allt manuellt Citera
matte med slice Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 För att ändra startsidan så går du in under verktyg-internetalternativ och skriver i vad du vill ha för startsida (om du har I.E vill säga) för att få bort programmet kan du försöka gå in i dos-prompten (cmd.exe) för att försöka ta bort programmet. //Matte Citera
jeneqvist Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 matte med slice säger: För att ändra startsidan så går du in under verktyg-internetalternativ och skriver i vad du vill ha för startsida (om du har I.E vill säga) för att få bort programmet kan du försöka gå in i dos-prompten (cmd.exe) för att försöka ta bort programmet. //Matte Antar att op redan restat detta, finns program som kör över ditt val och ändrar varje gång du startar. CCleaner e ett bra tips Citera
brainslicer Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 VirusProtectionpro: minns jag inte helt fel är det bara scam o malware det där edit: http://forums.techguy.org/search.php?searchid=338152&query=VirusProtectionpro Citera
affe2000 Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 Bobby_Chacon säger: Testa att ladda ner CCleaner motsv. för att försöka avinstallera programmet. brainslicer säger: VirusProtectionpro: minns jag inte helt fel är det bara scam o malware det där edit: http://forums.techguy.org/search.php?searchid=338152&query=VirusProtectionpro Nu är allt fixat och klart och datorn är snäll igen. Ett riktigt stort tack till er båda. MVH affe Citera
Recommended Posts