AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Startade rätt tight och chippade upp på ett rätt svagt bord tidigt. Gjorde inte direkt ngt märkvärdigt förutom en hand då jag slår upp med A3o på hijack typ. BB som är en fiskig bluffare kallsynar. Flopp QT3 och han checksynar. Turn jätteblankar och han leder ut för typ 1/4.5e del av sin stack och jag degar då jag sätter honom på skit typ o han viker. Blir sen flyttad till ett ganska soft bord där det limpas lite etc. Enda bra är typ Samir Shanktoor och JoseGuti här från forumet. Börjar med att förlora en hyfsad pott som jag inte ens kommer ihåg. Chippar sen upp en del innan jag hamnar i en intressant pott. Jag slår upp med 30k stack i tidig pos med KQo, JoseGuti (JG) synar i pos och de andra viker. Flopp TJ7 rainbow. Jag contbetar och JG synar. Turn blankar, jag checkar och han betar typ 4k i 7k. Jag har ca 25k kvar så går för CR. Slår om till typ 12k och han ställer efter lite tänk. Syn, han har 77 för set men jag räddas av A på river. Tycker jag spelar handen bra, får bort stora delar av hans range på turn och drar hyfsat annars. Kör lite med bordet efter det och hittar lite fina 3bets etc upp till starx över 70k då vårt bord tyvärr bryts:( På nya bordet sitter IreTur(Mats) t.h. Martin Wendt t.v Ferit Gabrielsson t.v och Samir Shanktoor, även han t.v. Börjar bra då jag 4bet degar AKs mot Wendt och han viker. Men efter det är det typ antarktis. Vinner inte en pott (förutom ett par blinds kanske) och är bara iskall helt enkelt Slutar dag1 på 29k, viket är straxt över halva average. Startar morgondagen på 800/1600 200a så bara att in o kötta på! Är 48 kvar och 12 ITM så bara att jobba på. Annars får Ire som är CL jobba in %en Holla.
KungKroon Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Startade rätt tight och chippade upp på ett rätt svagt bord tidigt. Gjorde inte direkt ngt märkvärdigt förutom en hand då jag slår upp med A3o på hijack typ. BB som är en fiskig bluffare kallsynar. Flopp QT3 och han checksynar. Turn jätteblankar och han leder ut för typ 1/4.5e del av sin stack och jag degar då jag sätter honom på skit typ o han viker. Blir sen flyttad till ett ganska soft bord där det limpas lite etc. Enda bra är typ Samir Shanktoor och JoseGuti här från forumet. Börjar med att förlora en hyfsad pott som jag inte ens kommer ihåg. Chippar sen upp en del innan jag hamnar i en intressant pott. Jag slår upp med 30k stack i tidig pos med KQo, JoseGuti (JG) synar i pos och de andra viker. Flopp TJ7 rainbow. Jag contbetar och JG synar. Turn blankar, jag checkar och han betar typ 4k i 7k. Jag har ca 25k kvar så går för CR. Slår om till typ 12k och han ställer efter lite tänk. Syn, han har 77 för set men jag räddas av A på river. Tycker jag spelar handen bra, får bort stora delar av hans range på turn och drar hyfsat annars. Kör lite med bordet efter det och hittar lite fina 3bets etc upp till starx över 70k då vårt bord tyvärr bryts:( På nya bordet sitter IreTur(Mats) t.h. Martin Wendt t.v Ferit Gabrielsson t.v och Samir Shanktoor, även han t.v. Börjar bra då jag 4bet degar AKs mot Wendt och han viker. Men efter det är det typ antarktis. Vinner inte en pott (förutom ett par blinds kanske) och är bara iskall helt enkelt Slutar dag1 på 29k, viket är straxt över halva average. Startar morgondagen på 800/1600 200a så bara att in o kötta på! Är 48 kvar och 12 ITM så bara att jobba på. Annars får Ire som är CL jobba in %en Holla. glgl!
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Länk till filmen? Laddade upp men den blev för stor för att ladda ner med gratiskonto, måste komprimera på nåt sätt så vi får vänta
Teredo Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Laddade upp men den blev för stor för att ladda ner med gratiskonto, måste komprimera på nåt sätt så vi får vänta
Tiltkorven Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 tror du kan fixa med nån sorts ipod konverter ulafii
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 tror du kan fixa med nån sorts ipod konverter ulafii ty! - Nån spelar under mitt namn i bannergrejen uppe till höger.
