Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 435213380 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 9 september 2007 12:28:44

Adam 37 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HarryBella (100.00)

Plats 2: Kakas11 (606.37)

Plats 3: victorward (121.59)

Plats 4: lästa (108.45)

Plats 5: maro43 (36.03)

Plats 6: Libido (217.00)

Plats 7: Guru (107.80)

Plats 8: Snowsnake (279.35)

Plats 10: 007jbond (45.99)

victorward lägg LM 0.50

lästa lägg SM 1.00

** Giv **

HarryBella [N/A, N/A]

Kakas11 [N/A, N/A]

victorward [N/A, N/A]

lästa [N/A, N/A]

maro43 [N/A, N/A]

Libido [Dh, Ds]

Guru [N/A, N/A]

Snowsnake [N/A, N/A]

007jbond [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

maro43 Lägg

Libido Höj till 4.00

Guru Lägg

Snowsnake Lägg

007jbond Syna 4.00

HarryBella Syna 4.00

Kakas11 Lägg

victorward Lägg

lästa Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, 3k, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Libido Satsa 8.00

007jbond Lägg

HarryBella Syna 8.00

*** Turn(Board): *** : [9h, 3k, 2h, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

Libido Satsa 28.00

HarryBella Syna 28.00

*** River(Board): *** : [9h, 3k, 2h, Kr, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

Libido ????

Postad
Personligen skulle jag checka river för att öppna upp handen för eventuella bluffar. Det är nog rätt ofta fi sitter på två hjärter där.

Sällan någon bluffar på denna nivån. Har han "något" så synar/checkar han som regel.

Bättre att värdebeta och lägga om fi vänder.

Men känner man fi väl kan naturligtvis en check/syn vara befogad.

Postad
Sällan någon bluffar på denna nivån. Har han "något" så synar/checkar han som regel.

Men känner man fi väl kan naturligtvis en check/syn vara befogad.

ja gillar ditt tänk i den här faktiskt

Postad

Inte överdrivet många händer vi får värde av här. En ganska konstigt spelad 9:a möjligen. Betar vi halvpott är det väl snarare som blockbet utifall fi sitter på en k.

Postad
Inte överdrivet många händer vi får värde av här. En ganska konstigt spelad 9:a möjligen. Betar vi halvpott är det väl snarare som blockbet utifall fi sitter på en k.

Nä, kanske inte....men det finns så otroligt många dåliga spelare på denna nivån. Jag blir tex inte särskilt förvånad om fi skulle suttit på färgdrag å träffar fyran på rivern och synar ner nästan vilken bet somhelst för han "hoppas" att hans motståndare bluffar med ett misslyckat färgrag aswell:-). Typ.

Postad
Betar vi halvpott är det väl snarare som blockbet utifall fi sitter på en k.

De flesta på den här nivån har inte en aning om vad det är utan spelar bara sina egna kort.

Men jag skulle ha betat 50-75% av pott. För många där synar med A9 för att se så du inte bluffar.

Postad
Bara jag som tycker att flopbetet är lite mesigt?

Jo, den är lite liten tycker jag oxå. Särskilt med tanke på två hjärter.

Men ibland spelar jag precis som HERO (rätt eller fel??) för att locka med drag å sämmre händer till turn för att sedan skjuta lite skarpare där.

Men detta är antagligen ett ganska tveksamt spel.

Postad
Jo, den är lite liten tycker jag oxå. Särskilt med tanke på två hjärter.

Men ibland spelar jag precis som HERO (rätt eller fel??) för att locka med drag å sämmre händer till turn för att sedan skjuta lite skarpare där.

Men detta är antagligen ett ganska tveksamt spel.

Det blir ju lite jobbigt när det kommer ett överkort på turn. Ännu värre hade det varit om färgen hade suttit. Man bäddar för att bli utdragen.

Min ursprungstanke var "varför är folk så rädda för K här?", "vilken hand med K synar man floppen?". Men när jag såg floppbetet så insåg jag att man kan syna rätt så många händer innehållande K här. AK tex. Och på denna nivån kan folk säkert syna floppen med KJ, K10 o tom K3.

Postad
Det blir ju lite jobbigt när det kommer ett överkort på turn. Ännu värre hade det varit om färgen hade suttit. Man bäddar för att bli utdragen.

Min ursprungstanke var "varför är folk så rädda för K här?", "vilken hand med K synar man floppen?". Men när jag såg floppbetet så insåg jag att man kan syna rätt så många händer innehållande K här. AK tex. Och på denna nivån kan folk säkert syna floppen med KJ, K10 o tom K3.

fi synade tom me KK :evil:

Postad
De flesta på den här nivån har inte en aning om vad det är utan spelar bara sina egna kort.

Men jag skulle ha betat 50-75% av pott. För många där synar med A9 för att se så du inte bluffar.

Det hela kommer väl ner till att det handlar om read. Mot en någorlunda aggro spelare check-callar jag definitivt - jag vill inte möta en raise på river här. Mot en passiv spelare är naturligtvis bet ett alternativ, men då ett blockbet som Park skriver. Även om inte Fi vet vad det är så fungerar det ju ;-)

Jag kanske tappar mycket värde på den nivån eftersom jag utgår från att A9 inte synar ett tredje bet från pfr med en kung på brädan. På 1/2 kr och uppåt tror jag iaf att check är standard?