Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(

AnteSvante

Recommended Posts

• Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har btw nästan bokat resa till USA i sommar. Blir till 99% 2v i NY, men ett par dagsturer till.. Hmm tror det var Philadelphia.

Efter det blir det direkt iväg till Koster på västkusten några dagar då farsan fyller 50. Drar samma dag som jag kommer hem med flyget.

Sen i Aug så bär det av på flugfiske i Råstå uppe i lappland. Ska bli sjukt nice att flyga ut i vildmarken och bara ta det lugnt och fiska 1v.

Kanske blir ngn till tripp, men inget bokat än.

Heey, har följt din DB ett tag ( även spelat mot dig endel på SVS ), men kände att jag måste skriva nu när du nämnde Råsto. Sjukt nice place, varit där ett par ggr, ( bor inte alls så många mil ifrån :lol: ) och måste bara säga att fisket där kan vara riktigt fint med lite medrigg. Bo på campen eller ska du harva runt med tält i ryggsäcken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heey, har följt din DB ett tag ( även spelat mot dig endel på SVS ), men kände att jag måste skriva nu när du nämnde Råsto. Sjukt nice place, varit där ett par ggr, ( bor inte alls så många mil ifrån :lol: ) och måste bara säga att fisket där kan vara riktigt fint med lite medrigg. Bo på campen eller ska du harva runt med tält i ryggsäcken?

Hehe okej, trevligt att folk läser. Ingen ide att skriva annars liksom:-)

Mm var uppe och fiskade i Kaitumälven förra året, där fisket var ok. Men enligt min farbror som jag åker med är det tydligen mkt bättre i Råsto.

Vi kör tält, är ute efter vildmarksupplevelsen och då är det sjukt mkt bättre med tält än camping. Får väl höra av dig innan jag drar då så kanske man kan ta en sup och ett och annat stalltips;-)

Länk till kommentar

Hand#1, lägg efter CRAI flopp, JLRB e en tight försiktig jävel. Skadar inte att 3-betta lite större pre pga av stackdjupet 280-320 e la standard.

Hand#3, Finns bättre händer än Axs att defenda dina blinds med, ofta dominerad.

Jo jag vet. Tack för inputen. Kom på efter hander att jag nog borde lagt mot just JLRB. Men annars är det ganska standard att pusha på den dragbrädan med tanke på min spelstil.

A6s 3betar jag för balans i min 3-bet range. Även om man ibland hamnar i knepinga situationer så är det bra att inte bara 3beta riktigt bra händer. Känner att just det spelet och att jag har ett mkt mer balanserat agressivt spel gör att spelet flyter bra just nu. Hög varians? Ja, men när spelet flyter bra och man gör rätt spel och reads tycker jag inte att det är ngt fel alls att 3beta A6s OOP vs hyperaggro knapphöjare.

Länk till kommentar

Hehe okej, trevligt att folk läser. Ingen ide att skriva annars liksom:-)

Mm var uppe och fiskade i Kaitumälven förra året, där fisket var ok. Men enligt min farbror som jag åker med är det tydligen mkt bättre i Råsto.

Vi kör tält, är ute efter vildmarksupplevelsen och då är det sjukt mkt bättre med tält än camping. Får väl höra av dig innan jag drar då så kanske man kan ta en sup och ett och annat stalltips;-)

Hehe aaight, jo Kaitum är ju mest bara harr ändå ( iaf om man bor omkring campen ), medan det i Råsto finns mer röding-/öringvatten också :-) Dessutom är det ett mkt större urval av vatten att fiska i, varvid tält & rundvandring är det bästa, enligt mig iaf. Då kan man knata runt och testa olika sjöar/älvar/bäckar, sen så är det ju finemang med kalfjäll också, mkt lättvandrad terräng. Enda nackdelen med Råsto är väl att det kan vara folk där, eftersom det bor mkt folk på och omkring campen. Jodå bara att höra av sig, man kanske avslöjar ett och annat favoritställe när man fått sig några supar ;-)

Länk till kommentar

Hehe aaight, jo Kaitum är ju mest bara harr ändå ( iaf om man bor omkring campen ), medan det i Råsto finns mer röding-/öringvatten också :-) Dessutom är det ett mkt större urval av vatten att fiska i, varvid tält & rundvandring är det bästa, enligt mig iaf. Då kan man knata runt och testa olika sjöar/älvar/bäckar, sen så är det ju finemang med kalfjäll också, mkt lättvandrad terräng. Enda nackdelen med Råsto är väl att det kan vara folk där, eftersom det bor mkt folk på och omkring campen. Jodå bara att höra av sig, man kanske avslöjar ett och annat favoritställe när man fått sig några supar ;-)

Hehe jo, mkt harr blev det. Men bodde ganska avlägset. Tog flyg ut i vildmarken och träffade inte en kotte på hela veckan. Fick iaf en hyfsad öring på kilot där. Trodde först att det var gammelharren jag fått på kroken eftersom vi innan dess bara fått harr.