Tiltkorven Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Lol tight is right där antar jag !!
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Lol tight is right där antar jag !! Jag förstår inte riktigt vad du menar, men du har rätt!
AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Suck. Det vart quickbust. Ställde 17bb först in på CO med 76s och fick walk. Foldade sen nästan 2 varv då jag inte fick ngn bra spot alls. Sen las det till mig i SB, hittar A5o med 16bb och ställer, BB som är jättetight hittar obv AK, flopp QT5 turn K river x. Har iaf 1.5BB kvar, nästa hand höjder Iremats och jag degar mörkt, han har T9s och jag har hittat AT. Flopp JT9 nh gg... Så tiltande!!!
AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Men dumt att dega mörkt imo! med 1.5bb? lr kanske lite mindre, har typ 1800 på 800/1600 a200. I potten ligger 1600 i antar + 1600 i bb + 800 i sb + 1800 som är hans höjning vs mig. = tot 5800 som jag beöver riskera 1800 för att vinna. Finns inte en hand jag kan lägga.
kraclob Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Bli inte upprörd. Måste varit level från Ulafi. GG ul, Ante
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 med 1.5bb? lr kanske lite mindre, har typ 1800 på 800/1600 a200. I potten ligger 1600 i antar + 1600 i bb + 800 i sb + 1800 som är hans höjning vs mig. = tot 5800 som jag beöver riskera 1800 för att vinna. Finns inte en hand jag kan lägga. Nu såg jag inte att det var ante med i spel, men det är ju fortfarande nästan gratis att vänta på en okej hand så länge du täcker big blind och anten väl?
AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Bli inte upprörd. Måste varit level från Ulafi. GG ul, Ante Inte upprörd, pratar bara fakta. Men inte på bra humör heller iofs:roll: Nu såg jag inte att det var ante med i spel, men det är ju fortfarande nästan gratis att vänta på en okej hand så länge du täcker big blind och anten väl? nej jag har 1bb och 1ante om jag foldar, det finns inte lägg.
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Inte upprörd, pratar bara fakta. Men inte på bra humör heller iofs:roll: nej jag har 1bb och 1ante om jag foldar, det finns inte lägg. Håller inte med men jag kanske har grovt fel. Jag hade nog lagt de sämsta händerna. Nu var det höga antar vilket väl gör det lita annorlunda och att du hade 1800 och inte 2200 vilket 1,5 bb är. Det är ju troligast att du bara får action mot en eller två spelare vilket gör att de 200 marker du förlorar på att folda bara ger 400-600 marker i snitt extra vid en uppdubbling. Som du säger har du ju minst 5-6k om du dubblar upp så jag tror att man tjänar mer på att vänta in en semiokejhand än att ställa med 72o. Som sagt hade det vart utan ante så tycker jag det definitivt är dumt att dega mörkt imo nu när det är hög ante och du knappt har en big blind så är det såklart otroligt marginellt. Meddela mig gärna om jag tänker galet.
AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Håller inte med. utveckla? det är ju inte så att det är bubbla. typ 30 platser kvar till ITM.
kraclob Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 iom att iremmats isolerar måste det vara autosyn med allt imo.
mr-flow Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 iom att iremmats isolerar måste det vara autosyn med allt imo. Helt med här. Om Ante öppnar (utan ante) så kan det vara smart att inte pusha allt tror jag då han får bra mycket fler syner än isoleringar då.
ulaf Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Men är det verkligen dåligt att vänta på en okej hand och få fyra syner med chans att verkligen komma tillbaka i turneringen? Sen om du ställer först in och får några sin är det ju stor chans att iremats isolerar fler spelare och då är det muuums i det givna fallet som sagt så kommer vi snart under bb och då gäller inte riktigt allt jag sagt eller iaf i mindre utsträcking
AnteSvante Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Altså det är ju jätteställ med any2, får 3 till 1 på pengarna och det är ju inte direkt så att Ire bara öppnar AA. 3 till 1 mot hans range är bra pris med any2. Och jag måste trippla o sen dubbla igen och igen liksom. Förstår inte ens diskussionen, jag har 1.3 bb lr ngt och det är stora antar, har inte råd att folda en hand ens.
Burning Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Det är relativt troligt att du har två levande kort om du ställer any2 mot en iso-raise och med 1.3 bb är det en nobrainer. Att försöka invänta en hand är knappast gångbart med en så liten stack och ante i spel.
Recommended Posts