Okej, fan nu blev man riktigt taggad att åka upp! Låter som Råsto är riktigt najs iaf:-) Vi hörs väl när det börjar dra ihop sig.

Länk till kommentar

Har vart och fiskat i råstå både vinter och sommar tid och har varit jätte kallt båda gångerna. :S

Osis, men jag har väl en del gratis när jag bor i Kiruna, mina föräldrar och farföräldrar kan ju ställena i sömnen. Men nog kan jag säga som det, att fisket även är rätt nyckfullt, rödingen iaf, harren brukar ju nappa på det mesta :-P

Hoppas bara du inte menar kallt som i temp nudå :lol:

Länk till kommentar

Argh argh argh. Har spenaderat hela jääävla dagen/kvällen med att försöka besegra b2b-riggen.

Folk spelar som skogmongon och lyckas få in degen med 1-5 outs och ändå dra ut så jävla hårt. abagysgaygsaygs

Slutar typ +-0 om man räknar med all jävla rb jag samlat in.

Länk till kommentar

Argh argh argh. Har spenaderat hela jääävla dagen/kvällen med att försöka besegra b2b-riggen.

Folk spelar som skogmongon och lyckas få in degen med 1-5 outs och ändå dra ut så jävla hårt. abagysgaygsaygs

Slutar typ +-0 om man räknar med all jävla rb jag samlat in.

Det är fan inte lönt. Har också försökt och trodde jag kunde överbevisa majoriteten, men tji fick jag. Gick jättebra till en början, men sen small det till och 4 inköp flög iväg på mindre än 5 minuter. Följt av en stor suck..

Länk till kommentar

Det är fan inte lönt. Har också försökt och trodde jag kunde överbevisa majoriteten, men tji fick jag. Gick jättebra till en början, men sen small det till och 4 inköp flög iväg på mindre än 5 minuter. Följt av en stor suck..

Haha den ska faaan slås! ! !

Länk till kommentar

Haha den ska faaan slås! ! !

Gillar din obotliga optimism. Gav mig på den idag igen och fick till min förvåning se att den inte våldtog mig idag. Man kanske skulle gått in på dom väldigt låga borden och kollat på vilket humör riggen är för dagen, för om den är på ens egen sida är sajten oslagbar ju! :-D

Länk till kommentar

Gillar din obotliga optimism. Gav mig på den idag igen och fick till min förvåning se att den inte våldtog mig idag. Man kanske skulle gått in på dom väldigt låga borden och kollat på vilket humör riggen är för dagen, för om den är på ens egen sida är sajten oslagbar ju! :-D

Ny dag, nytt försök. Varför bevärar jag mig ens? B2Bög våldtar mig så att tårarna rinner över minna över mina stackars kinder.

Se och njut ni som vill mig illa.

KK vs AA ai pre x2

QQ vs AK, KTx Q-bräda AI river J.

JJ vs QQ. QJx

33 vs KK. AK3

JJ vs J9s. 9XsXs ai, turn 9.

Och att smatliga mina combodrag missat. 50% av mina höga PP blir spräckta av ett överkort, typ Ax.

Ah life's goooooood!

Edit: glömde ju 4st AK vs QQ lr JJ AI pre, vilka alla slutade med samma resultat... Och nej det var inte med vinst för moi.

Länk till kommentar

Gah, b2b gör verkligen sitt yttersta för att inte låta mig +a på deras förbannade skitsite.

Typ 4a dagar i rad har det blivit +-0 lr marginellt back. Typ Rb som räddar upp.

Avslutar denna session mot den grövsta synfisken i mannaminne. slår upp med 99. xxx flop, pottar, T turn, pottar igen, river x pottar igen. klart som fan han hittat syn på flop med QT.

Blir så otroligt förbannad då jag vet att jag fan drar hem millioners i sklansky bucks men inte fan ska man få casha ut dom ngn gång. Utan får ist betalt i manlig natura:cry: Not very nice.

Nåja är iaf hyfsat + på siten tot. Men så förbannat skitaihsdouahudhtiltande att de jävla trollen ska lyckas fitta ut en varenda gång.

Det finns ingen rigg my ass.

Länk till kommentar

fan ja vill också till NYC. var bokade du resan och tog du bara flyg eller hotell också? va gick det på?

Vet inte, då det inte var jag som bokade resan. Men det gick på 7.7k exklusive hotell.

Jag är så bakfull idag. Gårdagen började med den klassiska "häng med på en öl bara" och "jag hade inte tänkt att dricka så mkt ikväll". Den slutade däremot med "efterfest hos mig". :roll:

Nåja idag blir det grillfest hos polaren och sen CC sthlm med johan.

Länk till kommentar

Kommer också vara på CC sthlm ikväll, du kommer säkert gula mig så som jag runnar live.

Err kanske jag missade dig. Kom just hem efter typ 10timmars pokerspel. Först på cc sen på klubb i sumpan. Helt sjukt slut då jag vart vaken ca 25h i sträck.

Update kommer senare i guess. Störd kväll var det iaf.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...